|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Tipper egentlig at om du kontakter den som er fagansvarlig for miljørettet helsevern i kommuen og forteller at barna leker med oljemaling, så slipper du å klikke i vinkel!!
|
|
|
#62 |
|
Drømmer
|
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!
Sånn er det ikke der poden går, å det er jeg jamen meg glad for.Glad de både er impulsive og gjør det de har satt opp på planen , stortsett.. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Jeg hadde spurt hva slags maling dette var. Ville gjerne sett en boks (pga gasser og kjemikalier) for å forsikre meg at de ikke lar mitt barn leke med noe som er skadelig.
|
|
|
#64 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!På alle arbeidsplasser som skal håndtere giftstoffer (noe oljemaling/husmaling er blandt så fort det ikke er i privat bruk) så skal det være et kjemikalieregister på arbeidsplassen som sier noe om bivirkninger og skadevirkninger og evnt. løsninger ved uregelmessig bruk. Synes ikke det hører hjemme noe sted å bruke i en barnehage. At dressen kan bli ødelagt kan jo skje, men av oljemaling/husmaling burde det ikke skje så lenge de er i barnehagen. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Passiv
|
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Jeg hadde vært mest sur på det kvinnfolket som bruker barnehagen som dumpingplass for sitt eget spesialavfall. |
|
|
|
#66 |
|
www.bomulls.no
|
Igrunnen beskriver du akkurat det jeg tenker og mener så kort og greit her!!
|
|
|
#67 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Men er du sikker på at det er oljemaling? |
|
|
|
|
|
#68 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Det var det de sa i barnehagen, uten at jeg har sett boksen, så da tar jeg høyde for at det er det det er. Men jeg skal be om å få se over helgen, så jeg er sikker selvsagt. For ER det virkelig oljemaling, så har jeg om ikke annet litt å si ifht. bruken av den i utg.pkt som sagt.
|
|
|
#69 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
![]() ![]() |
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!I barnehagen der jeg jobber, vet jeg at vi har dekket både vintersko som det kom stearin på, og et sett med regntøy som ble ødelagt. Så det går jo an å prøve å få det dekket. Verste svaret du kan få er jo nei.
|
|
|
|
#70 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Leit med dressen og skjønner at du blir irritert. Bhg kan erstatte den, vi har gjordt det flere ganger, men da har det vært klær som har forsvunnet. Bhg ønsker sannsynligvis fornøyde foreldre
Her er der oljemaling enda. Var nettopp innom en malerforetning for å kjøpe husmaling, og da kunne jeg velge mellom vannbasert, premium (50/50 vannbasert/oljemaling) og ren oljemaling. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Øyboer
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Jeg er overrasket over at så mange synes at barnehage tøy skal kunne ødelegges av maling. Det forklarer jo kansje hvorfor 50% av avdelingen min har skikkelig slitte og ødelagte utetøy som ødelegger litt for utegleden fordi de blir våt igjennom, kald, tung å bevege seg i osv. Altså om holdningen der ute er at det ikke er så nøye hvordan barnehagetøyet er fordi det kan bli ødelagt når som helst. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Drømmer
|
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Jeg er også veldig nøye på at poden har skikkelige klær i barnehagen, men om jeg ikke har råd til at klærne blir ødelagt så får jeg kjøpe noe billigere da. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Originala
|
Jeg kan bare svare for meg selv, men det betyr noe for meg at barna holdes tørre og varme, ja. Men om et par steder på dressen ikke puster, det bryr jeg meg mindre om. Jeg vil tippe at foreldre lager et mye større problem av det enn det barna gjør. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Synes det er veldig merkelig at du sammenligner det å gi barn oljemaling med å slite på klær som blir brukt i barnehage, det er jo to helt forskjellige ting. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Øyboer
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Jeg har en Reima dress med vannmalingflekker og en POP dress som er 3mnd gammel som er full i hull fra lek. Krever ikke erstattning fra barnehagen på grunn av dette. Men det er ikke olje maling. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Sær og kresen
For noe tøys. Det er ingen som sier det i denne tråden. Så vidt jeg kan bedømme går det bare et skille mellom de som "klikker i vinkel" og blir "fly forbannet", og de som synes oljemalinglek var dumt og tankeløst, men ikke går av skaftet på grunn av dette.
|
|
|
#78 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Der jeg jobber bruker vi kun Magic-maling eller hva det heter, som går kjempelett bort i vask, og ungene har på seg malekapper. Oljemaling i utedresser tror jeg neppe hadde forekommet der nei. Yikes.
|
|
|
#79 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Ja det kan skje på andre måter, men da er det jo et uhell. Her visste jo de at de skulle male, ga ungene en malingskost og var klar over at denne dressen kom til å bli tilgriset. Det blir jo noe helt annet. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
I mål
|
Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!Jeg hadde irritert meg over oljemalingsflekker på yttertøy i barnehagen samme om det var på regntøy eller på Reimadressen eller på en billigdress. Jeg synes (fremdeles) at unger skal ha regntøy i barnehagen og klarer ikke skjønne at Reimadressen erstatter dette - men dersom man virkelig velger dette må man regne med at dressen brukes som regntøy - og det inkluderer IKKE oljemalingsmaling. Jeg hadde blitt superirritert over sånne flekker på vårt helt vanlige regntøy også hvis vi ikke var advart. |
|
|
|
![]() |
|
|