|
|
#681 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Jordmødre
|
|
#682 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slik pusting fikk meg igjennom to fødsler uten smertelindring |
|
|
|
|
#683 |
|
guru advisor
|
|
|
|
|
|
#684 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg prøvde, men jeg er elendig til å puste generellt. Jeg har en tendens til å holde pusten. |
|
|
|
|
#685 |
|
Absolut ateist
|
Sv: JordmødreOg kommer man til pressriene, men ikke får lov til å presse ennå, så er det visst hundepustepesingen som gjelder, men denne har jeg ikke forsøkt meg på.
|
|
#686 |
|
prøver å være tål***ig
|
Klart det er økt risiko for at skuldrene sitter med en stor baby. det jeg kan tenke meg at de vektla her, er at hun tidligere har født stort barn. Dessuten er det som andre sier, et keisersnitt er ikke uten risiko! Nå jobber jeg i dette yrket og kan love dere at dete r langt langt fra gøy når komplikasjoner oppstår som følge av keisersnitt som ikke har vært helt nødvendig! Det er en veldig stor operasjon...
|
|
#687 |
|
Jeg prøvde, men det funket ikke for meg, var mye bedre med inn nese og ut munn. |
|
|
|
|
#688 |
|
Skrekkøgle
|
Bla bla bla bla...
|
|
#689 |
|
Men trenger det å oppstå skulderdystoci for at det skal være vanskelig å forløse et stort barn? Det holder vel at bekkenet ikke er stort nok? Og de måler jo ikke bekkenet på de som skal føde store barn. Og så synes jeg det er merkelig at de for all del ikke skal sette i gang fødsler ved termin når de vet at barnet er stort, men la mor gå mange dager over. |
|
|
|
|
#690 |
|
Ja det viktigste er at du finner noe som fungerer for deg |
|
|
|
|
#691 |
|
Absolut ateist
|
Du TROR du trives best, kjære.
|
|
#692 |
|
Skrekkøgle
|
Ja. Og når andre ikke skjønner det, blir jeg amper, sinna og ufin.
|
|
#693 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JordmødreJeg gjorde et tappert forsøk på å puste godt og dypt sist, men hva skal man egentlig gjøre når man bare kaster opp hele tiden? Da går det jo til hel... med hele pustinga. |
|
|
|
|
#694 |
|
Skrekkøgle
|
Joda, noe som funker er egentlig å gi meg lystgass-masken og la meg puste oksygen i den.
|
|
#695 |
|
prøver å være tål***ig
|
i bekkenet er det et punkt som heter spina, som er det minste diameteren. Dersom hodet kommer ned i bekkenet og passerer dette stedet regner vi med at bekkenet er stort nok til fødsel. Det som skjer med store barn er at skuldrene deres gjerne er mye større enn normalen, og derfor blir forløsningen rundt skuldrene verre. Bekkenet har ulike mål og barnet dreier minste motstands veg ned i bekkenet slik at skuldrene kommer i de største diameterene. Normalt vil ikke barnet komme ned og passere spina ved ett lite bekken. Men klart, ved normalt barn og knapt bekken kan en og få skulderdystci.
|
|
#696 |
|
Passiv
|
Høres ut som vi har gått på samme yogakurs. |
|
|
#699 |
|
En som trener
|
Svaret på det er vel at igangssatte fødsler gjerne blir mer langvarige og mer kompliserte (økt bruk av tang, vakum, akutt KS), og dermed heller ikke en enkel løsning. |
|
|
|
|
#700 |
|
Absolut ateist
|
Dette kommer vel igjen an på om kroppen er moden for igangsetting eller ikke?
![]() |
|
|