Sv: Re: Sv: Gir du dine små barn koffein?
Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.
Jeg ville heller gitt ungen min brus med sukker, som jeg faktisk vet bivirkningene av, enn brus med kunstig søtning som jeg ikke vet bivirkningene av. Det er da mye tryggere. Hvis barnet først skulle fått noe slikt da, her er det ikke en problemstilling på mange år enda. (Det gjelder forsåvidt alt, ikke bare brus.)
Sant nok. Men sukker er dessverre årsak til store helseproblemer for veldig mange. Også for barn.
Mulig det er tryggere å bruke det man vet hva er, men jeg synes det er skummelt å vite at hver gang man drikker en halv liter sukkerholdig brus så "spiser" man en 15-20 sukkerbiter. Det kan umulig være bra for helsa.
Aspartam finnes i veldig mye. Noen produkter smaker så syntetisk at jeg får frysninger bare av lukten....f.eks. suketter. Så til te må det være ekte sukker.
Men hva gjør man når man skal kjøpe halspastiller f.eks? Nesten alle inneholder jo kunstig søtningsstoffer. og det gjør vel tyggis også.
Nei, jeg vet ikke helt, jeg.
Jeg liker best Farris Lime eller Farris Pære. Håper bare at ungene begyner å like det snart.
|