Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jordmødre

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-07, 21:55   #241
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jordmødre

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Jenta mi kom ikke i sete (tangfødselen). Setefødselen gikk av seg selv.
Var over på null komma niks.

Ja, sjølvsagt blir det ikkje brukt dersom fødselen har naturleg progresjon.

Gammel 12-09-07, 21:55   #242
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gruer meg til fødselen er over, siden dette høyst sannsynlig blir min siste.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 21:55   #243
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Så lenge kvinnen kan presse selv, prøver man vel gjerne vakum før tang, tror jeg. Og så går over til tang hvis det ikke holder. En venninne av meg ble lagt i narkose for keisersnitt, men så fant de ut at de ville gi det en siste sjanse med tang, og da kom babyen ut.

Ok. Så hvis barnet sitter fast (pga navlestreng rundt halsen), så er kanskje tang mest effektivt da?

Gammel 12-09-07, 21:56   #244
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nei. Noen ganger prøver de med tang først, siden studentene deres ikke har sett sånt før.

Bitter på dine vegner, Sitron

Gammel 12-09-07, 21:56   #245
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Broren min blei tatt med tang. Søstera (tvillingar) kom først men broren min kom ikkje så han måtte hentes ut med tang *grøss*.

Gammel 12-09-07, 21:56   #246
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Ok. Så hvis barnet sitter fast (pga navlestreng rundt halsen), så er kanskje tang mest effektivt da?

Nei. Hilsen to tangforsøk, kom med vakum, navlestreng rundt kropp og hals.

:bitter, ja du har skjønt det:

Gammel 12-09-07, 21:56   #247
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Og aldri så lite lattermild av ADHD-dama.

"Uææææ, auau!"
"Døh, kan jeg bare få sette meg opp litt og ta ei brødskive, eller?"
*mums-tygg*
"Uæææuuuu!"

Jeg humret litt av akkurat den jeg også.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 21:58   #248
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir forresten spesielt rørt av å se på disse nybakte pappaene, jeg. Så fulle av følelser når de ser på sine små.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 21:58   #249
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Ja det er heilt supert. Min første starta kl 0600 om morgon, hadde lagt meg veldig tidlig så var knall utkvilt (sove heile natta og). Åt frokost og reiste avgårde

Ser deg og høyner med én time. Her startet det klokka 7.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 22:00   #250
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Jeg sto opp i sekstiden etter nok en natts DÅRLIG søvn pga bekkenløsning og halsbrann. Var på kontroll og ble strippet på formiddagen. Riene startet på ettermiddagen, og jeg kapitulerte og ba om epidural som ble satt i halv sekstiden på morgenen. Var sliiiten da. Men jeg kunne likesågreit latt være, for hun kom knappe to timer etterpå. Riene ble dårligere så det endte med drypp. Hadde jeg hoppet over epien så hadde hun sannsynligvis vært ute mye tidligere, siden jeg hadde 9,5 cm like etter den ble satt.

Uff det hørtes slitsomt ut ja, og det blir jo ikke så mykje sammenhengande søvn etterpå heller som regel .

Gammel 12-09-07, 22:01   #251
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg ble sittende og gråte, jeg. Ikke av traumer eller vonde minner, men fordi jeg ikke skal føde mer, og fordi jeg ble så lei meg fordi jeg aldri skal oppleve dette mirakelet igjen. Å få sitt eget barn i armene, se det åpne øynene, det er det sterkeste jeg noensinne har opplevd.

Signerer denne på det sterkeste! Det er virkelig fantastisk, men vi får være takknemlige for at vi faktisk har fått lov til å oppleve det

Gammel 12-09-07, 22:01   #252
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uff det hørtes slitsomt ut ja, og det blir jo ikke så mykje sammenhengande søvn etterpå heller som regel .

Det er derfor man putter ungen på vaktrommet og sover selv.

Gammel 12-09-07, 22:02   #253
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ser deg og høyner med én time. Her startet det klokka 7.

Jasså ja..., her kom storebror kl 1607

Gammel 12-09-07, 22:02   #254
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanligvis er det innstillingen (hvordan hodet står i bekkenet) som bestemmer om det blir tang- eller vacuum. Hvis operatøren behersker begge teknikker. Tangen brukes særlig der man også vil prøve å manipulere hodet (dvs prøve å snu og dreie), det er vanskeligere å få til med vacuum. Hvis hodet står lavt i bekkenet, men "står fast" (fordi mor ikke greier å trykke nok) er vakuum en grei drahjelp. Bokstavelig talt.

Jeg er dog ikke gynekolog, bare så det er sagt. *innrømmer*

Miss Norway er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 22:06   #255
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er derfor man putter ungen på vaktrommet og sover selv.

Ja hadde eg berre vore på fødestua på første fødsel og så (men dei har ikkje lov til å planlegge fødslar her, berre haste fødslar). Dei tok han til nød litt på sjukehuset men var ikkje så lett nei. Skulle dusje dagen etterpå og lurte på om eg kunne sette han på vaktrommet, men da fekk eg ei lekse om kva eg skulle gjera når eg kom heim og var aleine. Syns det var skummelt at han skulle stå utanfor aleine eg da, førstegongs og alt...

Men på fødestua , der ville dei gjerne ha dei små så mykje dei fekk lov til

Gammel 12-09-07, 22:07   #256
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jasså ja..., her kom storebror kl 1607

17.09 her - snakk om å være i synk!

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 22:07   #257
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

:veldig glad for at legene ikke kom på å teste tang på meg:

Jeg har forøvrig også problemer med å se dette på nett-tv, sikkert mange som har vært hensynsfulle og vente med fødselstv til mannen er ferdig å se på fotball

Gammel 12-09-07, 22:08   #258
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg ble sittende og gråte, jeg. Ikke av traumer eller vonde minner, men fordi jeg ikke skal føde mer, og fordi jeg ble så lei meg fordi jeg aldri skal oppleve dette mirakelet igjen. Å få sitt eget barn i armene, se det åpne øynene, det er det sterkeste jeg noensinne har opplevd.

Dessverre er man jo ikke garantert en slik idyllisk opplevelse. :erfart:

MokkMokk er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 22:10   #259
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hos meg ble det verken tang eller vakum... de fant den største barnepleieren de hadde på vakt, holdt på å rive av meg nattskjorta og trykket guttungen fysisk ut

Det er vel unødvendig å skrive at jeg ble var klippet mer eller mindre fra a-å..

livit er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 22:11   #260
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

17.09 her - snakk om å være i synk!

Gosj, så kult
Neste fødselen min starta 0200 og ho var ute 0423, så da veit du kor lang neste blir
Siste starta 0230 og ho var ute 0353.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.