|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#281 |
|
Tåler regn
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg er ikke spesielt begeistret for katter, iallefall ikke den samme katten som alltid driter i veien ned til huset vårt. Så jeg vurderer sterkt å kjøpe ett middel de har i dyrebutikken slik at den heller kan gå til naboen å drite |
|
|
|
|
|
#282 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta
Jeg har en mann som er mye mer soft ift katter enn jeg er. Jeg er ikke noen katteelsker akkurat, og jeg tilbringer ikke mye tid med de heller.
|
|
|
#283 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hehe. Sånn er jeg også. |
|
|
|
|
|
#284 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg mener å ha hørt at noen putter de i en tett sekk og fyller den med eksos eller noe også?
|
|
|
#285 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Det er sikkert behagelig om man har valgt det selv eller sover eller noe, men å bli puttet i en sekk og ikke vite hva som foregår ser jeg ikke akkurat på som særlig annet enn traumatisk. Jeg blir helt sinnssyk av å tenke på hvor mange måter folk kan få seg til å drepe dyr på (og mennesker, selvsagt).
|
|
|
#286 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaNår det er snakk om å mishandle dyr: Det er altså ok å la katten drepe mus? Sånn for å slippe å gjøre det selv, eller? (Siden muse-drepingen brukes som argument for å ha katt.) |
|
|
|
|
|
#287 |
|
Protonterapeut
|
Egentlig ikke. :har sett katt leke med halvdød mus:
|
|
|
#288 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eller kan det være barna som ønsker seg et kjæledyr men ikke kan ha ansvaret for noe annet enn en selvstendig katt ...
|
|
|
#289 |
|
can-jur
|
Fordi?
|
|
|
|
#290 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Mener du at alt som diskuteres på et diskusjonsforum må være Viktige Ting? I så fall burde sikkert 80 % av trådene her vært slettet. Jeg synes det vitner om mangel på gode argumenter når du stiller spørsmål ved om diskusjonen i det hele tatt har livets rett. Og, ja, du tar veldig, veldig feil når du tror at de eneste som irriterer seg over katteinvasjonen er pensjonister som lurer bak kjøkkengardinen. Min irritasjon nesten større i en slik tråd enn IRL, i og med at argumentene for å ha katter i tettbygde strøk er utrolig tynne og ikke minst usaklige.
Jeg har veldig liten tro på at økosystemet i rekkehusstrøket her ville gått ad undas dersom kattehold ble forbudt. Det er nok av katter i eneboligene som ikke ligger såå langt borte til at de kunne tatt seg av mus o.l. Dersom det i det hele tatt hadde blitt et problem. Det skulle virkelig ha ynglet med mus og rotter her for at jeg skulle synes det var greit med 13-14 katter til å ta hånd om dem.
Og det er kattehold i rekkehusbebyggelse de aller, aller fleste har diskutert. Jeg tror ikke vi har vært inne på å avskaffe arten som sådan.
Tror du, ja.
Det gjør ikke jeg. Men jeg må innrømme at jeg lurer på hva som foregår inne i hodet på folk som har utekatt i tettbygde strøk. Mest sannsynlig ikke mye....
Det er jeg enig i. |
|
|
|
|
|
#291 |
|
Ustabil
|
Enig. Men i utgangspunktet syns jeg at katteeiere må sørge for å unngå uønskede kattunger, så man slipper "bruk og kast"-mentaliteten. Jeg mener at dette er noe som gjenspeiles i holdningen til katter generelt. De krever så lite, de er gratis, bare å kverke'n hvis den ikke blir renslig, får den kattunger så er det bare å ta livet av dem. |
|
|
|
|
|
#292 |
|
By the Sea
|
...litt i overkant urban kommentar, eller hva?
|
|
|
#293 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Jeg trodde faktisk ikke at det var lov. Men nå ser jeg jo at det er lov, så da er det jo greit da. |
|
|
|
|
|
#294 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Jeg tror mange ikke tenker over det, og at de godt kan være oppegående og greie folk fordet. Min bror og svigerinne bor i rekkehus og har to katter som går ut og inn som de vil, de er verdens mest oppegående og snille og sympatiske folk, jeg tror rett og slett ikke de har tenkt over dette med at det kan sjerere naboer. Skal jeg være helt ærlig har jeg ikke tenkt særlig over det selv heller, og jeg mener bestemt jeg ikke er helt hjernedød. Litt kanskje, men ikke noe voldsomt.
|
|
|
#295 |
|
can-jur
|
Man har lov å avlive hvilketsomhelst dyr hjemme om man har kunnskap og utstyr til det.
|
|
|
|
#296 |
|
Ustabil
|
Måtte le litt - økosystemet i rekkehusbebyggelsen, liksom! |
|
|
|
|
|
#297 |
|
Ustabil
|
Men dette er jo også et godt argument for å ha flere løshunder. For hundene ville jo kanskje drept en del av alle disse kattene, og vi var vel enige om at det var for mange katter? |
|
|
|
|
|
#298 |
|
Ustabil
|
Typisk tanketom i alle fall. Hvis man ikke SKJØNNER at et dyr man har, som går fritt i et tettbygd strøk, kan være til sjenanse for andre, da er man kanskje katteeier, da? Jeg skjønner ikke at det er mulig å ikke forstå at det er til sjenanse. |
|
|
|
|
|
#299 |
|
By the Sea
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaRine - jeg synes du tar helt av i stilen på innleggene dine i denne tråden.
|
|
|
#300 |
|
By the Sea
|
Hunder dreper ikke katter.
|
![]() |
|