Sv: Unpopular opinion-tråd
Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.
Ja, det er klart at alle i korpset og dansegruppa får være med på konserter og opptredener. Hva tenkte du, at de får beskjed om å bli hjemme?
Jeg synes "best mulig" burde være underordnet "flest mulig" og "lengst mulig". Hvis prisen for en Ødegaard og en Haaland er klasseskilleproblematikken og prestasjonsjaget og frafallet vi ser i dag, så mener jeg den er for høy.
Usikker. Aldri sunget i kor. Vurderte en gang å begynne (på barneskolen), men det var opptaksprøve/syngeprøve, så jeg feiga ut, hadde ikke troen på at jeg var bra nok. Jeg har aldri hørt noen synge/spille skjærende falsk i kor eller korpskonserter, så derfor lurte jeg på om man siler de tonedøve ut på et eller annet tidspunkt eller hva man gjør.
Kan man som 12-åring begynne i korps og forvente å spille med de andre sånn med en gang. Får man synge i kor om man ikke kan synge i det hele tatt (les: har de sangprøver, sånn som de hadde da jeg vurderte det på 80-tallet). Har man nivåer i dansegrupper, eller begynner man rett på sammen med de som har danset i årevis?