Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?
Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.
Jeg unner både lærere og sykepleiere en god lønn det går an å leve av, men jeg skulle nok også ønske det i større grad ble åpnet for å avlønning etter innsats, slik at den eneste muligheten til individuell lønnsutvikling ikke er å måtte bli leder.
Det å kunne motivere helt glitrende lærere også med lønn, tror jeg ville kunne vært et trekkplaster, både for de som har potensiale til å bli glitrende lærere og for å motivere de skikkelige gode lærerne til å bli i yrket. Det bør være tillegg for faglig utvikling, og utteling for gode resultater. Og da mener jeg ikke bare faglige resultater, men det å ha evne til å få en klasse til å fungere godt, og at elevene føler seg sett.
Og så syns jeg selvfølgelig at grunnlønnen bør være anstendig og god nok til å kunne kjøpe bolig der man jobber.
Vel, dette er en lønnsmodell som Utdanningsforbundet er helt imot, så det tviler jeg på blir en realitet med detcførste. Lektorlaget ønsker noe a la dette, men det er en grunn til at hovedandelen av lektorer (inkludert meg) er i Udf, ikke i LL.