Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

En trist observasjon ...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-07, 22:26   #11
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En trist observasjon ...

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Så det er greit å generalisere overfor barn, men ikke voksne? Jeg liker generaliseringer veldig dårlig, iallefall på den måten det gjøres i denne tråden. Jeg synes også den "jeg ville iallefall ikke gjort slik og slik og slik" er ganske nedlatende, særlig siden man i denne tråden koker suppe på en enkelt spiker. En ting er hva man tenker inni hodet, noe annet er hva man utrykker via kroppsholdning og holdninger for øvrig. Som Acsa over her nevner, så følte hun det ubehagelig å entre en hamburgersjappe - selv om hun ikke hadde gjort det på fem år. Det bør gjøre inntrykk på folk som leser synes jeg. Det gjør iallefall inntrykk på meg, og jeg kjenner meg også litt igjen.

Det er jo ikke akkurat tvil om at det er foreldrene sitt ansvar når barne blir overvektige, derfor forskjell i reaksjonen.
Man har ikke lengre bare ansvar for sin egen kropp, men også for et barn sitt.
Derfor forskjell i reaksjonen.
Det er ikke størrelsen som teller inn.

Om en overvektig går inn på ei burgersjappe så er det ikke noe jeg tenker nevneverdig over egentlig.
Ikke når det gjelder barn heller.
Om derimot noen stapper i seg godis på et kjøpesentr vil jeg nok reagere, men det gjelder som sagt om det er en tykk eller en tynn.
Men nok i størst grad om et meget overvektig barn står og fråtser.
Igjen mest fordi jeg føler at foreldrene til en viss grad svikter sin oppgave.

Vil bare understreke at jeg her mener meget overvektige barn, ikke de med "valpefett". Unger vokser i rykk og napp, så at de har perioder hvor de er litt runde er ikke unormalt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:31.