Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Schau og "Dødssyndene" på TV2

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-07, 21:14   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, jeg er enig i at det er verre med de som ikke har noe valg overhode. Men jeg er alikevel ikke sikker på om det (for meg) holder med at de som er med på ett eller annet konsept er frivillige. Etikk og moral går for meg mye mer på hvorvidt ting er riktige heller enn at alle som er innvolvert synes det er stas.

Men da er det for meg litt forskjell på hva du mener med om noe "holder" eller ikke - altså, hva du synes bør være den eventuelle konsekvensen av at folk gjør ting du ikke mener er "riktig". Brutale kampsporter som boksing liker ikke jeg heller, men jeg ville ikke tatt til orde for et forbud. (Gladiatorkamper der poenget er å drepe hverandre, synes jeg derimot det er greit at man forbyr.) Filmer og bøker som glorifiserer vold og guffent menneskesyn kan jeg synes er helt forkastelig (selv om alle som spiller i dem gjør det frivillig), men jeg synes ikke de bør forbys, jeg synes bare ikke folk burde lage dem (eller se dem). Mye det samme gjelder reality-TV, som jeg generelt sett ikke kan fordra, av mange grunner - jeg synes ikke TV-selskapene bør lage og vise dem, men jeg ville aldri gå inn for et forbud. (Sånn for å starte enda en diskusjon på siden av diskusjonen. )

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.