Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?
Opprinnelig lagt inn av bina, her.
Ett eksempel: jeg tror det var i tråden om når man hiver ut jula - der mange svarer "På torsdag, for fredag kommer vaskehjelpen". Det oppfatter jeg litt som et forsøk på å "skryte". Få lov til å fortelle at man har vaskehjelp, selv om DET var helt uvesentlig i tråden.
Det skrev jeg i den tråden. Det var absolutt ikke ment som skryt, kun en forklaring på hvorfor jeg valgte akkurat den dagen å kaste ut juletreet (som jeg ellers ville latt stå litt til).
Jeg føler meg overhodet ikke for god til å vaske, jeg jobber og står på omtrent døgnet rundt, også med husarbeid, i en stor familie. Vi maler og pusser opp selv, og mannen skifter dekk på bilen. Ryggproblemene mine gjør at gulvvask og støvsuging i flere timer som regel gjør at jeg har vondt i et par uker etterpå. Det er det liksom ikke verd. Vaskehjelp (selv om det bare er 4 timer hver 14. dag) øker livskvaliteten min veldig.
Men jeg ser virkelig ikke på det å ha vaskehjelp som noen status-greie. Det er et nødvendig kjøp av en tjeneste som vi trenger i vår familie.
|