|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Frokost på skolen.Jo det er greit tilbud, men da bør alle skolene få dette tilbudet. Så var det det med hva foreldre skal slippe unna da. Å spise en god frokost før en drar på jobb/skole er viktig. Hvis en ikke får tid så får en stå opp tidligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Frokost på skolen.
Så dette er ikke provoserende? Og tilbud om mat på skolen eller mulighet til å spise medbrakt på skolen mer enn en gang om dagen betyr at barnene ikke skal spise noen måltider hjemme? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Frokost på skolen.
Nei da har ikke du lest mye som er provoserende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ustabil
|
![]() Sv: Frokost på skolenJeg er ikke helt sikker på hva jeg mener om frokost på skolen. På en side høres det veldig bra ut med tanke på at mange barn ikke har spist frokost, av ulike årsaker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
flisespikker
|
![]() Sv: Frokost på skolen
Jeg ville tippe at en sunn (vel å merke!) frokost vil være til nytte for å hjelpe til med å motvirke overvekt blant skolebarna. Jeg tror sjelden problemer med overvekt skyldes at barn spiser for mye grovbrød med leverpostei, derimot tror jeg at en skikkelig frokost vil kunne minske mengden godteri og fastfood ungene spiser senere på dagen.
![]() |
#6 |
ctrl+z
|
Amen! Dette burde nesten stå med halvfet skrift.
![]() |
#8 |
Ustabil
|
Tja, når jeg hører hva som serveres som etter-skole-mat på enkelte SFO rundt omkring føler jeg meg slett ikke trygg på at en skolefrokost er så mye sunnere enn matpakker hjemmerfra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
flisespikker
|
Igjen: det jeg sa, forutsetter at maten som serveres er sunn, og det mener jeg helt klart at må være et krav. Og da tror jeg heller ikke det vil være noe vesentlig problem at noen spiser for mye. (I alle fall ville dette mer enn oppveies av dem som spiser mer sunn mat på bekostning av skolebrød og tørre nudler, eller hva det nå var.)
![]() |
|
|