|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?Men foreldrene vet ikke hvor mye innsats læreren legger i å få ro i klassen uten å nødvendigvis få det til med mindre det er akkurat deres barn som er den største utfordringen. Det er et feilspor å ikke anerkjenne at veldig mye av jobben vi gjør er, og også må være, usynlig for foreldre. Undervisning er også en toveis greie og jeg er verdens beste lærer for noen elever og kanskje middelmådig for andre. Det blir rart å late som om alle lærere har evne til å være en fantastisk lærer for alle elever om de bare gidder.
![]() |
![]() |
#2 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?
Jeg tror ikke jeg har sagt at alle lærere har den evnen. Som mye annet er det faktisk et visst element av talent i tillegg til å ha lært seg f.eks. teori om relasjonskompetanse og evne til fagformidling.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Nei, jeg mente ikke å si at du hadde sagt det, men jeg mener jo at det er en slags generell oppfatning, kanskje særlig i pedagogikk-undervisningen på lærerstudiene. Det klasserommet det undervises om og den læreren det undervises om er utopi. Jeg synes det er kjempeubehagelig å snakke høyt om dette, må jeg innrømme, for jeg skulle virkelig ønske at jeg var verdens beste lærer for alle elever jeg har. For alle elevene mine fortjener verdens beste lærer, og jeg ønsker å være verdens beste lærer for alle elevene jeg har.
![]() |
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I dette også. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|