Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-10, 01:12   #61
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!

Tipper egentlig at om du kontakter den som er fagansvarlig for miljørettet helsevern i kommuen og forteller at barna leker med oljemaling, så slipper du å klikke i vinkel!!

Jeg har jobbet i barnehage i mange år og har malt både ute og inne. Det foregår alltid med hensiktsmessige klær! En dress er ikke hensiktsmessig uansett om det er en Reima-dress eller en sparkjøpdress. Maleklær er hensiktsmessige maleklær! En gammel genser, en gammel buks osv. Og regner det den dagen de skal male, og det regner så voldsomt at barna må ha på seg regntøy etc. ja, da males det i "morgen".

Og sånn jeg ser det, så kommer denne diskusjonen her ikke under "påregnet slitasje"!

Gammel 12-06-10, 01:14   #62
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Tipper egentlig at om du kontakter den som er fagansvarlig for miljørettet helsevern i kommuen og forteller at barna leker med oljemaling, så slipper du å klikke i vinkel!!

Jeg har jobbet i barnehage i mange år og har malt både ute og inne. Det foregår alltid med hensiktsmessige klær! En dress er ikke hensiktsmessig uansett om det er en Reima-dress eller en sparkjøpdress. Maleklær er hensiktsmessige maleklær! En gammel genser, en gammel buks osv. Og regner det den dagen de skal male, og det regner så voldsomt at barna må ha på seg regntøy etc. ja, da males det i "morgen".

Sånn er det ikke der poden går, å det er jeg jamen meg glad for.Glad de både er impulsive og gjør det de har satt opp på planen , stortsett..
Jeg ser ingen problem med at de maler i dresser/jakker.
Om noen har så store problemer med det, så får de ha hengende noe gammelt i barnehagen hele tiden som kan brukes.
Forøvrig har jeg aldri vært borti at man har malt med gamle klær, hverken der jeg har jobbet eller der poden går.
Man har på maleforklær der, men de dekker ikke alt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 01:23   #63
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde spurt hva slags maling dette var. Ville gjerne sett en boks (pga gasser og kjemikalier) for å forsikre meg at de ikke lar mitt barn leke med noe som er skadelig.

Jeg ville også sagt at jeg var veldig lei meg for at de hadde brukt en dyr reimadress til maletøy. Hvis jeg bare hadde fått vite at de skulle male så kunne jeg sendt med maletøy. Og så spurt om de hadde noen rutiner på erstatning i så tilfeller. Så ville jeg kontaktet barnehageetaten og spurt meg litt for hvis jeg ikke fikk tilfredstillende svar fra barnehagen.

Men det verste her synes jeg ser ut til å være uansvarlig håndtering av maling med potensielle avgasser.

Gammel 12-06-10, 03:46   #64
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På alle arbeidsplasser som skal håndtere giftstoffer (noe oljemaling/husmaling er blandt så fort det ikke er i privat bruk) så skal det være et kjemikalieregister på arbeidsplassen som sier noe om bivirkninger og skadevirkninger og evnt. løsninger ved uregelmessig bruk. Synes ikke det hører hjemme noe sted å bruke i en barnehage. At dressen kan bli ødelagt kan jo skje, men av oljemaling/husmaling burde det ikke skje så lenge de er i barnehagen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 08:58   #65
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg hadde vært mest sur på det kvinnfolket som bruker barnehagen som dumpingplass for sitt eget spesialavfall.
Og unger skal ikke leke med oljemaling, det kan være skadelig, så akkurat det ville jeg tatt opp med barnehagen, så jeg forsikret meg om at det ikke skjedde igjen.
En barnehagedress er en barnehagedress. Om klær blir ødelagte, så blir de det, tenker jeg. Men her er det ikke snakk om hull eller noe slikt, så jeg ville glatt fortsatt å bruke dressen i barnehagen.

Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 09:21   #66
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg hadde spurt hva slags maling dette var. Ville gjerne sett en boks (pga gasser og kjemikalier) for å forsikre meg at de ikke lar mitt barn leke med noe som er skadelig.

Jeg ville også sagt at jeg var veldig lei meg for at de hadde brukt en dyr reimadress til maletøy. Hvis jeg bare hadde fått vite at de skulle male så kunne jeg sendt med maletøy. Og så spurt om de hadde noen rutiner på erstatning i så tilfeller. Så ville jeg kontaktet barnehageetaten og spurt meg litt for hvis jeg ikke fikk tilfredstillende svar fra barnehagen.

Men det verste her synes jeg ser ut til å være uansvarlig håndtering av maling med potensielle avgasser.

Igrunnen beskriver du akkurat det jeg tenker og mener så kort og greit her!!

Jeg freste i går, ikke i dag, men er fortsatt oppgitt, hvis jeg kan si det sånn - jeg synes fortsatt ikke oljemalingsflekker er noe jeg bare må regne med av såkalt "slitasje"! Inne trekker de jo på seg frakker når de maler med vannbasert på ark og ungene mine har faktisk ikke til dags dato fått noe maling på sitt vanlige tøy, så da bør det jo faktisk være gjennomførbart å unngå dette i større grad også ute!!

Gammel 12-06-10, 09:37   #67
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Men er du sikker på at det er oljemaling?
Det selges vel omtrent ikke lenger. Jeg trodde vi malte med oljemaling, men den er jo vannbasert, så jeg ville sjekket det.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 09:39   #68
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Det var det de sa i barnehagen, uten at jeg har sett boksen, så da tar jeg høyde for at det er det det er. Men jeg skal be om å få se over helgen, så jeg er sikker selvsagt. For ER det virkelig oljemaling, så har jeg om ikke annet litt å si ifht. bruken av den i utg.pkt som sagt.

Gammel 12-06-10, 09:43   #69
Plutti
Superaktiv

Plutti sin avatar

Hvor: Stavanger
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

I barnehagen der jeg jobber, vet jeg at vi har dekket både vintersko som det kom stearin på, og et sett med regntøy som ble ødelagt. Så det går jo an å prøve å få det dekket. Verste svaret du kan få er jo nei.
Hadde blitt ganske så forbannet selv

Gammel 12-06-10, 09:54   #70
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Leit med dressen og skjønner at du blir irritert. Bhg kan erstatte den, vi har gjordt det flere ganger, men da har det vært klær som har forsvunnet. Bhg ønsker sannsynligvis fornøyde foreldre

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Men er du sikker på at det er oljemaling?
Det selges vel omtrent ikke lenger

Her er der oljemaling enda. Var nettopp innom en malerforetning for å kjøpe husmaling, og da kunne jeg velge mellom vannbasert, premium (50/50 vannbasert/oljemaling) og ren oljemaling.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 10:03   #71
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg er overrasket over at så mange synes at barnehage tøy skal kunne ødelegges av maling. Det forklarer jo kansje hvorfor 50% av avdelingen min har skikkelig slitte og ødelagte utetøy som ødelegger litt for utegleden fordi de blir våt igjennom, kald, tung å bevege seg i osv. Altså om holdningen der ute er at det ikke er så nøye hvordan barnehagetøyet er fordi det kan bli ødelagt når som helst.

Selv synes jeg det er viktig at klærene mine i barnehagen er god på, og ser litt bra ut. (fordi jeg faktisk er på jobb) Tror ikke andre her inne ville gått med malingflekker på jobb. Om de ikke er maler. Så Bergansklærene mine males ikke i. Også fordi maling vil ødelegge litt av egenskapene til klærene.

Denne dressen som er full av maling er nok langt fra like god nå som før. Den puster nok ikke der hvor malingflekkene er. Kansje er membranen ødelagt der og, sånn at den lekker vann. Jeg vet ingenting om hvordan WP og membran oppfører seg. Men det er nok ikke godt for membranen akkurat.

Jeg er veldig nøye på hvilke yttertøy småen har i barnehagen. Og har ikke råd til at barnehagepersonellet ødelegger det. Ødelagt i lek godtar jeg lett, men ikke fordi personalet gir barna oljemaling.

Husker det var en tråd her for noen år siden hvor helt nye dresser var blitt ødelagt av at barn hadde aket på et berg som ikke hadde nok snø på seg. Og var derfor slitt i baken. Veldig mange reagert på at personalet ikke hadde fjernet barna fra berget men latt de ødelegge klærene på den måten. Personlig hadde jeg mye lettere godtatt det enn oljemaling.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 10:05   #72
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg er også veldig nøye på at poden har skikkelige klær i barnehagen, men om jeg ikke har råd til at klærne blir ødelagt så får jeg kjøpe noe billigere da.
Klær kan bli ødelagt, så enkelt er det.

Gammel 12-06-10, 10:13   #73
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg er overrasket over at så mange synes at barnehage tøy skal kunne ødelegges av maling. Det forklarer jo kansje hvorfor 50% av avdelingen min har skikkelig slitte og ødelagte utetøy som ødelegger litt for utegleden fordi de blir våt igjennom, kald, tung å bevege seg i osv. Altså om holdningen der ute er at det ikke er så nøye hvordan barnehagetøyet er fordi det kan bli ødelagt når som helst.

Selv synes jeg det er viktig at klærene mine i barnehagen er god på, og ser litt bra ut. (fordi jeg faktisk er på jobb) Tror ikke andre her inne ville gått med malingflekker på jobb. Om de ikke er maler. Så Bergansklærene mine males ikke i. Også fordi maling vil ødelegge litt av egenskapene til klærene.

Denne dressen som er full av maling er nok langt fra like god nå som før. Den puster nok ikke der hvor malingflekkene er. Kansje er membranen ødelagt der og, sånn at den lekker vann. Jeg vet ingenting om hvordan WP og membran oppfører seg. Men det er nok ikke godt for membranen akkurat.

Jeg er veldig nøye på hvilke yttertøy småen har i barnehagen. Og har ikke råd til at barnehagepersonellet ødelegger det. Ødelagt i lek godtar jeg lett, men ikke fordi personalet gir barna oljemaling.

Husker det var en tråd her for noen år siden hvor helt nye dresser var blitt ødelagt av at barn hadde aket på et berg som ikke hadde nok snø på seg. Og var derfor slitt i baken. Veldig mange reagert på at personalet ikke hadde fjernet barna fra berget men latt de ødelegge klærene på den måten. Personlig hadde jeg mye lettere godtatt det enn oljemaling.

Jeg kan bare svare for meg selv, men det betyr noe for meg at barna holdes tørre og varme, ja. Men om et par steder på dressen ikke puster, det bryr jeg meg mindre om. Jeg vil tippe at foreldre lager et mye større problem av det enn det barna gjør.

Ellers kan jeg legge til at Lillemor, som går på skolen, sannsynligvis hadde reagert på å gå med dress med malingsflekker på skolen. Det hadde vi respektert. Knerten er knappe tre år, og reagerer heldigvis ikke på sånt. Jeg var mer nøye på sånt før, men har tatt inn over meg gode argumenter fra min mann og erkjent at barna skal leke og herje, ikke være pyntedukker.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 10:14   #74
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Jeg er også veldig nøye på at poden har skikkelige klær i barnehagen, men om jeg ikke har råd til at klærne blir ødelagt så får jeg kjøpe noe billigere da.
Klær kan bli ødelagt, så enkelt er det.

Synes det er veldig merkelig at du sammenligner det å gi barn oljemaling med å slite på klær som blir brukt i barnehage, det er jo to helt forskjellige ting.
Når en maler med oljemaling så er det jo med "overlegg".
At dressen får en rift, blir tildekt av søle osv er jo ting en må regne med og som er vanskelig å unngå. At det blir flekker når en gir et barn en malerkost og et spann med oljemaling kan faktisk unngås enkelt ved at barna får på seg andre klær. Det er jo like ille om det er en dyr Reimadress eller en billigdress. En vet jo at det barna får på seg når de skal male med maling er ødelagt etterpå.

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 10:25   #75
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av M&S, her.

Synes det er veldig merkelig at du sammenligner det å gi barn oljemaling med å slite på klær som blir brukt i barnehage, det er jo to helt forskjellige ting.
Når en maler med oljemaling så er det jo med "overlegg".
At dressen får en rift, blir tildekt av søle osv er jo ting en må regne med og som er vanskelig å unngå. At det blir flekker når en gir et barn en malerkost og et spann med oljemaling kan faktisk unngås enkelt ved at barna får på seg andre klær. Det er jo like ille om det er en dyr Reimadress eller en billigdress. En vet jo at det barna får på seg når de skal male med maling er ødelagt etterpå.

Jer sier at man kan få malingsflekker på seg, om man skal bruke argumentet om at de ikke kan male i uteklærne så kan mitt barn omtrent aldri male, siden de er ute i skogen hele dagen og har på seg dresser der.
Jeg forsvarer ikke oljemalingen, men at det kan komme andre malingsflekker på skjer jo.
Som jeg sa før i ett innlegg så fikk poden fullt av maling på sin reima tec dress, jeg ble ikke sur av den grunn selv om halve dressen var gul.

Gammel 12-06-10, 10:29   #76
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en Reima dress med vannmalingflekker og en POP dress som er 3mnd gammel som er full i hull fra lek. Krever ikke erstattning fra barnehagen på grunn av dette. Men det er ikke olje maling.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 10:34   #77
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg er overrasket over at så mange synes at barnehage tøy skal kunne ødelegges av maling. Det forklarer jo kansje hvorfor 50% av avdelingen min har skikkelig slitte og ødelagte utetøy som ødelegger litt for utegleden fordi de blir våt igjennom, kald, tung å bevege seg i osv. Altså om holdningen der ute er at det ikke er så nøye hvordan barnehagetøyet er fordi det kan bli ødelagt når som helst. .

For noe tøys. Det er ingen som sier det i denne tråden. Så vidt jeg kan bedømme går det bare et skille mellom de som "klikker i vinkel" og blir "fly forbannet", og de som synes oljemalinglek var dumt og tankeløst, men ikke går av skaftet på grunn av dette.

Hvordan du ut fra det kan lese at folk er likegyldige til barnas påkledning i barnehagen er meg en gåte.

Og hvis dere har et så stort problem med barnas utetøy i barnehagen din burde du informere foreldrene - regner med at det er et ansvar som også ligger hos barnehagen.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 10:34   #78
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der jeg jobber bruker vi kun Magic-maling eller hva det heter, som går kjempelett bort i vask, og ungene har på seg malekapper. Oljemaling i utedresser tror jeg neppe hadde forekommet der nei. Yikes.

Gammel 13-06-10, 14:32   #79
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Jer sier at man kan få malingsflekker på seg, om man skal bruke argumentet om at de ikke kan male i uteklærne så kan mitt barn omtrent aldri male, siden de er ute i skogen hele dagen og har på seg dresser der.
Jeg forsvarer ikke oljemalingen, men at det kan komme andre malingsflekker på skjer jo.
Som jeg sa før i ett innlegg så fikk poden fullt av maling på sin reima tec dress, jeg ble ikke sur av den grunn selv om halve dressen var gul.

Ja det kan skje på andre måter, men da er det jo et uhell. Her visste jo de at de skulle male, ga ungene en malingskost og var klar over at denne dressen kom til å bli tilgriset. Det blir jo noe helt annet.

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 14:51   #80
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde irritert meg over oljemalingsflekker på yttertøy i barnehagen samme om det var på regntøy eller på Reimadressen eller på en billigdress. Jeg synes (fremdeles) at unger skal ha regntøy i barnehagen og klarer ikke skjønne at Reimadressen erstatter dette - men dersom man virkelig velger dette må man regne med at dressen brukes som regntøy - og det inkluderer IKKE oljemalingsmaling. Jeg hadde blitt superirritert over sånne flekker på vårt helt vanlige regntøy også hvis vi ikke var advart.

I barnehagen til S drev de forøvrig med utstrakt bruk av (vann)maling på mandag, og da stod det på ukeplanen og vi ble bedt om å tenke på det ift klær. Nå synes jeg at alle barnehageklær bør tåle vannmaling, men det er likevel greit å få beskjed før sånne spesielle prosjekter så kan man ta på noe som er litt ekstra slitt fra før.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.