|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Stigmatisering av overvektige
Neida, jeg vet det. Men det er skrevet endel sneversynt som gjør meg temmelig sint.
![]() |
#3 |
Textrovert
|
![]() Sv: Stigmatisering av overvektigeJeg sliter litt i denne tråden, for jeg lurer på en ting. Jeg snakker mye om samfunnet og media osv. her. Men jeg har blitt litt forvirret. Kan man snakke om at samfunnets syn på over- og undervektige er ulikt den samlede summen av samfunnsborgernes syn på det samme?
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
Jupp. Jeg syns også at det er en viss sammenblandig av medias syn, og samfunnets syn. Som jeg ofte ikke syns sammenfaller i det hele tatt.
![]() |
#5 |
This is normal!
|
Jeg tror heller ikke det sammenfaller, men jeg tror det er vanskelig å ikke bli preget eller påvirket av hvordan media framstiller ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
flisespikker
|
Det er klart at "medias syn" og "samfunnets syn" har en gjensidig påvirkning på hverandre.
![]() |
Emneord |
livserfaringer, overvekt, selvbilde, spiseforstyrrelser, stigmatisering, undervekt |
|
|