|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Ekvilist
|
Sv: En trist observasjon ...
Jeg må si at jeg ikke ser den store forskjellen mellom de to eksemplene du kommer med her, og som du vekter så veldig forskjellig. Hovedinnnleggers beskrivelse av fråtsing (som du igjen tolker som overspising) er noe man kan se personer gjøre over alt:
Hvem har ikke hevet i seg mat kjapt, fordi man har dårlig tid? Jeg vil anta at man kan se mennesker i alle slags fasonger spise på en måte som passer hovedinnleggers beskrivelse? Det er kanskje bare litt lettere å diagnostisere en overvektig som "overspiser" eller "fråtser"?
|
|
|
#82 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En trist observasjon ...Jeg har vært på treff og snakket om en masse spennende og morsomme ting med en masse spennende og morsomme folk. Aner ikke hva folk har spist, drukket, eller røykt, det var ikke samtaletemaet som jeg hadde med de jeg snakket med og ikke det som var interessant. For å være helt ærlig, Irma, så husker jeg deg ikke (sorry, er ikke så flink til å huske navn).
|
|
|
#83 |
|
Absolut ateist
|
Sv: En trist observasjon ...Nå var vel denne tråden ikke ment som en diskusjon om barn og ernæring i utgangspunktet, men det er jo bare fint om du vil ta på deg å lage en slik løsningsorientert tråd.
|
|
|
#84 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Takk for svar. Jeg har selv lignende erfaringer.
Amen!
Helt enig. Avsky og tristhet befinner seg i hver sin ende av "tolkningsskalaen" spør du meg.
Jeg tror du fanget noe av essensen av hovedinnlegget her, uten at jeg skal være alt for påståelig. Man observerer noe, reflekterer og får noen tanker. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Absolut ateist
|
Definér.
|
|
|
#86 |
|
saftig
|
Sv: En trist observasjon ...Jeg lurer fremdeles på om noen kan utdype og begrunne påstanden om at det er ok å ikke hjelpe et barn som har lett for å bli overvektig med at man følger foran med et godt eksempel og drar barnet ut og aktiviserer det.
|
|
|
#87 |
|
weird
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg feilernærer mitt barn hver eneste uke. Her kaller vi det lørdagsgodt.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#88 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: En trist observasjon ...Jeg synes overhodet ingenting om å trekke konklusjoner når man ser en slik enkelthendelse som beskrevet i hovedinnlegget.
|
|
|
#89 |
|
seru
|
Det er jeg faktisk ikke enig i, men vi har antagelig gjort ulike erfaringer på nett. Jeg er mer enn villig til å innse at mange barn sliter med overvekt pga foreldrenes manglende vilje til å leve sunt, og det mener da vel de andre som har uttalt seg i denne tråden også? Samtidig som en kan være enige i at generalsering og synsing ikke hjelper i denne spsifikke episoden eller ellers.
|
|
|
|
#90 |
|
er grønn og fin.
|
De der blir for dum. Selvsagt har ikke forbipasserede noe med sake å gjøre.
De fleste dømmer da ikke et foreldrepar, eller en eneforeldre på grunnlag av en enkelt episode. Men man må få lov til å tenke sitt også.
|
|
|
#91 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Å ha samme regler er jo greit nok, men verden er jo slik at noen kropper takler enkelte typer mat bedre enn andre. Det er individer som blir tykke og selv om det kan være fysiologiske årsaker så er det for det meste slik at energiinntak er større enn forbrenning om en blir overvektig. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
For det første - hva er det å tenke sitt? Hva betyd det? Jeg opplever det som dømmende. Jeg ser hva jeg ser og ut fra det tenker jeg mitt. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Guardian of the galaxy
|
Jeg tror du misforstår vha folk reagerer på i denne tråden. Jeg for min del reagerer på holdningene HI viser. Generelle holdninger. Forhåndsdømming. Det ville jeg reagert på om det var et annet tema også. At du trekker paralleller mellom overvektige forumbrukere og engasjement i denne tråden overrasker meg og gjør meg trist. Jeg trodde bedre om deg.
|
|
|
#94 |
|
er grønn og fin.
|
Med å tenke sitt svarte jeg på hva jeg mente var.
|
|
|
#95 |
|
saftig
|
Her var det jammen mye synsing og tenking. Jeg tror sannelig ikke det er lett å være overvektig eller ha et overvektig barn. Veldig mange mener tydeligvis mye om forhold de ikke kjenner til.
|
|
|
#96 |
|
er grønn og fin.
|
|
|
|
#97 |
|
Ringskrømt
|
Du er sannelig ikke lite frekk. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
saftig
|
Det vil si at du bør være forsiktig med å dømme andre ut fra dine tanker og holdninger. Det er helt sikkert belastende nok fra før.
|
|
|
#99 |
|
Ringskrømt
|
Nei så langt der i fra, meninger er vel og bra det, men ikke når meningene blir til holdninger, dårlige sådan, og det basert på lite til ingen informasjon. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
er grønn og fin.
|
Nå har jeg da IKKE skrevet at jeg har dømt noen heller da, men ja jeg skrev at man tenker sine tanker.
|
![]() |
|
|