|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva koster en fest?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hva koster en fest?Tipper mellom 5 og 10 lapper for alt.
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hva koster en fest?
Hm. Det høres lovende ut. Mannen min estimerte grovt 25-30000. Da tok han utgangspunkt i 500 kr/pers for mat, og så kommer drikke, leie av lokaler og diverse annet i tillegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hva koster en fest?Men kan man virkelig få mat for 30 mennesker for under 5 lapper? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Klare sjøl
![]() Sv: Hva koster en fest?Vet ikke, jeg tror og legger vekt på tror at type gryte med ris og brød til feks vil være billigere enn koldtbord/tapes osv.
![]() |
#6 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hva koster en fest?Jeg tror Millens anslag er for lavt. Jeg tror du vil bruke den summen bare på leie av lokale (det er ofte dyrere i helgene) og etter et kjapt søk på lokaler her hos oss ser jeg at det ligger fra ca 5-10 000 på leie en helgedag.
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hva koster en fest?Jeg tror gryte med ris, som ble nevnt over her, vil være billig, men det betyr jo at man må lage mat selv. Det er jeg ikke villig til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva koster en fest?Mulig å legge opp til spleisefest? Be om at alle tar med en ting til matbordet? Har vært i både fødselsdager og bryllup av det slaget, og det har vært koselig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
interlektuell
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva koster en fest?Vi hadde minnestund med leid lokale og catering (varmmat, kake og kaffe) for 40 personer i vår og betalte ca 20 000 totalt. Drikke var kun vann og cateringfolka gjorde absolutt alt; dekking, servering og opprydding. Da jeg hadde doktorgradsmiddag for noen år siden leide vi catering + lokale i en pakke. Da kunne vi ta med egen kake, alkohol og mineralvann utenom, men sto selv for opprydding. Da tok vi utgangspunkt i hvilket lokale vi ville ha, og siden de hadde samarbeid med et cateringfirma gikk vi for det. Tror pris vil variere en del fra hvor dere vil ha festen, og hva dere vil gjøre selv, og det beste er nok å sjekke litt rundt med aktuelle tilbydere.
![]() |
#10 |
Klare sjøl
![]() Sv: Hva koster en fest?Kan jo bestille gryte med tilbehør og. Vært på fester hvor det er litt gjort.
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
Det må jeg tenke litt på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hva koster en fest?Takk for tips! Jeg skal sjekke litt rundt. Må sikkert starte med å finne et lokale. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
finner ut av mye
|
Patrioten og Lille persille blant andre.
![]() |
#17 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hva koster en fest?Dette er sikkert stedavhengig. Men her vi bor hadde jeg nok måtte ut med alt fra 2-7000 for lokalet, der enkelt grendehus er billigere enn mer sentrale selskapslokaler. Ett døgn er billigere enn hel helg, osv. Tapas, buffet, koldtbord har jeg sett starte på kanskje 350-400 per person, noen steder har spekemat noe rimeligere. Gryterett er også noe mange tilbyr. Jeg hadde nok regnet med å ut med rundt 20 000 for et slikt lag. (Å ha så mange hjemme og å lage all maten hadde utgått med høye kneløft for min del, men det er jo mange flinke folk som får det til. Sist redigert av Bokormen : 25-09-24 kl 19:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Kontrollfrik
Det siste der har jeg overhodet ikke krefter til. Jeg ønsker ikke å grue meg til dette |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|