Sv: Unpopular opinion-tråd
Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.
Jeg har ikke fotballinteresse, men musikkinteresse.Ingen av de fire korene jeg har synget i har hatt prøvesynging, og alle fikk være med i ungdomskoret. Vi hadde det til og med som mulig konfirmantundervisning, og da om det jo 14-åring som absolutt ikke kunne synge.
NMF har hatt som slagord at "Korps har ingen reservebenk". Min sønn "slapp" å være aspirant sammen med 8-åringene da kan begynte som 10-åring. Han fikk være med juniorene som var på hans alder. Klart han var ikke flinkest, men fikk delta på konsertene. En 10-åring kan ha bedre motorikk enn en 8-åring. (min hadde nok ikke det, men læll).
Ser ut som om det er like store variasjoner for korps og kor som for fotball ut fra denne tråden.
Og jeg har virkelig ikke opplevd at de som ikke er flinke i fotball ikke får spille altså. Tvert i mot. Vi hadde i alle år en «maskot» på laget, med ham på kamp var i praksis en mindre, men jeg kommer aldri til å glemme hvordan foreldre og medspillere jublet for ham den gangen han faktisk skårte et mål. Det var aldri et problem at han var med, han ble aldri utestengt (men ba ofte selv om å bli tatt av etter en stund). Det ble et problem til slutt da, når det ble helt åpenbart for alle, også ham, at han ikke han med under hele tatt. Men det var ingen enkel avgjørelse å formidle det videre. Heldigvis fant man et alternativ for ham. På det tidspunktet hadde han av samme grunn også byttet skole for å få tilpasset opplæring, og fikk spille med nye klassevenner.