Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-07, 11:59   #501
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Takk for informasjonen. Det var godt vi fikk vite det

Bare hyggelig.

Gammel 11-11-07, 12:04   #502
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Man må tåle rasjonelle argumenter. Man må tåle at motparten ikke gir seg. Man må tåle at mange her inne ikke er spesielt konfliktsky. Man bør innse at mange godt kan finne på å diskutere både lenge og vel bare for å teste et argument. Mange leker med språk og er veldig opptatt av form. Om man klager over disse tingene, er man vel ikke akkurat midt i FPs målgruppe.

I hvert fall her inne på forumet og i web-verdenen. I RL har jeg en sterk følelse av at det kanskje nesten til og med er motsatt. Her tørres det, her argumenteres det, her er man leken med det skriftlige språk og språkformen ,og som du sier, man skyr ikke konflikter. Hvordan er ståa om man møter de samme menneskene i det virkelige liv, uten tilgang på en pc? Er de da da like lite konfliktsky, like direkte i omgangsformen, like kverulerende og like språkmektige?

På tide med et RL-treff snart?

Gammel 11-11-07, 12:08   #503
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Nå snakker jeg ikke om Skilpadda men en kultur som flere er en del av. Dessuten... må det være sånn... at en hel gjeng forlot NM fordi de opplevde at det ikke var rom for dem der (bl.a på grunn av sterke reflekterte meninger), og når andre forsøker å bli en del av FP, som ikke nødvendigvis er helt integrert i den kulturen, så skal de etter hvert finne ut at at de "ikke har noe her inne å gjøre" fordi, som du formulerer det; "de tåler ikke diskusjonsstilen" eller som jeg ville formulert det; "de blir kjørt noe vanvittig av kverulantene for meningene sine fordi de ikke er helt politisk korrekte i den kulturen jeg har nevnt tidligere".

Et slikt resultat vil jeg si er et tap for både den ende og den andre. Kan vi ikke heller alle forsøke å leve opp til det å være så tolerante som vi oppegående og reflekterte damer og menn hevder at vi er.

Nå har jeg tenkt litt over dette innlegget, og synes det var veldig bra skrevet. Jeg ser og forstår at forumet kan oppfattes slik, selv om det stadig vekk presiseres at det skal være rom for alle. Jeg ser også at enkelte kan ha problemer med å finne sin plass her inne.

Jeg har vært på FP siden starten, jeg var en av dem som diltet etter fra NM. Det har mang en gang hendt at jeg har komt til kort i diskusjoner med "ekspertene" (Skilpadda, Tinetoff, Madam Mim, Safran), men da pleier jeg å parere med litt fotballprat (verken Toffen eller Skilpadda har peiling på fotball. )

Jeg synes forøvrig dette har vært en fin tråd. Ingen stygge personangrep, masse humor, mye alvor og mange flotte synspunkter. Noen har vært mer enig enn andre, og det er vel en del av kulturen her. Mange enige forlot forumet de var uenig med, og samlet seg her. Jeg føler likevel det er rom for alle her inne, så lenge de takler den litt skarpe tonen og ikke er så himla nærtagende. Og så lenge en ikke går i dørken av en rød prikk.

Sist redigert av 007 : 11-11-07 kl 12:13. Årsak: Glemte å bøye et substantiv.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 12:31   #504
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er de da da like lite konfliktsky, like direkte i omgangsformen, like kverulerende og like språkmektige?

Jeg kan ikkeno om språk IRL. Bill.mrk. «Beskjeden mus».

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 12:57   #505
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gir rød prikk tilbake når jeg får en rød prikk uten grunn, eller med usaklig og/eller ufint innhold. Ellers aldri.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 13:01   #506
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Nå har jeg tenkt litt over dette innlegget, og synes det var veldig bra skrevet. Jeg ser og forstår at forumet kan oppfattes slik, selv om det stadig vekk presiseres at det skal være rom for alle. Jeg ser også at enkelte kan ha problemer med å finne sin plass her inne.

Jeg har vært på FP siden starten, jeg var en av dem som diltet etter fra NM. Det har mang en gang hendt at jeg har komt til kort i diskusjoner med "ekspertene" (Skilpadda, Tinetoff, Madam Mim, Safran), men da pleier jeg å parere med litt fotballprat (verken Toffen eller Skilpadda har peiling på fotball. )

Jeg synes forøvrig dette har vært en fin tråd. Ingen stygge personangrep, masse humor, mye alvor og mange flotte synspunkter. Noen har vært mer enig enn andre, og det er vel en del av kulturen her. Mange enige forlot forumet de var uenig med, og samlet seg her. Jeg føler likevel det er rom for alle her inne, så lenge de takler den litt skarpe tonen og ikke er så himla nærtagende. Og så lenge en ikke går i dørken av en rød prikk.

Amen!

Eg får mest lyst til å raudprikke dårleg argumentasjon i debattar med høg temperatur, men det er veldig sjeldan eg gjer det.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 13:06   #507
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

«Beskjeden mus».

Det kan jeg riktig forestille meg.....

Gammel 11-11-07, 13:12   #508
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg gir rød prikk tilbake når jeg får en rød prikk uten grunn, eller med usaklig og/eller ufint innhold. Ellers aldri.

Åh! Du er er en av hevnprikkerne!

Gammel 11-11-07, 13:45   #509
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Åh! Du er er en av hevnprikkerne!

Hvis det er det som definerer en hevnprikker.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 15:24   #510
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler bare for å fortelle at grunnen til at jeg ikke har postet i tråden på et døgn ikke er at jeg hverken skammer meg over å ha vært slem eller at jeg ikke har flere argumenter å komme med, men rett og slett at jeg har vært borte og ikke hatt tilgang.

Jeg synes ellers det er vanskelig å skulle argumentere mot det som for meg ser ut som en rekke påstander om at jeg driver med "tøff kverulering" eller pleier å komme med "personkarakteristikker" (jeg antar det er snakk om negative, siden de færreste tar seg nær av å bli karakterisert som noe hyggelig), eller at jeg har "kjørt [Zoë] noe helt vanvittig" uten å nettopp bekrefte at jeg er en umulig kverulant. Så kanskje jeg er det, da.

Men jeg synes hele diskusjonen (frem til den gikk over til å bli en metadiskusjon) har vært ganske blid og omgjengelig, og har ikke oppfattet hverken Zoë eller dem som er uenige med henne som sure eller fornærmede, bare som om det var en ganske vennskapelig uenighet. Det er i alle fall den ånden jeg har diskutert i (eller kverulert, som Nooria sier).

Gammel 11-11-07, 15:34   #511
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan er ståa om man møter de samme menneskene i det virkelige liv, uten tilgang på en pc? Er de da da like lite konfliktsky, like direkte i omgangsformen, like kverulerende og like språkmektige?

Personlig er jeg nok både "snillere" og mer diplomatisk på nett enn i RL (eller, det avhenger selvsagt av hvem jeg snakker med i RL og hvor godt jeg kjenner og liker dem), og det gjelder flere (men slett ikke alle) av dem jeg kjenner godt herfra også. Jeg kverulerer kanskje mer skriftlig - det er klart at en diskusjon i RL foregår på en annen måte enn en skriftlig debatt som jo kan strekke seg over mange dager. Jeg "tvinger" naturligvis ingen til å diskutere ting de ikke vil diskutere. På nett fungerer det greit å si hva man mener så lenge man gidder, fordi folk velger selv om de vil lese og ikke minst om de vil svare; i RL må man nødvendigvis ta hensyn til om den man snakker med er interessert, så dynamikken i en RL-samtale blir ganske annerledes enn i en tråd på et diskusjonsforum. Språkmektigheten tror jeg er omtrent den samme, men det er selvsagt lettere å uttrykke seg godt og presist når man har noen minutter på seg til å finslipe setningene før man slipper dem løs.

Gammel 11-11-07, 15:35   #512
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg føler bare for å fortelle at grunnen til at jeg ikke har postet i tråden på et døgn ikke er at jeg hverken skammer meg over å ha vært slem eller at jeg ikke har flere argumenter å komme med, men rett og slett at jeg har vært borte og ikke hatt tilgang.

Jeg synes ellers det er vanskelig å skulle argumentere mot det som for meg ser ut som en rekke påstander om at jeg driver med "tøff kverulering" eller pleier å komme med "personkarakteristikker" (jeg antar det er snakk om negative, siden de færreste tar seg nær av å bli karakterisert som noe hyggelig), eller at jeg har "kjørt [Zoë] noe helt vanvittig" uten å nettopp bekrefte at jeg er en umulig kverulant. Så kanskje jeg er det, da.

Men jeg synes hele diskusjonen (frem til den gikk over til å bli en metadiskusjon) har vært ganske blid og omgjengelig, og har ikke oppfattet hverken Zoë eller dem som er uenige med henne som sure eller fornærmede, bare som om det var en ganske vennskapelig uenighet. Det er i alle fall den ånden jeg har diskutert i (eller kverulert, som Nooria sier).

Og jeg føler for å minne om at den eneste gangen jeg har nevnt ditt nick, er der hvor jeg påpeker at jeg ikke omtaler deg spesifikt. Det er andre som har påpekt at du er flink til å kverulere.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 15:40   #513
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Og jeg føler for å minne om at den eneste gangen jeg har nevnt ditt nick, er der hvor jeg påpeker at jeg ikke omtaler deg spesifikt. Det er andre som har påpekt at du er flink til å kverulere.

Javisst. Jeg mente ikke at påstandene/karakteristikkene spesifikt bare var rettet mot meg, men at jeg helt klart føler at jeg er en av dem de er rettet mot. Og at jeg samme hva jeg kommer med av argumenter eller innspill nå, så vil det bli oppfattet som "mer kverulering". (Jeg er ikke sint eller lei meg eller noe sånt, altså, hvis det hørtes sånn ut i innlegget du svarte på. Jeg er derimot litt redusert etter veldig mye hvitvin i går kveld, så kanskje jeg høres surere ut enn jeg er. )

Gammel 11-11-07, 15:42   #514
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De språkkyndige behøver ikke å tenke på at de kverulerer, sutreputrepavene oppfatter det kanskje slik, men det er sikkert fordi de ikke liker meningsutvekslinger på høyere nivå enn det som foregår på f.eks. NM, noe a la "kaller du meg en dårlig mor?!".

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 16:18   #515
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er de da da like lite konfliktsky, like direkte i omgangsformen, like kverulerende og like språkmektige?

Jeg er atskillig skarpere i kantene i RL enn jeg er på nett.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 16:19   #516
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg prikker egentlig sjelden, rød prikk har jeg vel bare gitt en gang, grønne prikker flere ganger, men jeg glemmer egentlig av hele prikkesystemet og foretrekker nok å si hva jeg mener direkte i tråden.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 16:20   #517
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg er atskillig skarpere i kantene i RL enn jeg er på nett.

Og jeg er motsatt.

Gammel 11-11-07, 16:51   #518
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser at det enkelte kaller å kverulere kaller jeg for å diskutere.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 17:20   #519
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg ser at det enkelte kaller å kverulere kaller jeg for å diskutere.

Men det de gjør de som er uenige med deg, kaller du det også å diskutere, eller er det å sutre (den er egentlig ikke spesielt myntet på deg, men den passet så godt til kommentaren din)?

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 17:30   #520
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det de gjør de som er uenige med deg, kaller du det også å diskutere, eller er det å sutre (den er egentlig ikke spesielt myntet på deg, men den passet så godt til kommentaren din)?

Der finnes nå de som innimellom glemmer at det er en diskusjon de deltar i og går over til å sutre over at de ikke blir forstått og/eller at andre er slemme.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, rødprikking

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.