Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #10

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-22, 08:04   #181
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 40
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Du må læreopp folk. Mute mic og bruke tommelopp- eller applaus-knappen.

mvh teamstraumatisert

Tommelopp og whatnot er bedre enn lyder, men det kan også være forbaska irriterende å se disse forbaska tomlene danse over skjermen hele tiden.

Dagens gruff er tisper med løpetid. Eller egentlig ikke. Dagens gruff er egen hannhund som reagerer unødig mye tisper med løpetid. Hadde han bare oppført seg som en tulling når vi går tur, men han piper jo i ett enda kjør! Sånn piping som gnager i øret. Han er selvfølgelig en meget smart hund og har derfor oppdratt oss til at piping funker. Da gir vi til slutt opp og går tur med han.

Gammel 22-01-22, 08:48   #182
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vondt å føle det sånn, Taien.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 22-01-22, 09:32   #183
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg føler meg usynlig. Den eneste gangen jeg ses er på jobb....og da MÅ kundene forholde seg til meg.
Ellers føler jeg når jeg snakker til folk at de ofte overhører meg og/eller avbryter når jeg snakker for å si noe om seg selv.
Er jeg virkelig så lite interessant?

Så trist, Taien.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 22-01-22, 09:55   #184
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Taien!

Timar er aktiv nå  
Gammel 24-01-22, 12:58   #185
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå finner jeg min indre gamle dame. Jeg er klar over det. Men, jeg lar meg irritere.

La meg begynne med at jeg vet at jeg bør handle i sekk og alltid ha med minst ett ekstra handlenett. Og jeg gjør faktisk det ganske mye. Men, det hender at jeg er innom en butikk uten å ha planlagt at jeg skal handle, eller at sekken er blitt tung. Og da må jeg ha pose.

Det er et problem at de fleste andre butikker enn matbutikker har plastposer i rare størrelser, som ikke passer i mitt bosspann. Jeg skulle ønske meg en kurant standardstørrelse. Men, nå er det flere og flere som bare tilbyr papirposer. Og det er i hvert fall håpløst, for der plastposer kan brukes om igjen, så går papirposer rett i resirkuleringen. I hvert fall hos meg. Og, enda verre, de tåler så lite at om man skal handle i flere butikker så må man ha ny pose i hver butikk, fordi håndtaket så lett ryker på papirposen.

Her før jul hadde jeg handlet litt. Sekken var full og jeg hadde fått en papirpose, som jeg hadde lagt litt mer i, og dermed var håndtaket gått i stykker og jeg måtte få en ny i neste butikk. Så var jeg innom et annet sted, ble tilbudt pose, spurte om det var mulig å få plast og fikk beskjed om at "nei, vi har bare miljøvennlige papirposer", og svarte (nok litt surt) at poser som ikke kan brukes igjen, ikke er miljøvennlig og stappet det jeg hadde kjøpt i den posen jeg allerede hadde.

Nå kom jeg på det i en annen sammenheng og begynte å google (ja, jeg kjeder meg på hjemmekontoret) og fant denne her: https://www.faktisk.no/artikler/zp7k...enn-plastposer

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil, utenom at det må da være mulig å finne et bedre alternativ enn de dumme papirposene. Og så skal jeg fortsette å være flink til å ha med sekk og handlenett. For å ikke bli en helt sur gammel dame.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 24-01-22, 13:13   #186
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Nå finner jeg min indre gamle dame. Jeg er klar over det. Men, jeg lar meg irritere.

La meg begynne med at jeg vet at jeg bør handle i sekk og alltid ha med minst ett ekstra handlenett. Og jeg gjør faktisk det ganske mye. Men, det hender at jeg er innom en butikk uten å ha planlagt at jeg skal handle, eller at sekken er blitt tung. Og da må jeg ha pose.

Det er et problem at de fleste andre butikker enn matbutikker har plastposer i rare størrelser, som ikke passer i mitt bosspann. Jeg skulle ønske meg en kurant standardstørrelse. Men, nå er det flere og flere som bare tilbyr papirposer. Og det er i hvert fall håpløst, for der plastposer kan brukes om igjen, så går papirposer rett i resirkuleringen. I hvert fall hos meg. Og, enda verre, de tåler så lite at om man skal handle i flere butikker så må man ha ny pose i hver butikk, fordi håndtaket så lett ryker på papirposen.

Her før jul hadde jeg handlet litt. Sekken var full og jeg hadde fått en papirpose, som jeg hadde lagt litt mer i, og dermed var håndtaket gått i stykker og jeg måtte få en ny i neste butikk. Så var jeg innom et annet sted, ble tilbudt pose, spurte om det var mulig å få plast og fikk beskjed om at "nei, vi har bare miljøvennlige papirposer", og svarte (nok litt surt) at poser som ikke kan brukes igjen, ikke er miljøvennlig og stappet det jeg hadde kjøpt i den posen jeg allerede hadde.

Nå kom jeg på det i en annen sammenheng og begynte å google (ja, jeg kjeder meg på hjemmekontoret) og fant denne her: https://www.faktisk.no/artikler/zp7k...enn-plastposer

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil, utenom at det må da være mulig å finne et bedre alternativ enn de dumme papirposene. Og så skal jeg fortsette å være flink til å ha med sekk og handlenett. For å ikke bli en helt sur gammel dame.

På min regning kan du føye til problemet med papirposer i pøsregn. Så har du enda en grunn til å irritere deg.

De som bestemmer at alle butikkene skal ha papirposer bor neppe på Vestlandet eller i Trøndelag.

Gammel 24-01-22, 13:16   #187
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig godt poeng My. Takk for støtten.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 24-01-22, 13:21   #188
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ligger i sakens natur, her til og med sitert fra Naturvernforbundet:

Sitat:

Papirposer er svært raskt nedbrytbare og etterlater ingen farlige stoffer i naturen.

Det kan man trygt slå fast, nedbrytingsprosessen starter allerede med det samme man kommer ut av butikken, og er langt framskreden innen man kommer fram til bussholdeplassen. Eventuelt fram til hybelen til ens niese, som man tenkte å overraske med take-away sushi. Sies det.

Gammel 24-01-22, 14:53   #189
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Hva i alle dager skal dere med nye poser over alt? Jeg har nå med meg stoffposer (som regel), eller papirpose (sjeldent) eller plastpose (av og til).

Strå er ikke aktiv  
Gammel 24-01-22, 14:56   #190
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Hva i alle dager skal dere med nye poser over alt? Jeg har nå med meg stoffposer (som regel), eller papirpose (sjeldent) eller plastpose (av og til).

Les andre avsnitt i Blå sitt innlegg.

Det er ikke alltid man planlegger å for eksempel dra til niese med take-away sushi. Noen ganger får man slike ideer litt spontant. selv om det regner, og man ikke har med seg bærenett, ikke engang veske, bare mobil og kort i lomma. Alså bare ett eksempel. Men det er som sagt grunner til at man av og til finner det for godt å handle, selv om man ikke har med seg veske/nett/ryggsekk, fordi man ikke hadde planlagt det i utgangspunktet.

Nye poser overalt må man ha da, hvis den første man får går i stykker, eller den medbragte posen blir full. Og uansett hjelper det ikke på problemet med ukurante størrelser og materialer som ikke kan gjenbrukes som søppelposer, slik at dette må kjøpes utenom.

Gammel 24-01-22, 15:03   #191
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Les andre avsnitt i Blå sitt innlegg.

Det er ikke alltid man planlegger å for eksempel dra til niese med take-away sushi. Noen ganger får man slike ideer litt spontant. selv om det regner, og man ikke har med seg bærenett, ikke engang veske, bare mobil og kort i lomma. Alså bare ett eksempel. Men det er som sagt grunner til at man av og til finner det for godt å handle, selv om man ikke har med seg veske/nett/ryggsekk, fordi man ikke hadde planlagt det i utgangspunktet.

Nye poser overalt må man ha da, hvis den første man får går i stykker, eller den medbragte posen blir full. Og uansett hjelper det ikke på problemet med ukurante størrelser og materialer som ikke kan gjenbrukes som søppelposer, slik at dette må kjøpes utenom.

Okay, jeg har selv nesten alltid nett eller pose i jakka e.l. Jeg preges vel også av at jeg uhyre sjeldent går innom et sted uten å ha planlagt det. Det er kanskje ikke alle som misliker handling i samme grad som meg.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 24-01-22, 15:03   #192
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Posten sendte melding om at de hadde levert bok i postkassen min. Men der var det bare et brev til datteren til forrige husier (vi har jo bare bodd her i drøyt fire år). Nå håper jeg en av naboene har fått boka i sin kasse og leverer den, slik at Ville rekker å få den før karantenetida hennes er over.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Gammel 24-01-22, 15:09   #193
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Bruker Coop Extra røde handlenett. De varer omtrent evig. Har to stykker liggende i bilen. De er flere år gamle, 3-4, kanskje?

Så kjøper jeg veldig billige poser på Europris og bruker til søppel. Sparer endel penger på å gjøre det slik og ikke minst plast og så er Coop nettene utrolig praktiske, rommer mye og kan fylles fulle.

Gammel 24-01-22, 15:42   #194
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Okay, jeg har selv nesten alltid nett eller pose i jakka e.l. Jeg preges vel også av at jeg uhyre sjeldent går innom et sted uten å ha planlagt det. Det er kanskje ikke alle som misliker handling i samme grad som meg.

Ja jeg har kontor midt i sentrum, i samme bygning som et kjøpesenter, og da er det rart med det. Jeg misliker ellers å gå rundt med veske eller sekk, og dropper det hvis jeg ikke planlegger å handle. Lommene er fulle nok av mobil og munnbind om dagen, og jeg liker bulende lommer bare hårfint bedre enn å gå med sekk eller veske, så jeg stapper ikke poser inn der i tillegg. Og bil driver jeg ikke med.

Ved planlagt handling har jeg også som regel med meg nett, særlig ved handling av dagligvarer. På en bytur en hvilken som helst lørdag, hvor jeg egentlig ikke planlegger å handle noe særlig, bare se på folk og ta en kaffe, kan det bli ett eller annet kjøp ut av det likevel. Typ blomster o.l.

Gammel 24-01-22, 15:52   #195
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Den danske nettbutikken tar ikke reklamasjon på skibinding 10 dager over reklamasjonsfristen på 24 mnd.

Gammel 24-01-22, 16:57   #196
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor er bankID nede så mye?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 24-01-22, 17:27   #197
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Standard

Jeg har, som sagt, så godt som alltid sekk. Men to pysjamaser, en morgenkåpe, pastasauser og oster fra en delikatessebutikk, fire juleblomster og to brød fikk ikke plass. Rart med det

Blå er ikke aktiv  
Gammel 24-01-22, 17:42   #198
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke akkurat et gruff, men i dag har jeg veldig lys til å snakke med mamma. Som døde i oktober. Jeg kommer sikkert til å ha lyst til å snakke med henne resten av livet.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 24-01-22, 17:50   #199
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk skikkelig panikkanfall nå da jeg innser at datteren min blir 17 neste uke.

Når skjedde det liksom????? Jeg har vært så strålende fornøyd med at hun ble 16. Snuppa har vært skudd sammen sånn at hun har vært 16 år inne i hodet sitt siden hun var … tja … 4 eller noe sånt. Så jeg har laaaaaang erfaring med 16-åringer. Og hun har vært så innmari fornøyd med at verden behandler henne som en 16-åring. Og så skal hun bli enda eldre?

Gammel 24-01-22, 18:45   #200
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvorfor er bankID nede så mye?

Ny leverandør.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.