|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#502 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?
I hvert fall her inne på forumet og i web-verdenen. I RL har jeg en sterk følelse av at det kanskje nesten til og med er motsatt. Her tørres det, her argumenteres det, her er man leken med det skriftlige språk og språkformen ,og som du sier, man skyr ikke konflikter. Hvordan er ståa om man møter de samme menneskene i det virkelige liv, uten tilgang på en pc? Er de da da like lite konfliktsky, like direkte i omgangsformen, like kverulerende og like språkmektige?
![]() |
#503 |
© All rights reserved
|
Nå har jeg tenkt litt over dette innlegget, og synes det var veldig bra skrevet. Jeg ser og forstår at forumet kan oppfattes slik, selv om det stadig vekk presiseres at det skal være rom for alle. Jeg ser også at enkelte kan ha problemer med å finne sin plass her inne. Sist redigert av 007 : 11-11-07 kl 12:13. Årsak: Glemte å bøye et substantiv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#504 |
kamerat
|
Jeg kan ikkeno om språk IRL. Bill.mrk. «Beskjeden mus».
![]() |
#505 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?Jeg gir rød prikk tilbake når jeg får en rød prikk uten grunn, eller med usaklig og/eller ufint innhold. Ellers aldri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Amen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#507 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Det kan jeg riktig forestille meg.....
![]() |
#508 |
frakoblet
|
Åh! Du er er en av hevnprikkerne!
![]() |
#510 |
flisespikker
|
![]() Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?Jeg føler bare for å fortelle at grunnen til at jeg ikke har postet i tråden på et døgn ikke er at jeg hverken skammer meg over å ha vært slem eller at jeg ikke har flere argumenter å komme med, men rett og slett at jeg har vært borte og ikke hatt tilgang.
![]() |
#511 |
flisespikker
|
Personlig er jeg nok både "snillere" og mer diplomatisk på nett enn i RL (eller, det avhenger selvsagt av hvem jeg snakker med i RL og hvor godt jeg kjenner og liker dem), og det gjelder flere (men slett ikke alle) av dem jeg kjenner godt herfra også. Jeg kverulerer kanskje mer skriftlig - det er klart at en diskusjon i RL foregår på en annen måte enn en skriftlig debatt som jo kan strekke seg over mange dager. Jeg "tvinger" naturligvis ingen til å diskutere ting de ikke vil diskutere. På nett fungerer det greit å si hva man mener så lenge man gidder, fordi folk velger selv om de vil lese og ikke minst om de vil svare; i RL må man nødvendigvis ta hensyn til om den man snakker med er interessert, så dynamikken i en RL-samtale blir ganske annerledes enn i en tråd på et diskusjonsforum. Språkmektigheten tror jeg er omtrent den samme, men det er selvsagt lettere å uttrykke seg godt og presist når man har noen minutter på seg til å finslipe setningene før man slipper dem løs.
![]() |
#512 |
Stadig underveis
Og jeg føler for å minne om at den eneste gangen jeg har nevnt ditt nick, er der hvor jeg påpeker at jeg ikke omtaler deg spesifikt. Det er andre som har påpekt at du er flink til å kverulere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#513 |
flisespikker
|
Javisst. Jeg mente ikke at påstandene/karakteristikkene spesifikt bare var rettet mot meg, men at jeg helt klart føler at jeg er en av dem de er rettet mot. Og at jeg samme hva jeg kommer med av argumenter eller innspill nå, så vil det bli oppfattet som "mer kverulering". (Jeg er ikke sint eller lei meg eller noe sånt, altså, hvis det hørtes sånn ut i innlegget du svarte på. Jeg er derimot litt redusert etter veldig mye hvitvin i går kveld, så kanskje jeg høres surere ut enn jeg er.
![]() |
#514 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?De språkkyndige behøver ikke å tenke på at de kverulerer, sutreputrepavene oppfatter det kanskje slik, men det er sikkert fordi de ikke liker meningsutvekslinger på høyere nivå enn det som foregår på f.eks. NM, noe a la "kaller du meg en dårlig mor?!". |
![]() |
![]() |
![]() |
#515 |
Introvert optimist
|
Jeg er atskillig skarpere i kantene i RL enn jeg er på nett.
![]() |
#516 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?Jeg prikker egentlig sjelden, rød prikk har jeg vel bare gitt en gang, grønne prikker flere ganger, men jeg glemmer egentlig av hele prikkesystemet og foretrekker nok å si hva jeg mener direkte i tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#519 |
Stadig underveis
Men det de gjør de som er uenige med deg, kaller du det også å diskutere, eller er det å sutre (den er egentlig ikke spesielt myntet på deg, men den passet så godt til kommentaren din)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#520 |
Helt konge
|
Der finnes nå de som innimellom glemmer at det er en diskusjon de deltar i og går over til å sutre over at de ikke blir forstått og/eller at andre er slemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
klassiker, rødprikking |
|
|