Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg er så sint (terrorangrepene)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-11, 10:05   #81
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er så sint (terrorangrepene)

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Han får garantert forvaring. Forhåpentligvis er også lovverket endret innen domsavsigelse i denne saken, sånn at straffen blir enda lenger.

Lovendring hjelper vel ikke, det kan ikke gis tilbakevirkende kraft.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 10:23   #82
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns det er litt rart at alle er så raske til å si at han aldri slipper ut, forhåpentligvis blir drept osv. Vi har det lovverket vi har, og grunntanken er rehabilitering. Vi kan ikke ignorere lovverket fordi noen har gjort noe som var såpass utenkelig når reglene ble lagd at det ikke ble tatt høyde for det i lovverket.

Jeg tror at før eller senere slipper han ut. Om han kan rehabiliteres eller ei aner jeg ikke, det er vel sånt man har eksperter til. Han er en ung mann, og siden vi ikke har dødsstraff eller livstid her i landet ender han jo opp på utsiden til slutt. Tror jeg. Men jeg regner med at hvis/når det skjer så vil han bli holdt under rimelig tight oppsikt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 11:33   #83
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hørte også rettpsykiateren utale seg om dette ganske tidlig etter hendelsene. Hun var ganske klar på at systemet på ingen måte garanterer at ABB aldri kommer ut. Tvert i mot utrykte hun bekymring for at en person som ABB lett vil kunne "spillle "reformert og rehabliitert.

Forvaring må jo vurderes på nytt og på nytt. Hvis ABB har oppført seg eksemplarisk i 40 år, 40 år er en evighet til; Er det så soleklart at han ikke kan bli sluppet fri da? Det tror ikke jeg. Og det trodde ikke rettspsykiateren heller.

Jeg tror på systemet, men ikke på rehabilitering i dette tilfellet. Men lovverket er ikke perfekt, og har noen svakheter som bør utbedres. Dette er et veldig godt eksempel på en slik svakhet.

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 12:05   #84
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At man har tanker i hodet om hva man skulle ønske kunne skje med dette vesenet ABB betyr ikke at man i praksis oppfordrer til drap og tortur.
Egentlig synes jeg han burde få en lang og seig fengselsstraff. 20 års forvaring, forlenge med 1 og 1 år av gangen og hver gang den 364 kvelden for hvert år gi han ytterligere 1 år. Han skal ALDRI mer ut. Om noen skulle knerte han før den tid, så ja, ja.

Jeg synes det ville være veldig trist hvis noen drepte han, og jeg forstår ikke behovet for å spre sånne hevntanker. For mange av de som opplevde dette og pårørende til de som døde vil det være en ekstrabelastning hvis gjerningsmannen blir drept, tror jeg. Mange av de overlevende understreker at vi nå skal vise at samfunnet vårt inkl. domstoler og straffesystem fungerer.

Mye av det du skriver her, Elin, er mer enn "å ha tanker i hodet". Du vil at andre skal "kverke" og "knerte" han jo før jo bedre, og dette gjentar du i flere innlegg. Trist og unødvendig, synes jeg.

Gammel 03-08-11, 13:41   #85
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tenker at når de som faktisk var på Utøya sier at de har sterke ønsker i forhold til hvordan dette møtes så kan man jo vise dem respekt ved å prøve så godt man kan å faktisk høre på dette. Om de kan avstå fra hat og hevntanker så bør resten av oss ta en kraftig runde med oss selv for å prøve det samme. Om ikke annet så kan vi tenke over at dette er åpent forum - det man skriver for å lufte av seg her er altså tilgjengelig for alle.

Forøvrig har vi hatt mange virkelig skremmende drapsmenn og forbrytere i dette landet. Flere av dem kom ut etter endt soning og har fungert noenlunde greit etter det til tross for at vi satt skrekkslagne og leste om dem da sakene var aktuelle.

Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 20:25   #86
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Mye av det du skriver her, Elin, er mer enn "å ha tanker i hodet". Du vil at andre skal "kverke" og "knerte" han jo før jo bedre, og dette gjentar du i flere innlegg. Trist og unødvendig, synes jeg.

Det må du bare synes. Jeg tror på rettssystemet og ønsker selvsagt også at lovgivende og dømmende makt fungerer i dette tilfellet. Jeg har ingen sterke tanker om at det beste hadde vært at han hadde vært død, og det er det du insinuerer at jeg mener. At jeg kan tenke inne i meg, og la tankene få tegn på et forum betyr bare at jeg ikke hadde blitt veldig lei meg dersom han ble borte.

Det han har gjort har ingen formildende omstendigheter. Mulig de kan få han erklært sinnssyk. Mange vil være uenige i at han er sinnssyk når han med viten, vilje og overlegg over flere år trikser, lurer og planlegger den verste blodige massakre i norgeshistorien. Han er bare fryktelig, fryktelig ond.

Gammel 03-08-11, 20:38   #87
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Forøvrig har vi hatt mange virkelig skremmende drapsmenn og forbrytere i dette landet. Flere av dem kom ut etter endt soning og har fungert noenlunde greit etter det til tross for at vi satt skrekkslagne og leste om dem da sakene var aktuelle.

Noe lignende som ABB skal man vel lete lenge etter i norsk historie i hvert fall... Det gjør saken så spesiell. Det finnes ikke sammenlignings-grunnlag. Derfor er det viktig at alle stener snus i denne saken. Selvsagt er det det. Og kan denne saken føre til strengere lovgivning og høyere straffer for slik ondskap, så er det fiint.

Gammel 03-08-11, 22:01   #88
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Jeg er ganske sikker på at vi får en debatt om straff når det har gått litt mer tid. Det ser jeg på som naturlig. Men jeg må si at jeg blir litt overrasket over at folk som uttaler seg bastant om straff ser ut til å ha forsvinnende lite kunnskap om hvordan dette faktisk fungerer her til lands. Det gjelder både på og av nett.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 14:00   #89
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

Men jeg må si at jeg blir litt overrasket over at folk som uttaler seg bastant om straff ser ut til å ha forsvinnende lite kunnskap om hvordan dette faktisk fungerer her til lands. Det gjelder både på og av nett.

Men ettersom du har full oversitk og kunnskap om hvordan straff fungerer i Norge, så kan du vel gi et lyn-kurs? Jeg kjenner at det eneste jeg synes er litt rart er at mange ikke ser ut til å forstå forskjellen mellom fengsel og forvaring.

Gammel 05-08-11, 16:04   #90
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at det eneste jeg synes er litt rart er at mange ikke ser ut til å forstå forskjellen mellom fengsel og forvaring.

Jeg er sikker på at folk skjønner mer av forskjellene enn du innbilder deg, det er bare at de (vi) ikke bryr seg så veldig om hva det kalles, så lenge forbrytere blir stengt inne og ikke slippes løs på samfunnet igjen.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 16:08   #91
Olive Oyl
Sperret

Standard

Men ettersom du har full oversitk og kunnskap om hvordan straff fungerer i Norge, så kan du vel gi et lyn-kurs? Jeg kjenner at det eneste jeg synes er litt rart er at mange ikke ser ut til å forstå forskjellen mellom fengsel og forvaring.

Jeg vet ikke helt hvorfor du følte for å bli spydig etter det jeg skrev. I de fleste situasjoner vil det være en fordel å ha litt kunnskap om hvordan ting henger sammen, spesielt dersom man er veldig opptatt av noe og har sterke meninger om det. Det er jo vanskelig å vite hva som bør endres på uten å vite hvordan det allerede fungerer. Som du skriver; forskjellen mellom fengselsstraff og forvaring, for eksempel. Jeg synes det er merkelig å for eksempel klage over straffenivået når man ikke kjenner til forvaringsordningen.

Gammel 07-08-11, 15:46   #92
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg syns det er litt rart at alle er så raske til å si at han aldri slipper ut, forhåpentligvis blir drept osv. Vi har det lovverket vi har, og grunntanken er rehabilitering. Vi kan ikke ignorere lovverket fordi noen har gjort noe som var såpass utenkelig når reglene ble lagd at det ikke ble tatt høyde for det i lovverket.

Jeg tror at før eller senere slipper han ut. Om han kan rehabiliteres eller ei aner jeg ikke, det er vel sånt man har eksperter til. Han er en ung mann, og siden vi ikke har dødsstraff eller livstid her i landet ender han jo opp på utsiden til slutt. Tror jeg. Men jeg regner med at hvis/når det skjer så vil han bli holdt under rimelig tight oppsikt.

Jeg er også her. Jeg tror nok at han slipper ut igjen, og alle meningene om at det kan bare ikke skje, at det han er gjort er for grusomt o.l. er i likhet med tortur-ønskene bare bygget på egne følelser omkring det som har skjedd.

Er det å ta livet av 68 ungdommer verre enn det er å f.eks. brutalt voldta og kvele to barn til døde? A og Kristiansen har perm og vandrer gatelangs, og kommer til å slippe ut av fengsel om ikke så altfor lenge, og de kommer til å bli en del av samfunnet igjen, og for å være helt ærlig frykter jeg deres handlinger like mye som jeg frykter ABB sine.

Sist redigert av Skremmern : 07-08-11 kl 18:37.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 16:42   #93
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Er det å ta livet av 68 ungdommer verre enn det er å f.eks. brutalt voldta og kvele to barn til døde? Andersen har perm og vandrer gatelangs, og han kommer til å slippe ut av fengsel om ikke så altfor lenge, og han kommer til å bli en del av samfunnet igjen, og for å være helt ærlig frykter jeg hans handlinger like mye som jeg frykker ABB sine.

Jeg går ut i fra at du mener Andersen og Kristiansen? hvorav sistnevnte antakelig er adskillig farligere enn førstnevnte uten å på noen som helst måte forsvare noen av beistene.... Kristiansen ble heldigvis dømt til forvaring, hvilket betyr at han kan holdes i fengsel på livstid - noe jeg inderlig håper blir tilfellet. Andersen fikk 19 år og KAN slippe ut i 2013.

Gammel 07-08-11, 18:36   #94
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg skrev feil.

Gammel 07-08-11, 19:09   #95
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg må si jeg håper han aldri kommer ut. Som andre før her har sagt, lignende tilfelle som han har vi aldri opplevd før, og uten noe vi andre kan kjenne igjen som et motiv (i motsetning til sjalusi og pengeuenigheter f.eks) Og han viser så langt ingen tegn til anger, han har sågar skrevet at han er flink til å gjemme sine motiver, samt at han har planlagt nye udåder når/hvis han slipper ut igjen. Så jeg kan ikke se EN ENESTE god grunn at han noen gang skal bli en fri mann igjen. Jeg tror de 500 som overlevde det marerittet heller ikke har noen særlig lyst til å gå på han på gata heller.

Nå er det ikke sånn at jeg ønsker han død, men ja, jeg tenker på det som en slags 'forsikring' - at DERSOM han noen gang skulle bli sluppet ut så vil han neppe leve lenge. Da er det ikke henvtanken som styrer at jeg tenker sånn, men rett og slett urimeligheten i at han blir fri og kan drepe flere mennesker. Da tenker jeg heller han enn oss.

Gammel 07-08-11, 19:49   #96
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

For ordens skyld: Jeg er mot dødsstraff også i dette tilfellet, og mener han bør aldri slippe ut (noe som er svært sannsynlig at han aldri blir) og jeg tror ikke det er mulig å rehabilitere den tufsen inn til noe nyttig menneske.

Og så føler jeg at han skulle blitt stilt opp på torget til offentlig latterliggjøring hver uke. Men jeg mener det ikke.

Dødsstraff er bare fornuftig om man tror at de som dømmes til det havner i Helvete. Om man, som meg, tror at døden er slutten, da er dødsstraff for mild straff for ABB (og alle andre, jeg er total motstander av Dødsstraff).

Men fyren bør aldri slippe ut igjen, men forvares for alltid.

Og jeg synes i mitt stille sinn at det hadde vært en fin straff å få alle forbildene til ABB til å lese inn fordømmelser av ham, og spille dette for ham i cellen daglig. Samtidig som han aldri får tilgang til Internett og ikke anledning til å spre hatet sitt. Jeg vil han skal vite at han har mislyktes. Ut over det ønsker jeg ham uendelig mange kjedelige dager i fengsel. Kjedsomhet og det å kastrere hans mulighet til å spre gallen sin er nok verre for ham enn dødsstraff.

Gammel 07-08-11, 21:31   #97
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er selv mot dødsstraff, også i denne saken, bare for å spesifisere det først her.
Men jeg skulle virkelig ønske vi slapp å forholde oss til ABB, ikke nå, ikke om 20 år, aldri mer. Jeg forstår at om flere tenker som meg at tankene kan fly videre både her og der, spesiellt pga. omfanget i denne saken. Det er mange pårørende overalt.

Når det gjelder denne saken tror jeg det ikke nytter å tenke straff, det finnes ingen passende straff. Jeg vil at samfunnet skal beskyttes, han skal forvares, vi skal slippe å forholde oss til han, og han skal ikke få ta del i vårt samfunn igjen. Jeg tror ikke han kan rehabiliteres.

Jeg håper også på diskusjoner rundt vårt rettssystem. Jeg syns tanken på å kunne rehabilitere alle er fin og flott, men jeg tror ikke alle kan fikses tilbake til ok folk.

Gammel 07-08-11, 21:38   #98
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ser flere steder at det debateres med at 21 års fengsel er for lavt, man hadde ikke slike scenarioer i tankene osv. Selvsagt har man vært nødt til å ha slike scenarioer i tankene. Det er allment kjent at folk verden over innimellom gjør uhyrlige ting, enten de heter Pol Pot, ABB eller Hitler. Norge har likevel fastslåt at 21 år er passende. Dette kan ikke endres i denne saken, uansett om man nå kommer på andre tanker.

Vedt mulig bruk av ny paragraf mht menneskeheten, så er jeg meget skeptisk, da jeg ikke synes man kan sammenlikne jødeutryddelse og Rwandatilstander og Srebrenica med dette her, selv om alt seklvsagt er ufattelig grusomt. Det er ulike forhold, uten at man trenger å bestemme hva som er ille og enda verre. Og jeg er ihvertfall spetisk hvis bakgrunnen for å benytte den blir strafferammen fordi den er høyere.

Gammel 07-08-11, 22:16   #99
Olive Oyl
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Vedt mulig bruk av ny paragraf mht menneskeheten, så er jeg meget skeptisk, da jeg ikke synes man kan sammenlikne jødeutryddelse og Rwandatilstander og Srebrenica med dette her, selv om alt seklvsagt er ufattelig grusomt. Det er ulike forhold, uten at man trenger å bestemme hva som er ille og enda verre. Og jeg er ihvertfall spetisk hvis bakgrunnen for å benytte den blir strafferammen fordi den er høyere.

Jeg vet ikke helt når det gjelder om dette kan hjemles i § 102 i forhold til selve handlingene som ble begått, jeg antar at det vil komme an på hva som blir bevist i retten av blant annet motiv? Man kan dømmes etter denne paragrafen ved "grove integritetskrenkende handlinger begått som ledd i et utbredt eller systematisk angrep på en sivilbefolkning", og de kan være begått så vel i fredstid som i krigstid. Ut ifra hva jeg har lest i media hittil er det vel ikke nødvendigvis helt ute og kjøre i forhold til gjerningsmannens tanke og plan? Fra min side blir det bare synsing, både fordi jeg ikke er jurist og fordi etterforskningen bare såvidt har begynt. Professor i rettsvitenskap, Asbjørn Strandbakken, er (ifølge linken under) enig med deg i at 102 er ment for andre tilstander.

Det som virker ganske klart, er vel at dette ikke er en aktuell paragraf dersom det viser seg at det er én person som står bak alt sammen. En annen professor siteres slik i VG:

"Reglene som brukes i Haag, sier at angrepet må tjene målet til en stat eller en organisasjon. Den norske loven gir ikke en slik avgrensning, men en kan jo ikke gå utover internasjonal sedvanerett. Det er tvilsomt om sedvaneretten favner om enkeltmenneskers handlinger, sier Husabø, som forsker på folkerett og strafferett ved Universitetet i Oslo."

Link til artikkelen.

Strandbakken har visst uttalt til VG at han i tillegg mener paragrafen ikke bør brukes fordi det "gir gjerningsmannen rett". Det er jeg helt uenig i. Dersom paragrafen ikke er ment for denne type forbrytelser skal den selvsagt ikke brukes, men jeg er overrasket over at en professor i rettsvitenskap mener at vi skal ta hensyn til gjerningsmannens selvfølelse i bruken av paragrafer. Men det er jo mulig han er feilsitert.

Gammel 07-08-11, 22:18   #100
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Interessant det du skriver. Enig mht siste avsnitt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07.