|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
This is normal!
|
![]() Sv: Reise til Trump-land?
Det absolutt beste alternativet er om vi begynner å forstå at vi ikke kan fortsette å leve slik vi gjør nå. Flyreiser er en absolutt miljøversting for privatpersoner.
![]() |
![]() |
#122 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Selvfølgelig er det det fra et globalt perspektiv - jeg snakker selvsagt individnivå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Reise til Trump-land?Jeg håper virkelig dere alle leser artikkelen som ble linket til her. Den var veldig bra og veldig ubehagelig. Jeg hadde ikke lest den før, så takk til Java (om jeg ikke husker feil) for link!
![]() |
![]() |
#124 |
|
Greia er at vi på et eller annet tidspunkt må slutte å tenke så mye på individnivå. Det er rett og slett totalt uinteressant hva som er mest behagelig for meg, deg, "Erik" eller "Gro", vi må skjerpe oss og ta inn over oss at vi faktisk har et ansvar for de vi lever sammen med nå og de som kommer etter oss.
![]() |
![]() |
#125 |
This is normal!
|
Jeg snakker selvsagt individnivå jeg også.
![]() |
![]() |
#126 |
Enda en som trener
![]() Sv: Reise til Trump-land?Men jeg tenker at man også må gjøre det lettere og ikke minst mer fristende på individnivå å bruke alternative fremkomstmiddel, slik som det eksempelvis er gjort med el-bil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() |
#128 |
kan tilsettes alkohol
|
Eller skru opp priser på flyreiser og slutte å bygge ut flyplassene for å øke kapasiteten.
![]() |
#129 |
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når det ene settet besteforeldre til ungene bor på Vestlandet og vi i Tromsø er det ikke så fryktelig lett å reise til et sted nærmere, altså.
![]() |
#130 |
|
![]() Sv: Reise til Trump-land?Klart det bør gjøres enda lettere og mer fristende å bruke alternative transportmetoder, men inntil det er på plass (og det kommer ikke på plass når folk kjøper flybilletter som noen gærninger), kan man jo ta litt ansvar på individnivå også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Reise til Trump-land?Jeg er uten tvil klar for å ofre et par turer til svigers for å spare miljøet.
![]() |
![]() |
#132 |
This is normal!
|
Jeg har også trøbbel med D-vitaminnivået og løser det med tilskudd, fet fisk og i verste fall solarium. Legen min har sagt at sydenferie ikke er løsningen for dette.
![]() |
![]() |
#133 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Reise til Trump-land?Jeg tror jeg vurderer det dithen at jeg "trenger" sydenferien. Men at jeg i større grad sliter med å forsvare de andre turene mine for meg selv.
![]() |
![]() |
#134 |
Enda en som trener
Her er jeg også. Jeg 'trenger' noen turer til varmere strøk i løpet av året. Da får heller andre flyreiser kuttes ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Reise til Trump-land?Det slår meg at FP er "Post- truth" så det holder, det også. Vi har tilgang på fakta, men følelsene styrer hva vi velger å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
This is normal!
|
Du trenger flere turer til varmere strøk hvert år, så det forsvarer flere flyreiser?
![]() |
![]() |
#137 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Reise til Trump-land?Nei, jeg tror ikke vi kan bruke trenger om sydenturer, altså... Og jeg kommer til å fly mindre enn jeg hadde i årene fremover, mye takket være FP. Men det blir nok ikke ingenting. Uten at jeg kan påstå å ha en veldig god grunn for det.
![]() |
![]() |
#138 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Reise til Trump-land?Fascinerende bruk av verbet 'å trenge' her altså.
![]() |
#139 |
bits and pieces
|
Enig. Syns jeg ser Røstværingene velger 7-timers fergetur over en halvtimes flytur for å komme til fastlandet.
![]() |
![]() |
#140 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Reise til Trump-land?Jeg er forøvrig enig i at man ikke er det spøtt bedre enn Parisavtaletilbaketrekkeren Donald når man fortsetter ufortrødent å fly fordi man har lyst eller "trenger" det når man VET hva det gjør med miljøet.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|