Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan du sitte helt stille?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-12, 17:52   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du sitte helt stille?

Om det er noe som VIRKELIG engasjerer, så sitter jeg nok i ro. Men ikke ellers. Men det er veldig lite som engasjerer sånn voldsomt egentlig. Jeg tenker i alle fall ikke på lipgloss når jeg føler jeg er engasjert i noe.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 18:39   #2
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Veldig interessant du sier dette for jeg reflekterte litt over nettopp dette forrige uke. Var på en konferanse i London og jeg merket hvordan folk "noticed" at jeg fiklet mye med telefonen. Tror noen oppfattet det som om jeg ikke "paid attention" som jeg burde, noe som virkelig ikke var tilfelle. Men jeg klarer heller ikke sitte rett opp og ned "helt stille" uten å foreta meg noe som helst, så kjenner meg godt igjen i det du skriver.

Jeg syns det er respektløst å fikle med telefonen under foredrag/møter. Det gir inntrykk av at man ikke følger med, men har oppmerksomhet på spill eller tekstmelding etc. Strikking lar jeg meg ikke irritere over, for det går an å strikke mens man hører etter.

Sist redigert av safran : 25-07-12 kl 19:50.
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 18:56   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Kan du sitte helt, helt stille i over en time når du overværer noe som engasjerer? Eller er jeg bare en pest og en plage?

Jeg er relativt ofte på 10-timers (+)-møter med jobben hvor jeg MÅ følge med hele tiden og ofte delta ved å si noe, og mye av det er relativt lite engasjerende for å si det sånn
Da klarer jeg fint å sitte stille. Jeg er en av få som ikke har bærbar med meg, jeg synes det forstyrrer konsentrasjonen min selv om jeg kunne skrevet notatene rett inn. Jeg skriver notater for hånd da, det er det som er trikset mitt til å henge med.

Men jeg fikler ikke med ting og sitter temmelig rolig - skifter bare sittestilling iblant. Telefonen lar jeg ligge, i denne settingen hadde det funket dårlig å taste på den. Får jeg en telefon eller melding som er viktig går jeg heller ut av møterommet, men da skal det være viktig. Vi har vanligvis gode stoler da, og bord å lene seg på.

Strikking og sminking er fullstendig og helt utenkelig

Er jeg på konferanse dropper jeg forelesninger som er i grenseland interessante. Eller sitter og noterer tanker og ideer for hånd mens presentasjonen foregår, den bærbare får vanligvis ligge både da og i møter for min del. Men sitter stille ellers.

Sist redigert av m^2 : 25-07-12 kl 19:24.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 19:08   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge jeg har notatblokk og penn klarer jeg å være rolig.

Gjennom oppveksten har jeg fått veldig, veldig mye trening i å sitte stille og høre etter selv om emnene har vært gudsjammerlig kjedelige, så det går stort sett veldig greit.

Strikking og sminking (!) hadde jeg nok himlet innvendig over.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 19:09   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mangler totalt evnen til å sitte stille - det er skvett umulig.

Gammel 25-07-12, 19:33   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg strikket da jeg studerte, men jeg føler liksom ikke det er helt innertier på større konferanser i utlandet. Telefonfikling har jeg fått smekk på fingrene av en gang, så det gjør jeg ikke mer. Forstyrrer nok en hel del. Så jeg er tilbake til notatblokk og penn og slike tankeøvelser jeg brukte på skolen for å ikke dette ut. Samt å stramme og slappe av muskler i serie. Det synes ikke, men det er jo en form for aktivitet det også.

Gammel 31-07-12, 21:12   #7
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Ja.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 23:51   #8
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke sitte, og i hvert fall ikke stille.

På større konferanser kan jeg fint finne på å strikke, og det er helt kosher - det er i hvert fall en del som gjør det.
Men det klirrer ikke, man har da trepinner!

Gammel 26-07-12, 01:05   #9
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan sitte stille, som oftest vi jeg notere på konferanser og møter, det hjelper meg å holde fokus.

Gammel 26-07-12, 01:35   #10
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke sjangs. Skifter stilling i ett bankende kjør, får vondt i kroppen og glødende maur i hele meg etter bare kort tid sittende.

Gammel 26-07-12, 01:41   #11
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har besøkt ett av verdens eldste zen-klostre. Noe av det som fascinerte meg var hvordan munkene der klarte å meditere 4 timer i strekk i lotusstilling fullstendig stille. Jeg snakket litt med munkene om det og de sa at det også handlet og fokus og det å balansere godt slik at ikke sirkulasjonen ble dårlig. Jeg merker at dersom jeg sitter "fornuftig" blir også behovet mindre for å bytte stilling ofte. Late stillinger lønner seg sjeldent om man skal sitte rolig lenge.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 01:47   #12
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mark uten like. Klarer ikke å sitte stille. Jeg kan også bli stuptrøtt selv om temaet er kjempespennde. Ganske irriterendes. Jeg får meg ikke til å strikke/hekle, føler at det er litt ufint. Er det ikke det?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 07:50   #13
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar notater, ellers sitter jeg stille.

Strikking eksisterer ikke på de konferansene jeg deltar på i jobbsammenheng, men jeg sitter i ett kreativt styre og der strikker vi på lokale og regionale møter.

Gammel 31-07-12, 13:49   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan rapportere at jeg ble mye flinkere etter å ha startet denne tråden og fått noen tips. Særlig dette med å spenne og slappe av i muskler på forskjellige steder i kroppen. Da var kroppen i aktivitet uten at det forstyrret noen.

Gammel 31-07-12, 15:36   #15
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Dette er en av grunnene til at jeg ikke orker begynne på noe studie... Jeg faller ut på kurs, klarer ikke konsentrere meg, klarer iallefall ikke sitte stille! Hodet blir pakket inn i vatt, jeg blir trøtt og føler konstant trang til å gjespe og skjønner ikke hvordan jeg skal holde meg i våken tilstand. Selv på et personalmøte... Så orker jeg heller ikke sitte på kino da. Akkurat som om alle vondter blir verre, bekken skriker, nakken blir vond. Merkelig.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:23.