|
|
#661 |
|
Absolut ateist
|
Sv: JordmødreJoda, for deg kan jeg be om å holde kjeft.
|
|
#663 |
|
Absolut ateist
|
Sv: JordmødreDet er jo derfor du trenger en doula, for å oppmuntre deg videre.
|
|
#665 |
|
awesom
|
Sv: JordmødreJeg giddet ikke bruke enegrgien min på å åpne kjeften jeg, jeg bare ba folk meg holde kjeft og ikke snakke til meg når jeg hadde vondt, la en klut over ansiktet og ønsket jeg var død.
|
|
#666 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jordmødre
|
|
#667 |
|
Hertuginne
|
Sv: JordmødreJeg var ikke lydløs, verken første eller andre gang. Likevel så fikk jeg skryt av jordmor, både underveis og etterpå, for at jeg var så flink til å takle riene. Jeg sutret i mellom riene jeg, og pustet som en hval under riene. Andre gang trodde jeg at jeg skulle dø om dette skulle holde på mye lenger, og vurderte narkose som egnet bedøvelse, likevel hadde jordmor skrevet i partogrammet: "Adrienne takler riene veldig bra".
|
|
#668 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JordmødreOh herlighet for hvert program så kjenner jeg de treffer på min forrige fødsel. Med ho fillipinske i går spruta tårene.... Da de ropte på anestesien osv. Litt for mye minner...Men godt å bearbeide det litt nå også, siden jeg bare er md unna neste fødsel...
|
|
#669 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#670 |
|
Tankefull
|
Kjeften på deg!
|
|
#671 |
|
godt brukt
|
Jeg lurte også på det. |
|
|
|
|
#672 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
#673 |
|
Absolut ateist
|
Sv: JordmødreDet er generelt best for både mor og barn å gjennomgå en fødsel, så lenge det er mulig. Kanskje de tar utgangspunkt i det?
|
|
#674 |
|
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Sv: JordmødreJeg husker jeg syntes riene ble mye verre om jeg ikke klarte fokusere på å puste riktig. |
|
|
|
|
#675 |
|
Absolut ateist
|
Pusting er, som jeg har sagt hundre ganger før, nesten hele fødselen. Om man klarer å holde fokus på riktig pusting, så er MYE gjort, også innenfor smertestilling.
|
|
#676 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JordmødreJeg merker at jeg godt kunne klart meg uten å se gårsdagens episode her jeg sitter 4 dager på overtid...
|
|
#677 |
|
Prematurmamma
|
Sv: JordmødreJeg klarte ikke puste, jeg.
|
|
|
#678 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men jeg tenkte mer sånn generelt også, vet om førstgangsfødende som har født store babyer med mye komplikasjoner, de visste på forhånd at ungene var stor, men ble nektet igangsetting på termin og måtte gå på overtid. |
|
|
|
|
#679 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Jeg er litt lei meg fordi jeg ikke skal føde igjen, jeg.
Jeg: "auauauauauau!" på riene i overgangsfasen. Og da hodet kom ned og det var to pressrier igjen (det visste jeg jo ikke): "Guuuuuuuuuuuuuud!!!!! Dette må ikke holde på lenge!!!!" Jeg som ikke tror på noen gud en gang. Og ikke holdt det på lenge heller, for rett etterpå var hun ute. |
|
|
|
|
#680 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Jeg puster ikke riktig ellers heller, og jeg hadde gitt mye for å hatt pustepesekurs før fødsel. Skulle ønske det var vanligere her. Gitt en noe å øve på (uansett om det ikke hjelper gir det jo en følelse av å gjøre noe. Og far får en rolle også som coach) |
|
|
![]() |
|
|