Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Frokost på skolen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-07, 17:49   #1
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Frokost på skolen

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Snakk for din egen Barnebyggbarnehage. Storebror gikk de første to årene i en Barnebyggbarnehage, og der fikk de varmmat minst en gang i uka.
Det samme får han forresten i den private barnehagen han går i nå, også.

Ja men det var frokost vi diskuterte. De har varm mat en gang i uken der min mor jobber også (barnebygg). Jeg skrev en gang i mnd i barnehagen min går i.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 18:28   #2
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kie sier som vanlig mye klokt. Vi må nok multitaske litt. Enkelte kommuner mestrer dette utmerket, med god og sunnmat både i bhg og på SFO. Vi kan ikke gi opp alle zndre ting, mens vi perfeksjonerer den ene..

Gammel 28-08-07, 18:37   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Problemet er at når andre ting ikke fungerer, har jeg ikke tillit til at det vil fungere med gratis mat heller.

Gratis, dårlig mat er verre enn ingen mat. For det blir vanskelig å sende med eget alternativ hvis det er meningen at alle skal spise i skolekantinen.

Og når andre ting ikke fungerer pga for lite penger, hvordan skal man plutselig få penger til bra mat også?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 08:44   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Gratis, dårlig mat er verre enn ingen mat. For det blir vanskelig å sende med eget alternativ hvis det er meningen at alle skal spise i skolekantinen.

Det er jeg veldig enig i!

Gammel 29-08-07, 06:44   #5
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Ja men det var frokost vi diskuterte. De har varm mat en gang i uken der min mor jobber også (barnebygg). Jeg skrev en gang i mnd i barnehagen min går i.

Når jeg tenker etter så fikk de faktisk frokost også, alle måltidene i vår gamle Barnebyggbarnehage var dekket av kostpengene vi betalte. Nå betaler vi like mye i kostpenger i den nye barnehagen, men får "kun" lunsj, hvorav 1-2 varme i uka.

Gammel 29-08-07, 08:10   #6
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns også det er leit at det blir forksjeller her i landet. Skal en skole ha det, så burde man få det til med alle de andre også.

Blir som Madam Mim sier, i det lange løp så koster det fint lite å passe på at barna våre får en god frokost på skolen. Helsemessig sett.

Jeg er såpass heldig satt at vi har bestandig tid til frokost, de blir ikke levert uten det, men så jobber jeg heller ikke 100%. Ikke alle har den muligheten desverre. Sosialt sett, helsemessig sett så ser jeg ikke annet en positivt på det å ha frokost på skolen, jeg håper det er noe vi kan få til på alle skolene. Det også gratis frukt til alle!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:29.