Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-21, 17:10   #1
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Men foreldrene vet ikke hvor mye innsats læreren legger i å få ro i klassen uten å nødvendigvis få det til med mindre det er akkurat deres barn som er den største utfordringen. Det er et feilspor å ikke anerkjenne at veldig mye av jobben vi gjør er, og også må være, usynlig for foreldre. Undervisning er også en toveis greie og jeg er verdens beste lærer for noen elever og kanskje middelmådig for andre. Det blir rart å late som om alle lærere har evne til å være en fantastisk lærer for alle elever om de bare gidder.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 17:23   #2
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men foreldrene vet ikke hvor mye innsats læreren legger i å få ro i klassen uten å nødvendigvis få det til med mindre det er akkurat deres barn som er den største utfordringen. Det er et feilspor å ikke anerkjenne at veldig mye av jobben vi gjør er, og også må være, usynlig for foreldre. Undervisning er også en toveis greie og jeg er verdens beste lærer for noen elever og kanskje middelmådig for andre. Det blir rart å late som om alle lærere har evne til å være en fantastisk lærer for alle elever om de bare gidder.

Jeg tror ikke jeg har sagt at alle lærere har den evnen. Som mye annet er det faktisk et visst element av talent i tillegg til å ha lært seg f.eks. teori om relasjonskompetanse og evne til fagformidling.

Det jeg sier er at det er stor forskjell på både timer lagt ned og evne til å få gode resultater både faglig og sosialt. Men dette er likevel altfor diffust til å dele ut lønn på grunn av det. Det fører dessverre ikke noe godt med seg, bare misunnelse og trynetilleggførlelse.

Gammel 22-05-21, 17:56   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg tror ikke jeg har sagt at alle lærere har den evnen.

Nei, jeg mente ikke å si at du hadde sagt det, men jeg mener jo at det er en slags generell oppfatning, kanskje særlig i pedagogikk-undervisningen på lærerstudiene. Det klasserommet det undervises om og den læreren det undervises om er utopi. Jeg synes det er kjempeubehagelig å snakke høyt om dette, må jeg innrømme, for jeg skulle virkelig ønske at jeg var verdens beste lærer for alle elever jeg har. For alle elevene mine fortjener verdens beste lærer, og jeg ønsker å være verdens beste lærer for alle elevene jeg har.

Jeg tror også at for de jeg deler kontor med, ser jeg kanskje ut som en unnasluntrer. Jeg går ofte hjem tidlig. Jeg jobber mye på kveldene og i helgene, men det ser ikke de. For meg er dette en nødvendighet for å klare å stå i jobben, og noe jeg kommuniserer med lederen min om. De som er på samme team som meg ser jo at jeg også bidrar med å dele undervisningsopplegg og den type ting, men for en kollega som bare deler kontor med meg, ser jeg garantert ut som en unnasluntrer. Heldigvis er det ikke noe rydding eller pynting i klasserommet man driver med i voksenopplæring, for det hadde jeg sikkert også vært ganske dårlig på.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 17:34   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

I dette også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:38.