Sv: Charterferie
Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.
Jeg syntes det er helt greit at folk tar seg en øl iløpet av dagen på ferie, men når promillen stiger på lik linje med soloppgangen, vel, ikke like sjarmerende syntes jeg. Det skjer ett eller annet med spesielt nordmenn når de kommer til land med billig alkohol. Samme med charterflyene, jeg opplever ikke samme alkoholkonsum på rutefly som på charterfly. Jeg foretrekker, så langt det lar seg gjøre, å velge flyavgangene til reisemålet selv. Jeg misstrives når jeg må opp midt på natten med unger for å komme seg til flyplassen. Utsjekking av hotell kl 12 sharp, med fly som går kl 21 om kvelden. Vi opplever at det er større fleksibilitet å justere utsjekking i forhold til flytider når man leier leilighet.
Derfor velger vi å reise utenom charter.
Jeg har ikke allverdens erfaring med sydenreisemål og charter altså. Det er begrenset til et par turer til Kanariøyene, noen turer til svartehavet og noen turer til Midt-Østen og hvor vi alle ganger har brukt charter mer som en måte å komme fram på enn som en pakkeløsning.
Det med at nordmenn skiller seg spesielt negativt ut med tanke på alkohol er noe jeg har trodd tidligere, men jeg er ikke lenger like overbevist etter å ha vært på hotell fullt av russere, engelskmenn og tyskere.
Jeg skjønner heller ikke at forskjellen skal være så stor på rutefly og charter til samme destinasjon. Reiser man med rutefly til Gran Canaria eller med charter er det sydenferiefolk okke som.
Det er nok annerledes om man reiser med rutefly til Madrid og derfra med innenriksfly.
|