Sv: Gir man julegaver uten å avtale?
Opprinnelig lagt inn av bina, her.
Men Sitron, du har jo lov å tenke sjæl du også? Ikke sant? Hvis du har folk i din nærhet som du ønsker å gi gave til, så gi da vel! Ikke vent å se om du får noe fra dem først. For det er jo det du gjør. Ønsket ditt om å gi dukker først opp når du får fra den andre.
Jeg gir kun til familiemedlemmer i julen. Det er nok kjøpepress fra handelsstanden, jeg nekter å gi etter.
Vel, det er ikke sant. I dag kjøpte jeg fire flasker vin og 20 griseflax. De ble fordelt på tre stk barnehageansatte (en setting der det ikke er forventet at de gir tilbake) og så brøt jeg faktisk med meg selv og ga til resepsjonisten på skolen. Makan til positiv dame skal man lete lenge etter og er man sur, så er det bare å gå til henne, for man kan ikke la vær å bli blid av "sprudletheten" hennes. Anyway; å gi er gøy, men jeg gidder ikke gi bare fordi at det er jul. Jeg foretrekker generelt oppmerksomhetsgaver spredd utover hele året.