|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Absolut ateist
|
Sv: En trist observasjon ...
Og igjen; hvordan vet du eller noen om alt er hans?
|
|
|
#62 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Stående på gangen i et kjøpesenter, på en lørdagettermiddag med masse folk. Ikke akkurat det ideelle stedet eller tidspunktet.
|
|
|
#63 |
|
saftig
|
Du insinuerer at man ikke kan ta opp dette emnet fordi det er så mange feite her. Det syns jeg er ganske drøyt.
|
|
|
#64 |
|
weird
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En trist observasjon ...Jeg har et overvektig barn.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: En trist observasjon ...Flott innlegg, Kie! |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Ekvilist
|
Ja, og akkurat denne setningen setter fingeren rett på det jeg som nevnt synes er problemet. Du sier at det ikke er noen tvil om at det er foreldrenes ansvar at barna blir overvektige. Kies historie illustrerer godt min tankegang, jeg tror ikke jeg behøver å si noe mer.
|
|
|
#68 |
|
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har lest herinne en god stund og vært på treff, og ser tydelig sammenheng. Om jeg hadde fremstått som en der røyker 20 cigaretter om dagen hadde det vel heller ikke vært den store bombe hvis jeg deretter forsvarede rygning og rygere (og rygning er jo heller ikke altid selvvalgt, langt ifra). "Feit" er en nedsettende betegnelse som ikke jeg har brukt.
|
|
|
#69 |
|
weird
Sv: En trist observasjon ...Ellers vet jeg jo hvordan man som forelder i en slik situasjon kanskje kan kjenne på noen forsvarsmekanismer.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#70 |
|
weird
Jeg anser ikke overvekt for å være noe man forsvarer eller ikke forsvarer. Det er et medisinsk og høyst personlig problem.
|
|
|
|
|
#71 |
|
seru
|
Unnskyld?! Jeg føler meg overhodet ikke truffet her, bare så det er sagt. Selvsagt er det lettere å sette seg inn i en situasjon dersom man selv står plantet i den med begge beina, men det går altså utmerket uten også...
|
|
|
|
#72 |
|
Ekvilist
|
Må innrømme at jeg blir nysgjerrig på hva du egentlig mener med det du skriver her.
|
|
|
#73 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En trist observasjon ...HI skrev at hun så noe som hun syns var trist.
|
|
|
#74 |
|
Passiv
|
Sv: En trist observasjon ...Jeg må innrømme at det ikke er innholdet i hovedinnlegget jeg reagerer mest på. Selv jeg som er feitTM skjønner at overvektige unger ikke bør få muligheten til å stappe i seg godter offentlig på høylys dag. |
|
|
|
#75 |
|
Guardian of the galaxy
|
Hva betyr dette? Jeg kjenner at jeg er litt sjokkert og litt fornærmet, og håper virkelig det er språkforskjeller oss imellom som får denne setningen til å høres helt forferdelig ut.
|
|
|
#76 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg lurer på om mange som svarte i tråden har blandet den sammen med utallige negative opplevelser med folk som kjefter på dem fordi de spiser en bolle og sånn. Det er som vanlig forskjell på å barbere seg og på å skjære av seg nesen.
|
|
|
#77 |
|
Absolut ateist
|
Sv: En trist observasjon ...Jeg er feit og reagerte ikke på HI. Men jeg reagerer derimot på at folk, bevisst eller ubevisst, ilegger disse menneskene ting de ikke aner noe om.
|
|
|
#78 |
|
Ringskrømt
|
Punktum finale? Det diskuteres kanskje forskjellige ting her; overvektige barn, overvektige barn som spiser snop, overvektige barn som spiser snop på en fråtsende måte, mødre til overvektige barn som smiler til overvektige barn som spiser snop, og sist men ikke minst - forhåndsdømming, men jeg synes likevel, forvirringer til tross, at det kommer veldig klart frem av hovedinnlegget at HI har et holdningsproblem, og at det ikke er selve fråtsingen som er problemet, men det faktum at et overvektig barn spiser mye snop på åpen gate, med en mor som tydeligvis synes det er helt greit, da hun smiler til ham. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Textrovert
|
|
|
|
#80 |
|
saftig
|
Her forsterker du inntrykket jeg fikk i det forrige innlegget jeg quotet. Du har vært på treff og sett overvektige medlemmer spise usunn mat, er det det du mener? Sjarmerende, virkelig sjarmerende.
|
![]() |
|
|