|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#401 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Märtha Louise og media
Du legger veldig mye mer i dette med å trekke seg tilbake fra offentligheten enn jeg la i det. For det var det som var poenget med prinsesse Ragnhild-kommentaren. Hun trakk seg helt vekk. Det er vel bare Wikipedia som vet hva barna hennes heter en gang, langt mindre barnebarna. De har greid å gå fullstendig under radaren. Det kunne Märtha ha greid også. Hvis det var det hun ville.
![]() |
#402 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Märtha Louise og mediaJeg er ikke så bevandret i den royale verden, men hva mener dere med «noe mer» ?
![]() |
![]() |
#404 |
Drømmer
|
Jeg levde på under det i flere år, så ja det har jeg prøvd og det gikk fint, men det handler nok om hvilken livsstil man har også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#405 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
rakkarpus
|
På Skup-konferansen sa hun: dere vet jo ikke om medaljongen virker, dere har jo ikke prøvd den.
![]() |
#407 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Hun har jo for så vidt rett i det.
![]() |
#408 |
Ser lyst på livet
|
Jeg unner henne ikke salt i såret, men jeg tror hun har til salt i grøten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#409 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Men hun har jo ikke hatt det behovet sammenhengende fra hun var barn til nå, og selv om det ikke burde være slik, er det jo også en realitet at man tiltrekker seg oppmerksomhet basert på hva man gjør. Ville behovet for livvakter vært like stort om hun levde mer tilbaketrukket?
![]() |
![]() |
#410 |
Semiaktiv
Jeg mener det er lenge siden det først ble skrevet om at hun hadde en stalker - som i før engleperioden, mens hun enda levde noenlunde tilbaketrukket? Men det er mulig jeg tar feil altså.
![]() |
#411 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaNei, du har rett. Hun har hatt stalkers i tenåra, under utdanning, før hun giftet seg med Ari. Kongelige er nok stalkermagneter, og kvinnelige sikkert enda mer.
![]() |
#412 |
Semiaktiv
Det er ingenting galt med at hun velger å leve et liv i offentligheten, det er det jo mange som gjør. Det som er rart er at hun da går aktivt ut i media og snakker om hvor fælt det er med så mye oppmerksomhet fra media, og ønsker at journalister skal la henne være i fred ... At hun ikke liker et liv i offentligheten, men oppsøker det likevel, gang på gang. Det blir jo mildt sagt dobbeltkommunikasjon, og jeg skjønner jo at folk stiller spørsmålstegn ved det.
![]() |
#414 |
Semiaktiv
![]() Sv: Märtha Louise og mediaStiller spørsmålstegn faktisk
![]() |
#415 |
Introvert optimist
|
Jeg skulle hatt med et lite sic! der altså. Jeg vet hva det egentlig heter, men synes denne omskrivingen passet i sakens anledning.
![]() |
#417 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Märtha Louise og mediaInteressant intervju fra 5. april.
Her fremstilles jo nordmenn som et helt koko og rasistisk folkeslag. Det synes jeg er skikkelig dårlig gjort.
![]() |
#418 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Märtha Louise og mediaDet var ikke mange setninger ned i det intervjuet før jeg bare sluttet å lese. Gurus Magazine er opplagt ikke et magasin som gidder bry seg med fakta.
![]() |
#419 |
Panzerekstremfeminist
|
Hvis det som kommer frem i intervjuet virkelig er slik Märtha opplever det, er det ikke rart hun svarer igjen slik hun gjør. Samtidig er det dypt bekymringsfullt, fordi dette er helt skummelt og trist å lese - det er jo ikke sant. Norsk media har ikke opptrådt slik, og de aller, aller fleste nordmenn gir vel helt beng i hudfargen hans.
Hun sitter altså sammen med kjæresten og sier slik om folket i landet hvor hun har vokst opp og hvor faren hennes er konge.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#420 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
...og Norges rykte som land, som ofte konge er med på å bygge OPP, sammen med regjeringen.
![]() |
|
|