Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sitronen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-06, 23:38   #11
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sitronen

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Nei ikke det alene, men hvordan man forvalter den er sakens kjerne. Hvis man gjør folk til idioter fordi de ikke vet det du vet og som man opplagt burde vite noe om da driter man ut andre og da vil jeg si at det er en måte å holde andre nede på (hersketeknikk om du vil).

Kunnskap skal forvaltes med klokskap. Dersom den som innehar kunnskapen bruker den for å holde andre nede da er det lavmål, mener jeg....

Hva avgjør om det herskes eller ikke? Er det intensjonen til den som skriver, eller er det følelsen den som leser sitter igjen med? Kan det objektivt vurderes om kunnskapsgapet brukes som en hersketeknikk?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Dette er et fora der det å formulere seg skriftlig er viktig. Derfor skal vi være forsiktig med å nedvurdere de som ikke er så gode på å formulere sine meninger. Kanskje vi skal prøve å forstå folk i beste mening i stedet for verste mening i utgangspunktet..... noe de fleste gjør, men ikke alle....

Det å formulere akkurat det en faktisk mener på en utvetydig måte er en kunst, jeg beundrer dem som får det til.

Men kan det at uklarhet i en brukers mening med et innlegg blir påpekt ha en opplærende effekt? Hjelper det folk til å bli flinkere å uttrykke seg?

HP er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:42.