Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva koster en fest?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-24, 15:36   #1
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster en fest?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Vet du, det hadde ikke falt meg inn å gruffe over at noen jeg ga bort en vin til drakk den på en annen måte enn jeg hadde tenkt. Og hadde jeg vært vertskap og en matvin forsvant utpå kveldinga, ville jeg tolket det som at gjestene hadde kost seg og ville trekke ut festen. Drylevin vet jeg ikke hva er en gang, men jeg tar det for gitt at vi ikke snakker om å invitere til et midtvintersblot her i tråden.

Jeg sa ikke ett ord om å gruffe. Jeg sa at jeg ville syntes det var pussig. Men gir jeg bort vin vil jeg normalt si noen ord om hvorfor den er valgt og hva den typisk vil passe til. Så om jeg med omhu hadde funnet en flott skalldyrvin som vertskapet er så glade i, så ville jeg funnet det pussig om vinen stod på bordet fire timer seinere og ble servert til smågodt og potetgull og gjerne ved feil temperatur. (Men nå er jeg over gjennomsnittet opptatt av vin da.)

Drylevin er vin som passer å drikke litt utpå kvelden, når det meste går i grisen allikevel. De passer ofte godt til potetgull og smågodt og er gjerne ganske rimelige.

Dette er ikke noe stråmannsargumentasjon for øvrig. Jeg ville nok ikke ha satt frem sjokolade/lakris/annet godt om jeg fikk det som vertinne heller. Jeg kjøper inn og forbereder det jeg tenker å servere og det jeg får som gaver, får rolig stå til en annen gang.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)

Sist redigert av Nenne : 30-09-24 kl 15:41. Årsak: La til litt.
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.