Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Märtha Louise og media

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-23, 15:04   #11
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Märtha Louise og media

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Interessant intervju fra 5. april.

https://gurusmagazine.com/princess-m...der-free-love/

Her fremstilles jo nordmenn som et helt koko og rasistisk folkeslag. Det synes jeg er skikkelig dårlig gjort.

En annen ting er at jeg lurer på hva de gjorde i Tyrkia, siden Norge i liten grad drar på offisielle besøk dit (og hun uansett ikke er offisiell). Så hvilke folk som har blitt outraget lurer jeg på, høres jo ut som det er hele befolkningen. Det høres også ut som om kongen aldri har sagt noe imot rasisme, men har gjort det pga Durek. Da kan jeg opplyse om at hans kjente tale om jenter som er glad i jenter osv, ble holdt to år før de ble sammen. Han har da snakket om rasisme mange ganger!

https://www.kongehuset.no/tale.html?...7662&sek=26947

Hvis det som kommer frem i intervjuet virkelig er slik Märtha opplever det, er det ikke rart hun svarer igjen slik hun gjør. Samtidig er det dypt bekymringsfullt, fordi dette er helt skummelt og trist å lese - det er jo ikke sant. Norsk media har ikke opptrådt slik, og de aller, aller fleste nordmenn gir vel helt beng i hudfargen hans.
Hun/de beskylder altså Norge for dette:

Sitat:

the public’s reaction to her relationship with the Shaman was filled with fanatical ridicule and racism.

Hun sitter altså sammen med kjæresten og sier slik om folket i landet hvor hun har vokst opp og hvor faren hennes er konge.

Det er bare trist, og dette er jo egnet til å ødelegge forholdet til nordmenn og norske media for alltid.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:00.