|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnløses betraktninger rundt det å være foreldre ...
Jeg har barn selv som er psykisk tilbakesatt, og jeg kjenner denne familien godt. Greit nok at dere føler med foreldrene, men jeg har fulgt denne familien fra denne gutten var født, og han var ikke det barnet de ønsket. Hadde de visst at han ville blitt født med en utviklingshemming om man kan kalle autisme det, hadde de tatt abort. Det er mulig det er vanskelig å forstå, men slik er det. Han var ikke det barnet de hadde forventet å få. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Barnløses betraktninger rundt det å være foreldre ...Det vil alltid være de som ikke takler å få et barn med spesielle behov og som føler en skam. Dermed velger en løsning som for andre virker hårreisende.
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Barnløses betraktninger rundt det å være foreldre ...Jeg synes det er helt uproblematisk at folk som ikke en gang har kommet til gravidstadiet i en barnelagingsprosess ikke ser eller vil innrømme at barnet kommer til å kreve mye av dem tidsmessig og følelsesmessig. Mange føler det slik i forkant, og langt de fleste endrer oppfatning underveis – vanligvis så umerkelig at de etter en stund vil blånekte på å noen gang ha tenkt eller sagt noe så vilt i utgangspunktet.
Vissvass! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Ehh, vissvass? Ungene trenger oss hele livet. Vi trenger foreldrene våre hele livet. Jeg kan løpe hjem til mamma enda, og jeg blir 30 år. Min søster på 33 kan også løpe hjem til mamma. Hvorfor? Jo, fordi vi trenger henne. Hun er klippen vår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bedreviter
|
Du skrev:
Og det er vås. Ungene våre løsriver seg gradvis år for år, og før eller siden står de på egne ben og klarer seg aldeles utmerket selv. At mange fortsatt oppsøker mamma og pappa og søker trøst og hygge hjemme i tiden etter at man har blitt voksen, er noe man som foreldre kan glede seg over og være takknemlig for, men før eller siden (gjerne før) slutter man å være uunnværlig for ungene sine, og den som ikke klarer å innse det i tide, vil trolig få et problem – enten med seg selv eller i forhold til barnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|