Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-07, 10:55   #481
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Der sa du det... "kverulantene".

Jeg synes det er så standard her inne... en person (eller flere for den del) mener noe som ikke er helt politisk korrekt på FP, kverulantene setter inn og tyner vedkommende til det ytterste. Siden vedkommende ikke vil gi seg får stakkaren pepper for det... ofte bruker man begrepet "sutrete". I denne tråden er alle som er kritisk til å bruke røde prikker til å vise uenighet på sak (og ikke bare når man opplever grov overtramp) "sutrete".

Det er ikke Zoë som har bidratt til at denne tråden ble lang, slik jeg oppfatter det. Hun ble denne gangen offer for kverulantene .

Jeg rållet meg gjennom hele dette innlegget.

Gammel 11-11-07, 10:57   #482
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Rållet?

:grønn:

Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 10:57   #483
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Rållet?

:grønn:

Sånn, liksom:

Gammel 11-11-07, 10:58   #484
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Eventuelt:

Gammel 11-11-07, 10:59   #485
Frantzen
Passiv

Standard

Sånn, liksom:

Eventuelt:

Ah!

:lærer:

Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 11:00   #486
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg minner for øvrig om at man må være minst to for å kverulere skikkelig. Og hvis man ikke tåler Skilpaddas diskusjonsstil, tror jeg ærlig talt man ikke har noe her inne å gjøre.

Nå snakker jeg ikke om Skilpadda men en kultur som flere er en del av. Dessuten... må det være sånn... at en hel gjeng forlot NM fordi de opplevde at det ikke var rom for dem der (bl.a på grunn av sterke reflekterte meninger), og når andre forsøker å bli en del av FP, som ikke nødvendigvis er helt integrert i den kulturen, så skal de etter hvert finne ut at at de "ikke har noe her inne å gjøre" fordi, som du formulerer det; "de tåler ikke diskusjonsstilen" eller som jeg ville formulert det; "de blir kjørt noe vanvittig av kverulantene for meningene sine fordi de ikke er helt politisk korrekte i den kulturen jeg har nevnt tidligere".

Et slikt resultat vil jeg si er et tap for både den ende og den andre. Kan vi ikke heller alle forsøke å leve opp til det å være så tolerante som vi oppegående og reflekterte damer og menn hevder at vi er.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 11:04   #487
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå snakket jeg spesifikt om Skilpaddas diskusjonsstil, som er tøff, men ekstremt tolerant og reflektert. Hvis man ikke tåler DET, har man ikke noe på FP å gjøre. Jeg liker spesifikke eksempler. Jeg skjønner liksom aldri om f.eks. jeg selv er en del av «enkelte».

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 11:04   #488
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er så standard her inne... en person (eller flere for den del) mener noe som ikke er helt politisk korrekt på FP, kverulantene setter inn og tyner vedkommende til det ytterste.

Her er det ingen som tynes. Det føles bare sånn når man er i debatt med en eller flere som er gode til å argumentere. Når jeg er uenig med Skilpadda hender det ofte at jeg blir sittende ved pulten å nærmest hoppe fordi jeg ikke får overbevist henne om at jeg har rett. Skilpadda er spesielt vanskelig å diskutere med.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 11:06   #489
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

FP har jo faktisk en filosofi. Dette skal være et sted der man kan være åpen, direkte og tydelig. Det har aldri vært meningen at absolutt alle skal kunne trives her. Men alle som trives, er hjertelig velkomne.

Gammel 11-11-07, 11:08   #490
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Nå snakket jeg spesifikt om Skilpaddas diskusjonsstil, som er tøff, men ekstremt tolerant og reflektert. Hvis man ikke tåler DET, har man ikke noe på FP å gjøre. Jeg liker spesifikke eksempler. Jeg skjønner liksom aldri om f.eks. jeg selv er en del av «enkelte».

Jeg tror at jeg har vært ganske tydelig på hva jeg mener. Om du går gjennom tråden her vil du feks finne alle de innleggene som kverulerer med Zoë og du vil finne den kulturen jeg snakker om.

Men da noterer jeg meg at hvertfall du mener at man må tolerere en enkeltbrukers tøffe kverulering om man skal være en del av FP.

Gammel 11-11-07, 11:08   #491
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har verken gitt eller fått røde prikker - tror det skal enormt mye til for at jeg skal gi noen rød prikk.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 11:11   #492
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Man må tåle rasjonelle argumenter. Man må tåle at motparten ikke gir seg. Man må tåle at mange her inne ikke er spesielt konfliktsky. Man bør innse at mange godt kan finne på å diskutere både lenge og vel bare for å teste et argument. Mange leker med språk og er veldig opptatt av form. Om man klager over disse tingene, er man vel ikke akkurat midt i FPs målgruppe.

Gammel 11-11-07, 11:18   #493
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Standard

Man må tåle rasjonelle argumenter. Man må tåle at motparten ikke gir seg. Man må tåle at mange her inne ikke er spesielt konfliktsky. Man bør innse at mange godt kan finne på å diskutere både lenge og vel bare for å teste et argument.

Og man må tåle personkarakteristikker... tåle at man får "passet påskrevet". Det er derfor jeg ikke oppfatter dette som en kultur med toleranse... tydeligvis i motsetning til deg.

Gammel 11-11-07, 11:23   #494
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og man må tåle personkarakteristikker... tåle at man får "passet påskrevet". Det er derfor jeg ikke oppfatter dette som en kultur med toleranse... tydeligvis i motsetning til deg.

Hvis du finner personkarakteristikker du mener går på utsiden av hva som er passende, er det fint om du innrapporterer dem. Jeg vil gjerne se eksempler på hva du mener er upassende.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 11:23   #495
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Hvis du tenker på denne tråden spesifikt, synes jeg pass har blitt påskrevet i diverse retninger. Det er godt mulig at vi legger forskjellige ting i «personkarakteristikker»: Det er stort rom for å si akkurat hva man mener om folks meninger og ytringer her inne. Stygge personkarakteristikker slås derimot ned på. Det er f.eks. helt greit å si at man synes noen sier noe dumt, men ikke greit å kalle vedkommende dum på generell basis. Jeg kan ikke se at Zoë har fått høre annet enn at folk er kritiske til innleggene hennes i denne tråden.

Gammel 11-11-07, 11:33   #496
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Når du sier personkarakteristikker, hva mener du da? Har du eksempler på hva du reagerer på? Og "passet påskrevet"? Tar gjerne mot eksempler her også.

Gammel 11-11-07, 11:35   #497
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har ikke delt ut mange røde prikker, men har mottat mange. De fleste litt men noen har jeg tenkt litt over, ikke mange.

Føler nok litt som Zoe,(får ikke til e`en som den skal) at en ikke trenger å dele ut røde bare fordi en logger seg på, og syntes at hun forklarer seg greit.

Her diskuterers det jo røde, så selvfølgelig skal hun også si meningen sin, som alle andre også gjør.

Jeg leste hvertfall det "kritiske" innlegget hennes med litt humor, og ser det sånn i de videre innleggene at det er det hun mente.

Og om Zoe kverulerer, så ser det ut som om hun er i godt selskap. Jeg tenker ikke helt på det som kverulering, men som å forklare sine meninger, og gi grunner hvorfor.

Men denne tråden er en av grunnene til at det er her jeg har "adressen" min, I love it!! (ja, høy stemme!!)

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 11:48   #498
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Man må tåle rasjonelle argumenter. Man må tåle at motparten ikke gir seg. Man må tåle at mange her inne ikke er spesielt konfliktsky. Man bør innse at mange godt kan finne på å diskutere både lenge og vel bare for å teste et argument. Mange leker med språk og er veldig opptatt av form. Om man klager over disse tingene, er man vel ikke akkurat midt i FPs målgruppe.

Vel talt, Tinetoff!

Gammel 11-11-07, 11:48   #499
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Og hvis man ikke tåler Skilpaddas diskusjonsstil, tror jeg ærlig talt man ikke har noe her inne å gjøre.

Er det noen som har sagt at man ikke tåler Skilpadda sin diskusjonsstil?

Gammel 11-11-07, 11:54   #500
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sånn, liksom:

Eventuelt:

Takk for informasjonen. Det var godt vi fikk vite det

Emneord
klassiker, rødprikking

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:24.