Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jordmødre

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-07, 22:58   #641
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordmødre

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Det sa jeg under siste pressrie også
Da sa jordmor, "nå kommer hun, for når man roper på mamma er det en av de siste pressriene". .

Jeg sitter nå delvis i glasshus; selv ville jeg helst gå hjem.

Gammel 26-09-07, 22:59   #642
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Selv følte jeg så med pappaen som måtte vente på gangen. Tenk å stå der og vente og ikke vite hva som skjer med de kjæreste han har.

Jeg fikk også litt vondt av han. Mannen min har stått akkurat slik på gangen ved begge mine fødsler, og jeg har aldri riktig tenkt over hvordan det føltes for han. :selvsentrert: Nå ble jeg sittende og tenke på det.

Olympia er ikke aktiv  
Gammel 26-09-07, 23:11   #643
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Iom at den ene (begge?) skulderen satt fast, så mistenker jeg at de hadde en hånd med i laget, for å si det sånn. Syns hun ene snakket om at hun fikk løs skulderen etterpå.

Det var nok en skulderdystoci ja. Slike situasjoner trener og trener vi på hva vi skal gjøre, og fordi vi har kjennskap til risikofaktorer er de lettere å forutsi, og å ha ting klart når det skjer. Den fremste skulderen kilder seg fast bak/oppom symfysebeinet. Tiltak nar det oppstår Er å tilkalle hjelp, legge et stort klipp, Beina opp mot magen for å ke bekkenets diameter, ta arm inn langs barnet og prøve å få tak i en arm og forløse bakre skulder, eller få rotert barnet slik at fremre skulder kommer bakover, da vil kroppen komme etter, evnt stillingsforandring av kvinnen for å få lse opp låsningen. MEN detter skjer ofte hos de med stort barn, og det er ikke lett p komme til da... Barnet tåler minutter med redusert o2 dersom det har hatt tipp topp tilførsel før i svsk og fødsel.

Her er linker for spes intr: http://www.legeforeningen.no/index.gan?id=78225&subid=0

Her er forresten en oppgave om temaet http://www.hiak.no/neted/upload/atta...d22_kull48.pdf

MEN dette er en sjelden tilstand! ikke noe fødende skal gå og være redd for!

Gammel 26-09-07, 23:11   #644
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvorfor måtte han stå på gangen egentlig?
Tror jeg ville hatt mannen min der når jeg sovna inn...

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 26-09-07, 23:14   #645
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Min ytterst personlige mening er at de gjør det fordi de tror at man ikke tåler/takler situasjonen og ikke vil ha noen svimehuer der inne.

Gammel 26-09-07, 23:15   #646
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Og kanskje i tilfelle noe går virkelig galt?

Mandarin er ikke aktiv  
Gammel 26-09-07, 23:16   #647
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Når det brukes narkose under ett Ks skal barnet ut inne få minutter. Det å se sin kjære bli intubert og legges i narkose er tøft, når gynekologen stpår klar med skalpell og så blir det ofte mye for enhver. Dessuten er det det med tidsaspektet. Barnet må ut snarest mulig, og derfor er det sagt at pårørende venter utenfor.

Gammel 26-09-07, 23:17   #648
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Alle fedre blir sendt ut når det blir fullnarkose. Under mitt første KS så var mannen med, hadde på seg grønnklær og satt klar ved siden av meg. Men så ble det komplikasjoner under epiduralbedøvelsen (eller hva det nå heter som de setter slik at man er våken under keisersnittet), også fikk han beskjed på at han måtte ut, og ble skyvet på gangen. Tre sekunder senere sovnet jeg, så det ble rimelig hektisk. Fikk beskjed i etterkant at fedre aldri får lov å være med, men glemte å spørre hvorfor. Kanskje fordi man blir intubert? Sikkert noen som vet det.

Olympia er ikke aktiv  
Gammel 26-09-07, 23:19   #649
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Og kanskje i tilfelle noe går virkelig galt?

ja. Det er økt risiko for det. Både i forbiindelse med intubering og ifb med barnet. Her vard et jo snakk om en preeklampsi i tillegg. Har nok ikke så mye med å nekte mannen inngang, men rett og slett fordi det er en akuttsituasjon, og ting kan oppstå, alle jobber under tidspress. Slik er det ikke på samme måte under en spinalbedvelse.

Gammel 26-09-07, 23:28   #650
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sitter her og kjenner at jeg rett og slett blir DRITSUR på dere som kritiserer en fødekvinne for å sutre for mye!

Det er da for pokker ingen av oss som har hatt hennes fødsel! Hvis det skal være en gang i livet hvor man kan få gjøre ting som man selv vil og ikke "performe" så må det da være når man føder?? Hrmf!

Gammel 26-09-07, 23:33   #651
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

"mammaaah!"

Fint å le av? Jeg vil tippe de fleste har kommet med noen gloser under fødsel som ville virket temmelig dølle på film

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 26-09-07, 23:35   #652
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Engi med Polyanna og M^3. Jeg syns man kan få bære seg akkurat så mye og hvordan man vil, og er ikke nødvendigvis tøffere bare fordi man ikke lager lyd, eller lager "riktig" lyd.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 26-09-07, 23:39   #653
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Engi med Polyanna og M^3. Jeg syns man kan få bære seg akkurat så mye og hvordan man vil, og er ikke nødvendigvis tøffere bare fordi man ikke lager lyd, eller lager "riktig" lyd.

Folk kan føde akkurat slik de vil for meg. Men jeg takler ikke sutring, fra unger eller fødende og gidder ergo ikke se på henne. Det har ingenting med å kritisere hennes fødemåte på, kun å si at jeg ikke gidder forholde meg til folk som sutrer.

Gammel 26-09-07, 23:39   #654
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg sitter her og kjenner at jeg rett og slett blir DRITSUR på dere som kritiserer en fødekvinne for å sutre for mye!

Det er da for pokker ingen av oss som har hatt hennes fødsel! Hvis det skal være en gang i livet hvor man kan få gjøre ting som man selv vil og ikke "performe" så må det da være når man føder?? Hrmf!

Sant det Polyanna, men jeg tror no det var ment mest på fleip, ihvertfall for min del

Marge er ikke aktiv  
Gammel 26-09-07, 23:41   #655
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er HELT enig! Hun har vel sannsynligvis VELDIG vondt siden hun "sutrer".

Storm er ikke aktiv  
Gammel 26-09-07, 23:48   #656
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Folk kan føde akkurat slik de vil for meg. Men jeg takler ikke sutring, fra unger eller fødende og gidder ergo ikke se på henne. Det har ingenting med å kritisere hennes fødemåte på, kun å si at jeg ikke gidder forholde meg til folk som sutrer.

Jaggu bra du ikke er jordmor.

Olympia er ikke aktiv  
Gammel 26-09-07, 23:48   #657
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Polyanna får sagt det.

Sånn litt på siden kanskje, undrer jeg meg litt over at man dømmer folk ut i fra hvilke lyder de lager. Er man tøff når man lager lite lyd, og pysete når man lager mye lyd og klager? Tenker man at fødsler med mye lyd og klaging er vondere enn ved lavt lydnivå? Når jeg så damen som fødte så tenkte jeg at det så ut som om hun hadde det noe inni hampeskogen jævelig. Lite lyd betyr ikke nødvendigvis at man er "tøff", det kan oppleves sabla traumatisk selv om man ikke lager mye lyd. Det kan være traumatisk å ikke klare og si i fra hvor jævelig man har det. Etter å ha bevitnet noen fødsler på TV nå må jeg si at jeg synes alle gjør en ufattelig god innsats ut i fra egne evner, de er sannelig tøffe alle mann. Det er helt utrolig hva fødende kvinner må igjennom, og hva de får til.

Gammel 26-09-07, 23:49   #658
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jaggu bra du ikke er jordmor.

Jeg tror faktisk de færreste sutrer på den måten. Skulle alltids klart å takle det profesjonelt, men jeg tror jeg hadde blitt temmelig sur inni meg.

Gammel 26-09-07, 23:51   #659
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Er man tøff når man lager lite lyd, og pysete når man lager mye lyd og klager?

Ikke jeg, hvertfall. Personlig så opplever jeg det som bedre for meg når jeg bruker energien min på andre ting enn å brøle. Men for noen funker det fint og bra er jo det. Da jeg ble satt i gang med mellomste så brukte jeg knyttneven til å slå i veggen med under hver ri, det var min måte å fokusere bort smerten på. Å lage lyd eller ikke har ingenting med hvordan man takler ting, slik jeg ser det. Det betyr ikke at jeg liker sutring av den grunn.

Gammel 26-09-07, 23:54   #660
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du får ikke være min doula

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:24.