Sv: Mat og helse for muslimer?
Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.
Som sagt har mitt barn flere venner som ikke får spise halalkjøtt borte (inkl storfekjøtt merket med halal), kun hjemme. Så det er ikke så enkelt heller. (Og det er "kjempegøy" når man tror man har fikset bra bursdag med kyllingpølser når barnet sitter der sultent og ikke kan spise de og ingen har sagt noe i forkant)
Det har vi også opplevd, men det ser ut til at de stoler mer på skolen enn på tilfeldige privatpersoner.
Total spinoff: knerten har en kompis hvis foreldre var veldig skeptisk til om vi faktisk forstod hva halal innebar. Han spiste en frukt mens vi andre spiste middag. Helt til vi skulle ha fiskeboller i hvit saus til middag. Dette var det RARESTE gutten hadde sett og flere telefoner senere (hvor jeg også måtte fortelle mor at det var fullstendig halal), så fikk gutten spiste middag hos oss. Og også etter middagen mente gutten at det var det rareste han hadde spist. Ikke hadde det vært noe godt heller.
Men det åpnet noen dører. Etterpå fikk han spise middag hos oss flere ganger. Mor forstod at jeg skjønte hva det innebar og ikke «lurte» ham.