Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Fårikål med mel?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-07, 08:31   #31
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fårikål med mel?

Hvorfor i all verden mener folk at du (jeg eller noen andre) må begrunne hvorfor en ikke spiser mel. Det er liksom grunner som er akseptable og grunner som ikke er det. Disse dommerene som bedømmer dette ser jo ut til å gi seg selv retten til å dømme uten å ha kunnskap også.

I en ketogen fase så er det ikke mye mel som skal til før det ødelegger mange dager. Det er nemlig ikke slik som med kalorier, at litt bare skader litt. Det kan ødelegge mye fordi det går på hormon systemet når karbohydratene øker stiger insulinutskillelsen.

Når jeg er på karbokjøret så har jeg en rekke plager, når jeg begrenser inntaket av alle raske karbohydrater er jeg en annen person. Jeg er langt mere robust og opplagt. Det skal utrolig lite karbohydrat for å skape et sug hos meg. Jeg er omtrent som en narkoman.

Hvetemel er kanskje ikke søtt men det er uansett en veldig rask karbohydrat og ikke så uskyldig som folk tror.

Til de eldre generasjoene kan det hjelpe og si at en ikke spiser karbohydrater og stivelse.

Sist redigert av Maz : 01-10-07 kl 08:42.
Maz er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.