|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Altså; spørsmålet er ikke OM dere skal ha flere barn eller ikke. Spørsmålet er hvilke faktorer som "vinner" OM dere skulle diskutert frem og tilbake om et til barn. For noen er barnet i seg selv det som teller mest, for andre ikke. Er altså ønsket om barn nok, eller ikke.
![]() |
#2 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?
Ønsket om barn kan vere nok, dersom andre nøkkelfaktorar (helse, økonomi o.l.) ligg til rette for det. Men å få eit barn berre fordi ein ønsker seg det (utan å ha plass, tid, helse, økonomi el.l.) er ikkje noko eg ville ha gjort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Leser
|
Jeg er enda ikke helt sikker på hva du mener. Men for meg hadde den avgjørende faktoren vært om jeg hadde vært nogenlunde sikker på at jeg hadde kapasitet til det. Hvis jeg tolker deg riktig tror jeg at du kan si at det praktiske hadde avgjort. Hadde jeg hatt en mistanke om at ett barn til ville ha gjort at vi fikk store økonomiske problemer hadde jeg ikke fått ett barn til.
![]() |
#4 |
Absolut ateist
|
Men det er jo forskjell på store økonomiske problemer og det å ville måtte stramme inn litt. Man MÅ jo ikke havne i grøfta selv om noe ikke er ideelt.
![]() |
#5 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
For å svare konkret på det så er barnet i seg sjølv så viktig for meg at eg ikkje ville ha valgt det bort på grunn av "små" rammefaktorar dersom eg verkeleg ville ha det. Eg fekk barn før eg hadde fast jobb, var ferdig med utdanninga, hadde god nok plass i leiligheita o.l. Alt dette har komt etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?Det viktigste er vel meg selv/mannen og mine/mannens behov i slike spørsmål (forutsatt at graviditeten er i planleggingsstadiet). Vinner mitt behov for å stelle og dolle og elske en ny verdensborger over alle ulemper som barneproduksjon fører med seg ?
![]() |
|
|