|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Syn på barnehageansatte
![]() |
#3 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Syn på barnehageansatteHos oss er det bot fra 1 minutt over halv fem. Da skal man altså være ute av barnehagen, ikke komme for å hente. Jeg henter vanligvis ti-kvart over fire, og da er Sneipen en av de siste, så jeg tror ikke det er et utbredt problem. Da sitter han forøvrig også i gangen med klærne på, det synes jeg egentlig ikke er helt greit. Det må da være utrolig varmt og kjedelig? Vel, en annen diskusjon.
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Syn på barnehageansatteJeg syns det må være helt legitimt å spørre de ansatte i barnehagen om de vil være barnevakt, men SELVSAGT til anstendig "voksen" betaling. Det er mange i min vennekrets som gjør dette. Da er taksten 100 kroner timen, pluss skyss hjem.
![]() |
#5 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Syn på barnehageansatteJeg er selv førskolelærer, og har jobbet både som pedagogisk leder og styrer.. og ja - vi opplever MYE rart
![]() |
#8 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Syn på barnehageansatteJeg trodde jeg hadde god tid, men det viste seg at da jeg kom til flyplassen i Stockholm og skulle til Oslo var det bare 10 minutter til flyet gikk. Utrolig hyggelige folk i sikkerhetskøen gjorde at jeg kom med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Syn på barnehageansatteJeg jobber i barnehage, og har opplevd å bli spurt om å være barnevakt for noen av barna på kveldstid. Det ene foreldreparet som spurte uttrykkte at det jo kunne være kjekt for meg med litt ekstra penger.
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jobbet du som fagarbeider eller førskolelærer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Personlig pessimist
|
Jeg er assisstent. De hadde neppe spurt ped.lederen, men nå har hun flust av egne barn også da...
![]() |
![]() |
#12 |
Men hvorfor mener foreldre at det er mer legitimt og spørre assistenter om barnepass enn førskolelærere? Hva kan være bakgrunnen til at de ikke spør alle ansatte i barnehagen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Utenlands
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ble spurt om å være barnevakt da jeg var ped. leder. Men det var helt uproblempatisk for meg - jeg sa bare nei om det ikke passet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
lissom sjarmør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Syn på barnehageansatteVi har aldri hentet etter stengetid, i barnehagen "vår" får man dessuten bot for å gjøre det. Tror det er 150 kr per påbegynt halvtime, og det synes jeg er helt ok, siden de ansatte faktisk ikke får overtidsbetalt for dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
flisespikker
|
Jeg synes det burde kreves selv om det er et unntak, jeg. Det er jo i alle fall hverken barnehagens eller den barnehageansattes skyld at foreldrene henter for sent.
![]() |
#17 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Syn på barnehageansatteNoen mennesker er frekkere en flatlusa.
![]() |
#18 |
En ting er jo å tilby folk man kjenner og vet hadde hatt bruk for ekstra penger, en vaskejobb. Jeg fikk ikke inntrykk av at dette var tilfelle for denne barnehageansatte. H*n ble vel heller fryktelig fornærmet og begynte virkelig og lure på hvilket syn foreldre hadde på de ansatte i barnehagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
flisespikker
|
Det er regelen hos oss også. De har åpent til fem, så er det bot for hver påbegynte halvtime inntil syv, tror jeg det er, og etter det blir barnet levert til barnevernsvakta. (Jeg tror ikke det noen gang har vært nødvendig å gjøre det, altså, men jeg synes det er fornuftig å ha en sånn regel. Det understreker at dette er alvor.)
![]() |
#20 |
Utenlands
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har selv reist på barnevernsvakten med barn som ikke er hentet og hvor vi ikke har fått tak i foreldrene. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|