|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Charterferie
Det ble sagt i kantinen her hos meg senest i går (ikke av meg!), som en kommentar til reisemålet jeg planlegge tur til i november - det er nemlig ansett for å være nesten skandinaviskfri sone. Til gjengjeld er det godt befolket med hippietyskere.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg merker svært lite til andre hotellgjester når vi er på tur, så fremt de oppfører seg OK. Det kommer nok litt an på hva man bruker hotellet til også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg tror nudisme er i ferd med å gå av moten, de fleste jeg treffer er 60+. Men en og annen uten klær, ja. Yoga er utbredt, det er faktisk flere veganske restauranter å oppdrive og mye drømmefangere, Wind chimes (hva heter det på norsk?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: CharterferieHar ikke reist mye med charter i det senere, men det har mer med andre ting å gjøre. Synes charter-allergi er pretensiøst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
This is normal!
|
Mens jeg gikk fra hytte til hytte i Jotunheimen et år, og der var det så og si ikke nordmenn, men plenty med amerikanere, nederlendere, tyskere osv.
![]() |
![]() |
#27 |
Glamorøs
|
Ja, sånt er jo bare fnisemorsomt.
![]() |
#28 |
Panzerekstremfeminist
|
Kult!
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: CharterferieJeg har funnet ut at jeg foretrekker hoteller med mange skandinaver. De forstår vi i hvert fall kulturen til. Jeg husker det ble fullstendig kulturkræsj en gang vi bodde på hotell med masse nyrike russere.
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Sv: CharterferieMen kan det ikke være vanskeligere å unngå å bli overfalt av nordmenn som søker fellesskap fordi "man er fra samme land" når det ikke er så overdrevent mange av dem? |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Glamorøs
|
Jo, sikkert. Men om vi begge har valgt et relativt sært sted, så kan det jo tenkes at vi a) har samme forhold til å møte andre nordmenn på tur, og b) har noen like interesser og derfor er helt greit å drikke et glass vin med.
Ja, det er jeg enig med deg i. F.eks. møtte vi ikke noen andre nordmenn i Parga annet enn på bussen fra flyplassen, nettopp fordi vi hadde valgt et lite, lokalt hotell framfor turistmaskinen på andre siden av bukta. I Orlando er (var?) det jo ikke lov å leie ut hus som feriebolig i boligstrøk så man må nødvendigvis bo i et feriekompleks.
![]() |
#33 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: CharterferieJeg liker ikke å bo på hotell, så da er ikke charter et alternativ. Som Guava velger jeg også smått og lurvete framfor kjedehotell, like mye av interesse som av økonomi. Selv om sistnevnte spiller en ganske stor rolle for mine valg av ferieform, aktiviteter og feriebudsjett. Ofte er feriene og reisemålene mine også av en helt annen type enn det charteroperatørene tilbyr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Fortynnet
|
![]() Sv: CharterferieJeg har vært på noen få charterturer, og ikke opplevd dem noe særlig annerledes enn når vi har bestilt fly og hotell selv. Samme type hoteller, eneste forskjell var liksom transporten til og fra flyplassen og at vi ved en eller to anledninger var med på en organisert båttur (med få personer). Har heller ikke merket noen forskjell i antall skandinaver, de er det ofte mange av rundt omkring og overalt selv om en bestiller reisen uten charter. Og de plager meg ikke noe mer enn andre turister. Jeg er turist selv, og prøver ikke late som jeg ikke er det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: CharterferieVi har erfart det samme som flere her nevner, vi har kommet billigere ut av feriene ved å bestille hotell, bil og fly utenom reiseselskapene. Vi foretrekker å bo i leilighet fremfor hotellrom og behovet for separate rom ble vesentlig større når ungene ble eldre.
![]() |
#36 |
|
Jeg har ikke allverdens erfaring med sydenreisemål og charter altså. Det er begrenset til et par turer til Kanariøyene, noen turer til svartehavet og noen turer til Midt-Østen og hvor vi alle ganger har brukt charter mer som en måte å komme fram på enn som en pakkeløsning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Synes nordmenn drikker med begge henda så snart de skal utenlands på ferie okke som. Typ morgenflyet til Kbh som tar en time - da bestiller dyrt kledde par fra møblerte hjem både "røvvin" og konjakk. En jeg kjenner med mange års tjeneste som SAS-steward sier det samme - hun er ikke lenger sjokkert over hvor mange som drikker alkohol på morgenflyvningene (ingen av oss skjønner at det er noe man har lyst på til frokost). |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Panzerekstremfeminist
|
Dette har jeg også sett, men det er noen, og slett ikke alle. Erfaringen er fra morgenfly til Tenerife søndag sent i november - tre år på rad. En rølpegjeng på seks av et fly med noenogtrevde seterader, liksom.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
Jeg blir også paff når jeg ser folk på flyplassen med en halvliter eller vinglass klokka 6, men som du sier så virker det som om det gjelder okke som. Det gjaldt morgenfly til Frankfurt også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: CharterferieDen eneste gangen jeg har virkelig reagert på alkoholbruk var da størstejenta var baby og vi skulle fly til Rhodos. Flyet ble 2-3 timer forsinket og endel folk ble sittende å drikke på flyplassen. Så når vi kom frem var det blant annet en småbarnsfar som slet med å få med seg håndbaggasjen og å komme seg av flyet. Og ei dame som endte opp med å måtte eskorteres ut av flyplassen av sikkerhetsvakter. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|