Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Gir du dine små barn koffein?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-08, 15:15   #11
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Gir du dine små barn koffein?

Opprinnelig lagt inn av Elias, her.

Men mye av det vi idag har i kjøleskapet ville ikke vært holdbart, selv der, mer enn noen få dager, hvis det ikke var for en del av tilsetningene som finnes i maten.

Og en ting til: Jeg er veldig betenkt på at trenden blir at man må lese alle varedeklarasjoner på matvarer med argusøyne hver gang man er i butikken. Jeg er redd for at det da kan bli slik at man også henger seg opp i hvor mye kalorier der er og dessverre er det mange som blir så opptatt av slikt at det også kan bli skadelig for dem.

Vel, jeg velger heller at noe er holdbart i kortere tid, enn at det har tilsetningsstoffer i seg.
Jeg skyr tilsetningsstoffer også som pesten og får i meg minimalt med det også. Jeg handler nesten utelukkende på helsekosten, lager all mat fra bunnen, og er veldig bevisst på slike ting.

Og igjen; helsekosten. Der trenger man ikke lese alle varedeklarasjoner med argusøyne hver gang. Jeg gjør det aldri, jeg har gjort det, en gang, også vet jeg jo da til neste gang. Og generelt hadde jeg følt meg tryggere på å ikke gjøre det på helsekosten enn en vanlig dagligvarebutikk.
Kalorier er ikke det jeg leser på, og jeg har ikke hengt meg opp i det til meg selv, kommer ikke til å gjøre det heller. Mitt kosthold er også slik at det inneholder endel kalorier, for jeg er ikke redd for fett. Det er først når karbohydratene kommer inn i bildet det blir tull, og de holder jeg meg unna.
Jeg er ikke redd for det for min del med andre ord. Og voksne, fornuftige mennesker klarer vel å lese en varedeklasjon uten å få noia over kaloriene eller?

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:37.