Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!
Det er store kontraster i dagens samfunn.
Unge (?) "barnehagetanter" vet kanskje ikke forskjellen på oljemaling og vannbasert maling før de har gått kurs. Oljedamp/innånding er helt uproblematisk utendørs, men klinet det medfører er verre. Hva hvis en unge veiver med kosten og "limer" igjen øyet til et annet barn. Noe bedre blir det ikke når enkelte foreldre bringer spesialavfall inn i barnehagen. Kunne ikke barna heller få lekt seg med noen liter kvikksølv? 
Andre kontrastforhold:
Moderne foreldre med høy lønn kjøper dyre klær til sitt ene barn og er i høy grad opptatt av utseende, også på barnas klær.
versus
Gammeldagse foreldre med moderat lønn og mange barn - kjøper ikke dyre klær. Jeg stiller i denne siste klassen og har verken råd eller interesse av dyre klær/dyre fabrikater. Mine barn kunne fint fått gå med oljeflekkete klær - i alle fall i en barnehage der tantene står for årsaken til at de er flekkete. Heller det enn å skape mistrivsel ved å klage, selv om man i dette tilfellet bør ta opp problemet med ikke helt sunne malingsprodukter.
Det er jo ikke forbudt å være dum, så jeg har vanskelig for å bli sint på sånt.
Det her jo stått en del i aviser om folk som driver mange barnehager med kun profitt som drivkraft og bruker billig lite norsktalende mannskap. Glad jeg ikke har barna mine i sånn barnehage.
|