Re: Sv: Re: Sv: Gir du dine små barn koffein?
Opprinnelig lagt inn av Elias, her.
Sant nok. Men sukker er dessverre årsak til store helseproblemer for veldig mange. Også for barn.
Mulig det er tryggere å bruke det man vet hva er, men jeg synes det er skummelt å vite at hver gang man drikker en halv liter sukkerholdig brus så "spiser" man en 15-20 sukkerbiter. Det kan umulig være bra for helsa.
Aspartam finnes i veldig mye. Noen produkter smaker så syntetisk at jeg får frysninger bare av lukten....f.eks. suketter. Så til te må det være ekte sukker.
Men hva gjør man når man skal kjøpe halspastiller f.eks? Nesten alle inneholder jo kunstig søtningsstoffer. og det gjør vel tyggis også.
Joda, men mitt barn hadde heller fått brus med sukker, for om avkommet fikk det så hadde det vært snakk om så ytterst sjelden, og i så små doser, at det faktisk overhodet ikke hadde vært noe helseproblem.
Hun få aldri i seg hvitt, raffinert sukker ellers. Siden det ikke er noe problemstilling her, har jeg ikke sjekket det, men jeg hadde garantert sett hva de hadde på helsekosten først også, om det ble en "greie". Om de hadde noe der som var naturlig.
Samme om jeg plutselig en dag fikk lyst på brus, men jeg drikker det aldri.
Man kan faktisk la vær å kjøpe pastiller og tyggis, har du tenkt på det?
Jeg har aldri sånnt i hus, jeg verken liker det eller vil putte det i kroppen min. Det er faktisk mulig å være seg bevisst slike ting.
Men ellers, igjen, helsekosten. Er veldig mye du får kjøpt der altså, også godis som er naturlig søtet, eller søtet med foreks. brunt rårør sukker, som jo er bedre enn hvitt, raffinert.
jeg kan ikke si at jeg helt skjønner at det skal være så problematisk å holde seg unna kunstig søtning, jeg får aldri i meg det. Og det er svært sjelden jeg spiser noe med hvitt, raffinert sukker også, men det skjer, men da er det altså etter et bevisst valg, og i svært små doser, som ikke er skadelig. Og hver gang føler jeg nesten at jeg har forgiftet kroppen etterpå.