Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp/hushjelp?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-08, 09:36   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er man lat hvis man ansetter vaskehjelp / hushjelp?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Ett eksempel: jeg tror det var i tråden om når man hiver ut jula - der mange svarer "På torsdag, for fredag kommer vaskehjelpen". Det oppfatter jeg litt som et forsøk på å "skryte". Få lov til å fortelle at man har vaskehjelp, selv om DET var helt uvesentlig i tråden.

Det skrev jeg i den tråden. Det var absolutt ikke ment som skryt, kun en forklaring på hvorfor jeg valgte akkurat den dagen å kaste ut juletreet (som jeg ellers ville latt stå litt til).

Jeg føler meg overhodet ikke for god til å vaske, jeg jobber og står på omtrent døgnet rundt, også med husarbeid, i en stor familie. Vi maler og pusser opp selv, og mannen skifter dekk på bilen. Ryggproblemene mine gjør at gulvvask og støvsuging i flere timer som regel gjør at jeg har vondt i et par uker etterpå. Det er det liksom ikke verd. Vaskehjelp (selv om det bare er 4 timer hver 14. dag) øker livskvaliteten min veldig.
Men jeg ser virkelig ikke på det å ha vaskehjelp som noen status-greie. Det er et nødvendig kjøp av en tjeneste som vi trenger i vår familie.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:43.