Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan du sitte helt stille?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-12, 09:38   #21
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan du sitte helt stille?

Jeg er litt markete, og må fikle med noe eller drodle litt på notater etc hvis jeg skal sitte stille lenge.

Gammel 25-07-12, 10:23   #22
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke sitte stille mange minutter uten å endre sittestilling, men det er pga skranglete kropp.

Gammel 25-07-12, 10:42   #23
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Det er en av mine spesialiteter.

Kanskje jeg skulle vært amerikansk.

Gammel 25-07-12, 10:50   #24
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja jeg kan sitte stille. Det er tillært. Jeg er egentlig ganske rastløs og fiklete, men med hjelp av litt fokuseringsteknikk har jeg lært å sitte stille. Jeg synes markete folk er mest irriterende på fly og buss.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 10:50   #25
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg kan sitte noenlunde i ro, men det må være interessant da Hvis ikke blir jeg trett og drømmer meg bort. Konsentrasjonen er dog laber, men stille sitter jeg

En liten digresjon: Synes det er interessant å lese at så mange her ikke klarer å sitte rolig, og drar paralleller til skolen hvor det sees på som et særdeles stort problem at skolebarn ikke kan sitte rolig i timene - og de er barn, med all den energien de har boblende i seg. Det tar gjerne ikke lange tiden før ulike bokstavdiagnoser blir nevnt, fordi de ikke er fullstendig A4. Men man kan jo spørre seg hva som er normalt, hvem som definerer hva som er normalt - og ikke minst hvis man ikke faller innunder kategorien 'normal' er det korrekt at man havner automatisk inn i utredningsmøllen for atferdsvansker... Som sagt - en digresjon - og jeg sier på ingen måte at de som ikke klarer å sitte stille på konferanse har et problem MEN jeg synes det er interessant å trekke parallellene til skolen - hvor dette blir tatt opp som et alvorlig problem. Hva jeg mener om den saken er antakelig innlysende...

Gammel 25-07-12, 10:53   #26
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Nei, eg kan ikkje sitte stille.
Eg er eit elendig møte/konferanse/student-emne, for eg har så veldig lett for å sovne dersom eg blir sittande passiv.

Gammel 25-07-12, 10:53   #27
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er ekstremt makkete, og klarer ikke å sitte i ro i det hele tatt. Noen ganger føler jeg meg som et barn.

Gammel 25-07-12, 11:17   #28
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Ja jeg kan sitte stille. Det er tillært. Jeg er egentlig ganske rastløs og fiklete, men med hjelp av litt fokuseringsteknikk har jeg lært å sitte stille. Jeg synes markete folk er mest irriterende på fly og buss.

Hvordan lærer man fokuseringsteknikk? Det skulle jeg gjerne lært, jeg har liksom løst problemet med å ha noe annet å konsentrere meg om ved siden av. Og det fungerer ikke alltid.

Gammel 25-07-12, 11:21   #29
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg er skikkelig mark men jeg har lært meg å være aktiv uten at det synes. Jeg spenner feks musklene i serier når jeg skal sitte rolig, beveger på tærne osv. Jeg sitter ikke rolig i to sekunder, da forsvinner tankene til andre steder og jeg får ikke med meg noe.

Gammel 25-07-12, 11:33   #30
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvordan lærer man fokuseringsteknikk? Det skulle jeg gjerne lært, jeg har liksom løst problemet med å ha noe annet å konsentrere meg om ved siden av. Og det fungerer ikke alltid.

Vanskelig å forklare kort. Jeg har vært på noen kurs med skuespillere og de er dyktige til sånt. Aktiv lytting, aktiv og bevisst kroppsføring under presentasjoner og å kunne fokusere stille handler mye om det samme. Det handler veldig mye om bevissthet om de enkelte delene av kroppen og hvor uro får utløp. I en verden med multitasking blir vi stadig fjernere for sånt og det er synd. Mange ungdommer klarer ikke å sove uten musikk på øret. Det handler om noe av det samme.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 11:39   #31
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Vanskelig å forklare kort. Jeg har vært på noen kurs med skuespillere og de er dyktige til sånt. Aktiv lytting, aktiv og bevisst kroppsføring under presentasjoner og å kunne fokusere stille handler mye om det samme. Det handler veldig mye om bevissthet om de enkelte delene av kroppen og hvor uro får utløp. I en verden med multitasking blir vi stadig fjernere for sånt og det er synd. Mange ungdommer klarer ikke å sove uten musikk på øret. Det handler om noe av det samme.

Sånt kurs skulle jeg vært på, jeg må se om jeg finner noe. Dette er jo ting jeg er veldig bevisst på på jobb, det er kjempeviktig, man føler seg ikke akkurat møtt dersom man føler på stresset til den som skal være profesjonell.

Gammel 25-07-12, 11:47   #32
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Veldig interessant du sier dette for jeg reflekterte litt over nettopp dette forrige uke. Var på en konferanse i London og jeg merket hvordan folk "noticed" at jeg fiklet mye med telefonen. Tror noen oppfattet det som om jeg ikke "paid attention" som jeg burde, noe som virkelig ikke var tilfelle. Men jeg klarer heller ikke sitte rett opp og ned "helt stille" uten å foreta meg noe som helst, så kjenner meg godt igjen i det du skriver.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 11:52   #33
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg klare sitte noko lunde stille i alle fall.

Men strikking? På jobbmøter og konferanser? Det hadde blitt sett på som svært uheldig hos oss i alle fall.

Gammel 25-07-12, 11:53   #34
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Ja, jeg kan sitte noenlunde i ro, men det må være interessant da Hvis ikke blir jeg trett og drømmer meg bort. Konsentrasjonen er dog laber, men stille sitter jeg

En liten digresjon: Synes det er interessant å lese at så mange her ikke klarer å sitte rolig, og drar paralleller til skolen hvor det sees på som et særdeles stort problem at skolebarn ikke kan sitte rolig i timene - og de er barn, med all den energien de har boblende i seg. Det tar gjerne ikke lange tiden før ulike bokstavdiagnoser blir nevnt, fordi de ikke er fullstendig A4. Men man kan jo spørre seg hva som er normalt, hvem som definerer hva som er normalt - og ikke minst hvis man ikke faller innunder kategorien 'normal' er det korrekt at man havner automatisk inn i utredningsmøllen for atferdsvansker... Som sagt - en digresjon - og jeg sier på ingen måte at de som ikke klarer å sitte stille på konferanse har et problem MEN jeg synes det er interessant å trekke parallellene til skolen - hvor dette blir tatt opp som et alvorlig problem. Hva jeg mener om den saken er antakelig innlysende...

Veldig relevant digresjon. Tror det helt klart må ses i en sammenheng hvordan konsentrasjonsevnen hos oss mennesker påvirkes av teknologi først og fremst tror jeg.

Gammel 25-07-12, 11:56   #35
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg klare sitte noko lunde stille i alle fall.

Men strikking? På jobbmøter og konferanser? Det hadde blitt sett på som svært uheldig hos oss i alle fall.

Jeg må si jeg tenkte det samme. Så lurer jeg litt på hvilke sektorer det kan være vanlig å se kvinner sitte å strikker på konferanser?

Sist redigert av Lisa : 25-07-12 kl 12:13.
Gammel 25-07-12, 12:03   #36
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg kan skjønne om en sitte og strikke på et årsmøte i et lag en er tilknytta på fritid men å sitte å strikke på konferanser betalt av jobb meiner eg er respektlaust.

Gammel 25-07-12, 12:05   #37
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan sitte stille. Jeg fikler ikke med telefonen under møter og slikt, det synes jeg er uhøflig overfor de andre - samme hvor mye man selv mener at man hører etter likevel, så ser det virkelig ikke ut som om man gjør det. (Jeg kan ta den opp for å sjekke innkomne meldinger eller hva klokken er, altså.) Jeg noterer noen ganger, vanligvis på iPad.

Og jeg ville også definitivt ha lagt merke til det dersom noen satt og strikket under møter, det tror jeg aldri jeg har opplevd. Jeg tror heller ikke det ville blitt sett helt blidt på, i likhet med telefonfikling.

Gammel 25-07-12, 12:10   #38
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg kan sitte stille. Jeg fikler ikke med telefonen under møter og slikt, det synes jeg er uhøflig overfor de andre - samme hvor mye man selv mener at man hører etter likevel, så ser det virkelig ikke ut som om man gjør det. (Jeg kan ta den opp for å sjekke innkomne meldinger eller hva klokken er, altså.) Jeg noterer noen ganger, vanligvis på iPad.

Og jeg ville også definitivt ha lagt merke til det dersom noen satt og strikket under møter, det tror jeg aldri jeg har opplevd. Jeg tror heller ikke det ville blitt sett helt blidt på, i likhet med telefonfikling.

Men iPad eller iPhone, noen tar jo notater på iPhone? Folk sitter jo ofte å surfer på iPad også selv om det kan se ut som de tar notater?
Jeg ser ikke forskjellen på om man fikler med en iPad eller iPhone.

Gammel 25-07-12, 12:13   #39
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Men iPad eller iPhone, noen tar jo notater på iPhone? Folk sitter jo ofte å surfer på iPad også selv om det kan se ut som de tar notater?
Jeg ser ikke forskjellen på om man fikler med en iPad eller iPhone.

Neida, og jeg har brukt iPhonen til å ta møtenotater med også, så det er ikke det. Men de som sitter i nærheten ser i alle fall på skjermen om jeg skriver eller om jeg f.eks. spiller Wordfeud eller surfer - og egentlig tror jeg man ganske ofte ser det på kroppsspråk, ansiktsuttrykk og andre ting også. Det hender i alle fall ganske ofte at jeg ser at folk fikler med telefonen og åpenbart ikke tar notater.

Uansett var poenget mitt at jeg ikke sitter og (synlig) gjør noe annet enn det som er relatert til møtet/jobben. Om ikke alltid hjernen er 100 % til stede, så sitter jeg i alle fall rolig.

Gammel 25-07-12, 12:16   #40
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Neida, og jeg har brukt iPhonen til å ta møtenotater med også, så det er ikke det. Men de som sitter i nærheten ser i alle fall på skjermen om jeg skriver eller om jeg f.eks. spiller Wordfeud eller surfer - og egentlig tror jeg man ganske ofte ser det på kroppsspråk, ansiktsuttrykk og andre ting også. Det hender i alle fall ganske ofte at jeg ser at folk fikler med telefonen og åpenbart ikke tar notater.

Joda, jeg skjønner veldig godt hva du mener. Tror bare jeg følte meg litt truffet

Så har du selvfølgelig helt rett i at det som regel er veldig lett å se om folk tar notater eller driver med andre ting.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57.