|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriHehe. Men er det ikke sosialt akseptert altså? Det er for øvrig IKKE denne tråden som gir meg det inntrykket. Jeg baserer meg på erfaringer IRL nå. Jeg ville ikke tro det var et så utbredt problem om det var sosialt uakseptabelt?
|
|
|
#3 |
|
Vaklende
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri
Så fint at du oppklarte det, Bille, og da er jeg også enig med deg - det virker ikke som om det er sosialt uakseptabelt generelt sett. Heldigvis synes jeg det virker som det er mindre sosialt akseptert nå enn for 10 -15 år siden å skaffe seg katt i tette boligstrøk, og/eller la være å sterilisere/kastrere katten sin. Dessverre blir det veldig tydelig med de som ikke har et ansvarlig dyrehold. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Vaklende
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriEtter så mange innlegg i trådener det kanskje uhøflig om jeg ikke flagger hva jeg mener om saken? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriNei, jeg bare kaster ut beskyldninger i hytt og vær.
|
|
|
#7 |
|
Vaklende
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg synes saken det ble linket til var veldig trist. Veldig.Jeg liker katter veldig godt. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
This is normal!
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriTror du jeg er helt amatør eller? Jeg ville jo fullført siden og ikke kommet med dårlig unnskyldninger om at jeg har det for travelt.
|
|
|
|
#10 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Jeg har sett andre nettsider du har laget, du har en gjenkjennelig stil.
|
|
|
#11 |
|
This is normal!
|
Men grunnen til at de ikke har blitt ferdige er jo fordi jeg er for travelt opptatt med å diskutere katter på FP. :god unnskyldning:
|
|
|
|
#12 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg har alibi!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#13 |
|
superbruker
|
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriDet burde vært båndtvang katter også. Slik at man slipper å ødelegge bilen sin bare fordi man svinger unna kattekreket som plutselig flyr over veien.
|
|
|
#14 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriTo dumme spørsmål fra en som ikke hverken eier eller har peiling på katt:
Ser den, men hva med alt annet som plutselig "flyr over veien", eller ut i veien. Katten kan plutselig være en liten unge.
|
|
|
#15 |
|
maler
|
Innekatt betyr at katten er inne 24/7, evt med muligheter for å gå ut på terrasse eller lignende. Hvorvidt det er bra for katten eller ikke er det vel ikke 100% enighet om, men de fleste er vel enige at en katt som blir holdt som innekatt fra den er liten og som tilbys nok plass og utfoldelsesmuligheter inne vil kunne ha det fint som innekatt. Begrepet "utekatt" bruker de fleste om katter som er hovedsaklig ute. Det er litt forskjell på katteraser i forhold til utfoldelsestrang, men det er ingen katter som nødvendigvis må være ute selv om de fleste vil like det om de får tilbudet. Det å sperre inne katter som er vant til å gå fritt blir noe helt annet.
|
|
|
#16 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Takk for saklig og utfyllende svar.
|
|
|
#17 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriLiker begrepet "Innehund" jeg.
|
|
|
#18 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg forstår at det er flere her inne som har traumatiske opplevelser når det gjelder uansvarlige katteeiere, men jeg opplever ikke at dette er veldig utbredt. Er det virkelig så utbredt at det er ønskelig å forby absolutt alle katter å gå løse?
|
|
|
#19 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriIngen av de eksemplene du nevner medfører at du må gå til innkjøp av presenning, katteskremselgreier eller erstatte ødelagte eiendeler. Å kreve at voksne folk skal gjøre noe som helst fungerer ikke, det skaper iallfall dårlig stemning å prøve på det. Katteeiere er ikke økonomisk ansvarlig for skader kattene gjør feks riper opp naboens bil.
|
|
|
#20 |
|
saftig
|
Jeg eier ikke noe skytevåpen.
|
![]() |
|