Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?
Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.
Men det er jo ikkje noko gale i det, dersom det er det ein ønsker for seg og sin familie. Kor mange barn ein ønsker seg er jo stort sett eit livsstilsval, og det å ha god økonomi og plass er vel berre ein av årsakene til å ønske seg få born.
Det å ha det trangt en periode kan jo like gjerne være i forbindelse med det første eller andre barnet. Jeg bare synes det er litt rart at det skal være hinderet dersom barneønsket er så sterkt. Ikke rart på en negativ måte, altså. Men litt som at det er veldig annerledes enn i min verden.
Det jeg stusser over er at noen trange år i en etableringsfase ikke lenger er en naturlig del av livet i manges øyne, men istedet har blitt en uting som må unngås og som man absolutt ikke må utsette et barn for. Jeg synes det er litt rart når 20-åringer nærmest går ut i verden med en forventning om at de skal ha samme standard som deres foreldre. Med en gang.
Men de generasjonene man sammenligner seg med begynte jo som regel ikke i den villaen de sitter i i dag.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
|