Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jordmødre

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-07, 23:08   #281
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jordmødre

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hun bablet? Hehe, de andre tar jo helt av med bablingen. Hun mørke hadde jeg tuppa i ræva.

Hehe, men hun babler på en helt annen måte. HUN hadde jeg taklet

mosol er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 23:09   #282
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Åh søren og, jeg glemte det i dag.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 23:09   #283
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er på nett, frykt ikke.

Gammel 12-09-07, 23:10   #284
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Hadde jeg hatt hun mørkhåra, eldre med oppsatt hår hadde jeg bedt om KS eller hjemmefødsel. :grøss: Det hadde i hvert fall ikke blitt mye smalltalk, det er sikkert og visst. Men det blir det kanskje ikke uansett, i fødsel.

Olympia er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 23:27   #285
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg sitter med klump i halsen bare av denne tråden her. Mannen min trodde det hadde rablet for meg da tårene rant under INTROEN til Jordmødrene. Jeg begynner å grine med EN gang introen begynner, det gjorde jeg sist også.

Jeg begynte å grine første gang jeg så reklamen...

Gammel 12-09-07, 23:27   #286
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Så lenge kvinnen kan presse selv, prøver man vel gjerne vakum før tang, tror jeg. Og så går over til tang hvis det ikke holder. En venninne av meg ble lagt i narkose for keisersnitt, men så fant de ut at de ville gi det en siste sjanse med tang, og da kom babyen ut.

Om de bruker tang eller vakum for å forløse barnet, har mye med hva fødselslegen som utfører dette er god på, noen leger liker best tangen og noen foretrekker vakum. Men det har også med situasjonen å gjøre, der det haster å få ut barnet pronto, så bruker de som regel tang, er den fødende litt sliten og bare trenger litt hjelp, så er det som regel vakum de bruker.

Marge er ikke aktiv  
Gammel 13-09-07, 00:10   #287
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg kost meg med kveldens episode, og alt ble rååsa da jeg logget på igjen.
Jeg hadde nok ikke "taklet" den sytete jordmoren som knasket smertestillende og hadde mer omtanke for seg selv enn de fødende. Enkelte bør finne seg en ny jobb...

amo er ikke aktiv  
Gammel 13-09-07, 00:11   #288
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor var hun slik inne med den fødende? Er det ikke lov å komme med tanker utenom?

Gammel 13-09-07, 00:14   #289
amo

amo sin avatar

Standard

Hvor var hun slik inne med den fødende? Er det ikke lov å komme med tanker utenom?

Lov er det nok, men jeg synes tankene og fokuset burde være hos den fødende. Synes ikke hun gjorde noen godt inntrykk, og det inntrykket hadde nok følgt meg etter at hun har vist den siden av seg selv på tv.

amo er ikke aktiv  
Gammel 13-09-07, 00:17   #290
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Hvilket fokus var ikke hos den fødende?

Jeg antar de fleste har hatt kink i nakken eller andre steder og det kan være temmelig smertefullt. Jeg så ikke antydning til at hun hadde vondt mens hun var inne hos den fødende. Så hva er det du egentlig mener?

Gammel 13-09-07, 00:23   #291
amo

amo sin avatar

Standard

Hvilket fokus var ikke hos den fødende?

Jeg antar de fleste har hatt kink i nakken eller andre steder og det kan være temmelig smertefullt. Jeg så ikke antydning til at hun hadde vondt mens hun var inne hos den fødende. Så hva er det du egentlig mener?

Jeg mener at jeg ikke ville fødd med en slik jordmor som under en fødsel syter om at kvinner tåler mindre og mindre smerter mens hun gjør klar til å sette epidural.
Hadde hun stillt opp med de meningene under et debattprogram hadde det vært noe annet.Jeg knyttet det opp til den jenten som fødte.

amo er ikke aktiv  
Gammel 13-09-07, 00:26   #292
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Hun sa også at denne fødende hadde en tøff fødsel fordi den var satt i gang og dermed trengte smertelindring. Ergo hadde hun full forståelse for at denne fødende ikke var en av "pysene" som ikke taklet smerten.

Gammel 13-09-07, 09:23   #293
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mosol, her.

Kommenterer uten å ha lest hele tråden ennå. Den jordmora hadde røket på hodet ut av fødestua om hun var min! For ei bedreviterkjerring - en sånn som ikke akkurat fremstår som veldig interessert i den hun skal hjelpe. Hjelp, det hadde klikka for meg

Helt enig, hun hadde røket rett ut av fødestua om det hadde vært meg. Og det var ikke bare fordi hun kom med den epiduralkommentaren, jeg mislikte henne lenge før det. Hun var alt for sukkersøt for meg.

Gammel 13-09-07, 09:27   #294
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Noen ganger setter de på en lang kjetting på det vakumet, og står med spenntak mot senga og draaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar. Oj der glapp dem....Prøver igjen...............Da ser den ikke så liten og diskret ut. Ja og får å være sikker legger de en jordmor over magen din for å legge "litt" press på babyen....

Og dette skal jeg prøve meg på igjen i februar.....

Jeg i mars. Den verken ser eller kjennes så diskret ut, i alle fall ikke andre gang den settes på. Jeg ba om unnskyldning for at jeg skrek så høyt, men da gav jeg bare fullstendig opp.

Nå var det ikke så mye draing involvert, det var heller ikke fare for liv og helse, men AU!

Rug er ikke aktiv  
Gammel 13-09-07, 09:28   #295
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Jeg i mars. Den verken ser eller kjennes så diskret ut, i alle fall ikke andre gang den settes på. Jeg ba om unnskyldning for at jeg skrek så høyt, men da gav jeg bare fullstendig opp.

Nå var det ikke så mye draing involvert, det var heller ikke fare for liv og helse, men AU!

Ja den kjennes....Har faktisk sagt jeg skal føde en gang til. For siden jeg har overlevd en slik fødsel, kan det vel ikke bli verre?Med mindre bekkenet er for trangt, da blir det KS.

Gammel 13-09-07, 09:33   #296
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg gikk glipp av det i går. Må slutte å fly på møter om onsdagene framover.

Gammel 13-09-07, 09:45   #297
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nabbe: gå på NRK.no så kan du se det der.

Gammel 13-09-07, 09:52   #298
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jordmoren med epiduralkommentaren var rett og slett ufin, synes jeg. Jeg oppfattet også at hun inkluderte seg selv som en av pysene, men jeg synes allikevel ikke det er noen unnskyldning for å kalle fødende damer for pyser. Alle fødsler er forskjellig og det har ikke bare med smerteterskel å gjøre.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv  
Gammel 13-09-07, 09:55   #299
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det mange her som har født på Drammen? Kjenner dere dere igjen mtp. hvordan jordmødrene er nå i denne tv serien, og hvordan de er i "virkeligheten"?

Jeg har født på Drammen to ganger, dog med nesten 10 års mellomrom, og jeg må si at jeg har sett og sett etter kjente jordmødre. Iom at jeg lå der igjennom noen vakter bør jeg vel snart se noen jeg kjenner igjen snart? Men rom 312 var iallefall sånn jeg husker det da jeg lå der å hylte for å få ut Jonas. Med epidural og høye brøl.

Og Sitron: Du nevnte tidligere at: "man kunne overlate barnet til de på vaktrommen". På Drammen er ikke det så veldig interesant gitt. De ser helst at man tar seg av barnet selv, selv om man nesten ikke henger sammen, og barnet bare skriker. Så det er nok store forskjeller rundt omkring.

Kula er ikke aktiv  
Gammel 13-09-07, 10:20   #300
Manitoba
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Hadde jeg hatt hun mørkhåra, eldre med oppsatt hår hadde jeg bedt om KS eller hjemmefødsel. :grøss: Det hadde i hvert fall ikke blitt mye smalltalk, det er sikkert og visst. Men det blir det kanskje ikke uansett, i fødsel.

Helt enig. Er glad min egen jordmor var av den mer tause sorten.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:48.