Sv: Unpopular opinion-tråd
Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.
Usikker. Aldri sunget i kor. Vurderte en gang å begynne (på barneskolen), men det var opptaksprøve/syngeprøve, så jeg feiga ut, hadde ikke troen på at jeg var bra nok. Jeg har aldri hørt noen synge/spille skjærende falsk i kor eller korpskonserter, så derfor lurte jeg på om man siler de tonedøve ut på et eller annet tidspunkt eller hva man gjør.
Kan man som 12-åring begynne i korps og forvente å spille med de andre sånn med en gang. Får man synge i kor om man ikke kan synge i det hele tatt (les: har de sangprøver, sånn som de hadde da jeg vurderte det på 80-tallet). Har man nivåer i dansegrupper, eller begynner man rett på sammen med de som har danset i årevis?
Jeg har ikke fotballinteresse, men musikkinteresse.Ingen av de fire korene jeg har synget i har hatt prøvesynging, og alle fikk være med i ungdomskoret. Vi hadde det til og med som mulig konfirmantundervisning, og da om det jo 14-åring som absolutt ikke kunne synge.
NMF har hatt som slagord at "Korps har ingen reservebenk". Min sønn "slapp" å være aspirant sammen med 8-åringene da kan begynte som 10-åring. Han fikk være med juniorene som var på hans alder. Klart han var ikke flinkest, men fikk delta på konsertene. En 10-åring kan ha bedre motorikk enn en 8-åring. (min hadde nok ikke det, men læll).