Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sitronen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-06, 01:40   #11
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sitronen

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er mye mer enig i at slike taktikker kan kalles hersketeknikker, enn det å kalle noen idiot eller nek.

Men kommentaren min om at jeg ikke synes det å kalle noen nek er en hersketeknikk, var jo bare en sidebemerkning. Jeg synes generelt det er ufint å kalle folk stygge ting, og jeg synes generelt det er ufint å bruke manipulerende hersketeknikker. (Men jeg synes åpenbar ufinhet er lettere å forholde seg til, og dessuten lettere å avsløre for tilskuerne.)

I mange tilfeller vil slike kommentarer slå tilbake på en selv framfor at det stiller andre i dårlig lys.
Men samtidig kan man få en person til å føle seg ganske så liten ved å kalle de for et nek på grunnlag av noe en person har skrevet.
Et eksempel kan være at man skriver utfra egen mening et meget bra innlegg basert på noe man synes er kjempeviktig og som tilbakemelding får man beskjed om at man er et nek. Det må jo føles ganske så sårende.
(nå var ikke dette et eksempel fra virklighetn da, ikke for min del i allefall)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:08.