Sv: Stigmatisering av overvektige
Jeg synes kanskje det fort kan virke som om overvektige er med på å stigmatisere seg selv også jeg da. Litt sånn "the GayWay", ved å bruke utrykk som "feite-avdelingen" på HM og feitebukser for liksom å være nedlatende mot seg selv FØR alle andre.
Jeg er selv en romslig modell, men kan aldri si at det har gjort at jeg noen gang har følt meg tilsidesatt eller oversett i noen service-sammenheng. Kan det ha noe med at jeg ikke FORVENTER skkurat det på grunn av størrelsen min?
Noen dager er jeg frodig og fin og fargerik dame. Noen dager er jeg imidlertid bare stor og stygg og den som ingen ønsker seg som borddame...
Jeg er av dem som gjerne skulle vært tynnere, og tenker på mat og slanking daglig. Jeg lurer alltid på om flybeltet passer og om cafe-stolene er trange. Om gardintrappa holder. Jeg er den som INGEN får løfte på.
Jeg har (og vil vel alltid ha) et problematisk forhold til det å spise, og kastet opp maten jeg spiste fra jeg var 17 til 27. Jeg har ikke innsikt nok til å forstå hvordan det er å være ufrivillig undervektig.