Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken type komplimenter blir du glad for/betyr noe for deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-17, 17:49   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken type komplimenter blir du glad for/betyr noe for deg?

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

De komplimentene jeg blir mest glad for, er om noen forteller meg at jeg gjør en forskjell for noen, at jeg bidrar med noe positivt i livene til andre. Det betyr veldig mye når de kommer fra egne barn, annen famile/venner, og ikke minst elever/foreldrene deres.

Det komplimentet som betyr minst for meg, eller snarere påvirker meg negativt, det er når noen med begeistring kan fortelle meg at de synes jeg har blitt tynnere. Da blir jeg bare litt trist over at de i det hele tatt hadde brydd seg med å være opptatt av vekten min i utgangspunktet. Komplimenter om å "se ung ut for alderen" er også Skal man først komplimentere noen for utseende synes jeg man skal gjøre det uten forbehold og heftelser.

Jeg tror ikke man skal trekke konklusjonen om at fordi folk kommenterer vektnedgang, så betyr det at man har tenkt sitt om hvordan man så ut før. Vi er programmert til å legge merke til endring. (Det er ikke så rart, evolusjonsmessig sett - har det blitt mindre mat? Er det sykdom i leiren?)

I tillegg så er jo ofte folk glad for å gå ned i vekt, hvis det er et resultat av en villet handling, og ser gjerne mer glad eller komfortabel ut. Jeg kommenterer kun vekt på personer jeg kjenner veldig godt og i utgangspunktet er normalvektige og bare svinger noen kg, i den grad jeg får det med meg, men jeg kan godt kommentere at folk ser bra ut når de gjør det, uten nødvendigvis at jeg har reflektert over om det kommer av ny sveis, sminkekurs, bra kjærlighetsliv eller vektnedgang.

For øvrig har jeg en litt kjip historie andre veien også; en litt fjern bekjent av meg kom på en fest med folk hun ikke hadde sett på en stund, og INGEN kommenterte at hun hadde gått ned sikkert 15 kg - og hun ble skikkelig lei seg for det. Hun følte seg så fin og hadde jobbet så hardt for det, og følte seg fullstendig oversett. Så lett er det ikke.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:11.