Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Märtha Louise og media

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-23, 12:51   #401
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Märtha Louise og media

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Men jeg syns ikke hun skal få kritikk for at hun ikke valgte å gifte seg med en riking og flytte utenlands. Kritikken mot at hun giftet seg med Ari syns jeg også er unødvendig ufin. Hun skal ikke akseptere mer kritikk bare fordi hennes tidligere ektefelle var mer fargerik enn normalen.

:

Du legger veldig mye mer i dette med å trekke seg tilbake fra offentligheten enn jeg la i det. For det var det som var poenget med prinsesse Ragnhild-kommentaren. Hun trakk seg helt vekk. Det er vel bare Wikipedia som vet hva barna hennes heter en gang, langt mindre barnebarna. De har greid å gå fullstendig under radaren. Det kunne Märtha ha greid også. Hvis det var det hun ville.

Jeg tror nok hun har til salt i såret om det skulle knipe og kan greie seg uten inntekt, men jeg tror definitivt at nyhetens interesse ville sluppet og at hun kunne levd et ganske allminnelig A4-liv om hun ville. Hvis du aldri gjør noe spennende, men lever helt som Hvermansen, så gidder faktisk ingen å skrive om deg.

Men hun har tydeligvis ikke noe i mot oppmerksomhet i og med at hun stadig oppsøker det, også ved valg av ektefelle.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-23, 13:00   #402
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke så bevandret i den royale verden, men hva mener dere med «noe mer» ?

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-23, 13:04   #403
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jeg er ikke så bevandret i den royale verden, men hva mener dere med «noe mer» ?

Det må du spørre Gard Steiro om, det er han som har sagt det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-23, 13:06   #404
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

La oss heller ikke glemme at ML har hatt en ( kanskje flere?) stalkere som nok gjør at en del valg blir umulige. Klart hun kunne valgt en mer tilbaketrukket livsstil. Men hun må jo tjene penger på en eller annen måte.Noen av dere som har prøvd å leve for 180 000 kr i året ? Selv rundt 1990 var det en svært lav årslønn, altså.

Jeg levde på under det i flere år, så ja det har jeg prøvd og det gikk fint, men det handler nok om hvilken livsstil man har også.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-23, 13:07   #405
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Du legger veldig mye mer i dette med å trekke seg tilbake fra offentligheten enn jeg la i det. For det var det som var poenget med prinsesse Ragnhild-kommentaren. Hun trakk seg helt vekk. Det er vel bare Wikipedia som vet hva barna hennes heter en gang, langt mindre barnebarna. De har greid å gå fullstendig under radaren. Det kunne Märtha ha greid også. Hvis det var det hun ville.

Jeg tror nok hun har til salt i såret om det skulle knipe og kan greie seg uten inntekt, men jeg tror definitivt at nyhetens interesse ville sluppet og at hun kunne levd et ganske allminnelig A4-liv om hun ville. Hvis du aldri gjør noe spennende, men lever helt som Hvermansen, så gidder faktisk ingen å skrive om deg.

Men hun har tydeligvis ikke noe i mot oppmerksomhet i og med at hun stadig oppsøker det, også ved valg av ektefelle.

Enig med deg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-23, 13:25   #406
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kan nesten ikke tro at jeg sitter her og forsvarer Märtha, men det blir som Pelle skrev over her. Det er mange ulike debatter i én tråd.

Jeg syns Märtha kan få kritikk for påstanden om at nordmenn er rasistiske når de påpeker at Durek oppfører seg kritikkverdig (salg av medaljonger, uttalelser om avtrykk i kvinners skjeder og at kreftsyke egentlig ønsker å dø, blant annet). Jeg syns det er tvilsomt at hun søker oppmerksomhet på den måten hun og Durek gjør, samtidig som hun klager over at hun får oppmerksomhet rundt ting hun ikke liker. Du kan liksom ikke få begge deler. Det kan hun godt få kritikk for.

Men jeg syns ikke hun skal få kritikk for at hun ikke valgte å gifte seg med en riking og flytte utenlands. Kritikken mot at hun giftet seg med Ari syns jeg også er unødvendig ufin. Hun skal ikke akseptere mer kritikk bare fordi hennes tidligere ektefelle var mer fargerik enn normalen.

Jeg syns dog hun kan bli kritisert for - eller i det minste bli avkrevd kommentar om - at hennes forlovede driver med svindel og kommer med uttalelser som er direkte skadelige for mange mennesker. Selv om det ikke er hun som sier dette, så blir hun indirekte med på å legitimere det. I alle fall om hun ikke går ut og tydelig sier at dette er hun ikke enig i, eller eventuelt tar en Erna.

Så kan det selvsagt være at Märtha har tatt avstand fra (noe av?) det kritikkverdige som Durek har sagt og gjort. Men i tilfelle har ikke media klart å formidle dette. Store deler av pressen er ganske sensasjonspreget, og tar dessverre mindre og mindre jobben med å være en fjerde statsmakt. (Som en kuriositet: Det har blitt laget en utvidelse for Chrome, som gjør Dagbladets nettsider mindre klikk-orientert, og mer orientert mot å vise fram hva som faktisk er nyheten. Vi har altså havnet der.) Pressen kan godt få litt kritikk også.

På Skup-konferansen sa hun: dere vet jo ikke om medaljongen virker, dere har jo ikke prøvd den.

Gammel 26-04-23, 13:30   #407
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

På Skup-konferansen sa hun: dere vet jo ikke om medaljongen virker, dere har jo ikke prøvd den.

Hun har jo for så vidt rett i det.

Nå er jo dette damen som fant en fjær på soverommet og hevdet at det var bevis på at en engel hadde vært der inne, lenge før hun møtte sjamanen, så hun er ikke akkurat super jordnær selv heller. Antar det er en grunn til at hun har falt for denne fyren, det hadde hun neppe gjort dersom hun syntes det han stod for bare var vås og humbug. Han hadde neppe falt for henne heller, om hun mente det.

Gammel 26-04-23, 13:39   #408
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sitat:

...

Jeg tror nok hun har til salt i såret om det skulle knipe og kan greie seg uten inntekt,...

Jeg unner henne ikke salt i såret, men jeg tror hun har til salt i grøten.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-23, 14:55   #409
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da tror jeg rett og slett du tar feil.

Märtha har hatt livvakter. Det tror jeg ikke de tre andre har hatt. Bare der ligger det en forskjell.

Men hun har jo ikke hatt det behovet sammenhengende fra hun var barn til nå, og selv om det ikke burde være slik, er det jo også en realitet at man tiltrekker seg oppmerksomhet basert på hva man gjør. Ville behovet for livvakter vært like stort om hun levde mer tilbaketrukket?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-23, 15:01   #410
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men hun har jo ikke hatt det behovet sammenhengende fra hun var barn til nå, og selv om det ikke burde være slik, er det jo også en realitet at man tiltrekker seg oppmerksomhet basert på hva man gjør. Ville behovet for livvakter vært like stort om hun levde mer tilbaketrukket?

Jeg mener det er lenge siden det først ble skrevet om at hun hadde en stalker - som i før engleperioden, mens hun enda levde noenlunde tilbaketrukket? Men det er mulig jeg tar feil altså.

Gammel 26-04-23, 15:07   #411
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, du har rett. Hun har hatt stalkers i tenåra, under utdanning, før hun giftet seg med Ari. Kongelige er nok stalkermagneter, og kvinnelige sikkert enda mer.

Jeg syns det er unødvendig å kritisere Märtha for å fortsette å leve et liv i offentligheten, eller søke en karrierevei eller kjærester som også har et offentlig liv. Å kritisere henne for hvordan hun møter kritikk på virket sitt er helt legitimt.

Gammel 26-04-23, 15:16   #412
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, du har rett. Hun har hatt stalkers i tenåra, under utdanning, før hun giftet seg med Ari. Kongelige er nok stalkermagneter, og kvinnelige sikkert enda mer.

Jeg syns det er unødvendig å kritisere Märtha for å fortsette å leve et liv i offentligheten, eller søke en karrierevei eller kjærester som også har et offentlig liv. Å kritisere henne for hvordan hun møter kritikk på virket sitt er helt legitimt.

Det er ingenting galt med at hun velger å leve et liv i offentligheten, det er det jo mange som gjør. Det som er rart er at hun da går aktivt ut i media og snakker om hvor fælt det er med så mye oppmerksomhet fra media, og ønsker at journalister skal la henne være i fred ... At hun ikke liker et liv i offentligheten, men oppsøker det likevel, gang på gang. Det blir jo mildt sagt dobbeltkommunikasjon, og jeg skjønner jo at folk stiller spørsmålstegn ved det.

Å kritisere hvem hun velger som livspartner er unødvendig, det er jeg helt enig i. Selvsagt skal hun få være sammen med hvem hun vil.

Gammel 26-04-23, 15:22   #413
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Stiller spørsmål, setter spørsmålstegn.

Enig i at dobbeltkommunikasjonen er kritikkverdig altså. Og at hun tydeligvis vil holde på uten kritiske spørsmål.

Gammel 26-04-23, 15:27   #414
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Stiller spørsmålstegn faktisk Ja ja, går litt kjapt av og til.

Gammel 26-04-23, 15:44   #415
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg unner henne ikke salt i såret, men jeg tror hun har til salt i grøten.

Jeg skulle hatt med et lite sic! der altså. Jeg vet hva det egentlig heter, men synes denne omskrivingen passet i sakens anledning.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-23, 15:54   #416
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg skulle hatt med et lite sic! der altså. Jeg vet hva det egentlig heter, men synes denne omskrivingen passet i sakens anledning.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-23, 10:44   #417
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Interessant intervju fra 5. april.

https://gurusmagazine.com/princess-m...der-free-love/

Sitat:

In 2018, the couple publicly announced their relationship. Even though three years had passed since Princess Märtha’s divorce from Norwegian writer Ari Behn, the public’s reaction to her relationship with the Shaman was filled with fanatical ridicule and racism.

Sitat:

He shares how challenging it was for him to join a royal family. “We were in Turkey and met the mayor of Turkey. I walked in front of Märtha, and people got outraged,” says the Shaman.

Her fremstilles jo nordmenn som et helt koko og rasistisk folkeslag. Det synes jeg er skikkelig dårlig gjort.

En annen ting er at jeg lurer på hva de gjorde i Tyrkia, siden Norge i liten grad drar på offisielle besøk dit (og hun uansett ikke er offisiell). Så hvilke folk som har blitt outraget lurer jeg på, høres jo ut som det er hele befolkningen. Det høres også ut som om kongen aldri har sagt noe imot rasisme, men har gjort det pga Durek. Da kan jeg opplyse om at hans kjente tale om jenter som er glad i jenter osv, ble holdt to år før de ble sammen. Han har da snakket om rasisme mange ganger!

https://www.kongehuset.no/tale.html?...7662&sek=26947

Gammel 27-04-23, 11:00   #418
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Det var ikke mange setninger ned i det intervjuet før jeg bare sluttet å lese. Gurus Magazine er opplagt ikke et magasin som gidder bry seg med fakta.

Jeg har vel hørt i en bisetning at Durek har vært sammen med menn før. Størstedelen av Norge (meg selv helt opplagt innkludert) kunne ikke brydd seg mindre om hvilket kjønn Durek tidligere har vært sammen med! Jeg har ikke sett det problematisert noe sted i norsk presse. Det der, det er bare tull!

Hva er dette slags blad?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-23, 15:04   #419
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Interessant intervju fra 5. april.

https://gurusmagazine.com/princess-m...der-free-love/

Her fremstilles jo nordmenn som et helt koko og rasistisk folkeslag. Det synes jeg er skikkelig dårlig gjort.

En annen ting er at jeg lurer på hva de gjorde i Tyrkia, siden Norge i liten grad drar på offisielle besøk dit (og hun uansett ikke er offisiell). Så hvilke folk som har blitt outraget lurer jeg på, høres jo ut som det er hele befolkningen. Det høres også ut som om kongen aldri har sagt noe imot rasisme, men har gjort det pga Durek. Da kan jeg opplyse om at hans kjente tale om jenter som er glad i jenter osv, ble holdt to år før de ble sammen. Han har da snakket om rasisme mange ganger!

https://www.kongehuset.no/tale.html?...7662&sek=26947

Hvis det som kommer frem i intervjuet virkelig er slik Märtha opplever det, er det ikke rart hun svarer igjen slik hun gjør. Samtidig er det dypt bekymringsfullt, fordi dette er helt skummelt og trist å lese - det er jo ikke sant. Norsk media har ikke opptrådt slik, og de aller, aller fleste nordmenn gir vel helt beng i hudfargen hans.
Hun/de beskylder altså Norge for dette:

Sitat:

the public’s reaction to her relationship with the Shaman was filled with fanatical ridicule and racism.

Hun sitter altså sammen med kjæresten og sier slik om folket i landet hvor hun har vokst opp og hvor faren hennes er konge.

Det er bare trist, og dette er jo egnet til å ødelegge forholdet til nordmenn og norske media for alltid.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-23, 15:05   #420
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Det er bare trist, og dette er jo egnet til å ødelegge forholdet til nordmenn og norske media for alltid.

...og Norges rykte som land, som ofte konge er med på å bygge OPP, sammen med regjeringen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:42.